نماد آخرین خبر

ورزشگاه غدیر اهواز چگونه آماده میزبانی از لیگ برتر شد؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ورزشگاه غدیر اهواز چگونه آماده میزبانی از لیگ برتر شد؟

ایسنا/مهندس ناظر پروژه ورزشگاه غدیر اهواز توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده در این ورزشگاه که منجر تایید ورزشگاه برای انجام بازی‌های خانگی استقلال خوزستان شد، ارائه داد.
ورزشگاه غدیر اهواز که به دلیل نور و روشنایی زمین و محوطه، وضعیت چمن، گیت‌های ورودی و... برای انجام بازی‌های خانگی استقلال خوزستان در هفته های گذشته مورد تایید قرار نگرفته بود، در نهایت پس از پیگیری و تلاش های شبانه روزی با رفع مشکلات موجود تایید شد.
فارس حمید مهندس ناظر پروژه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، در گفت و گو با ایسنا، ضمن تائید خبر اخذ مجوز میزبانی ورزشگاه غدیر برای بازی‌های خانگی استقلال خوزستان، اظهارکرد: طی یک ماه گذشته و با پیگیری های شبانه روزی مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، سیستم روشنایی استادیوم تعمیر و ارتقا یافت و مشکلات این ورزشگاه برای اخذ مجوز رفع شد. 
حمید افزود: پس از اعلام نواقص ورزشگاه غدیر توسط فدارسیون، طی هماهنگی با باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خوزستان مقرر شد بخشی از نواقص که مستلزم تامین منابع مالی سنگین بودند، شامل روشنایی دکل های زمین اصلی بازی و محوطه بیرونی، دوربین های مداربسته و جداکننده مسیر بانوان  به عنوان تعهدات اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان  رفع شود.
کارشناس ناظر اداره حوزه عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان با اشاره به رفع نواقص و ایردات صورت گرفته، عنوان کرد: دکل های ۵۵ متری استادیوم به همراه تاسیسات زیر بنایی  واقع در اتاقک های بتنی در زیر زمین که روشنایی چمن اصلی و مستطیل را تامین می کرد در این مرحله تعمیر شدند و ارتقا پیدا کردند و عملیات نصب سیستم خنک کننده و بالابر دکل ها نیز انجام شد. این دکل ها که به دلیل ارتفاع زیاد شرایط سخت و طاقت فرسایی را جهت دسترسی به ارتفاع ۵۵ متری ایجاد می‌کرد بالاخره پس از تلاش های شبانه روزی در گرمای شدید اهواز، بهسازی و تعمیر شدند.
او گفت: همچنین دکل های ۳۵ متری که روشنایی محوطه را تامین می‌کردند تعمیر و بهسازی شدند.

حمید با اشاره به اقدام اساسی در خصوص دوربین های مجموعه نیز ادامه داد: با تامین اعتبار صورت گرفته دوربین های ورزشگاه واقع در محوطه زمین، راهروها، مسیر رختکن، مسیر تردد تماشاگران و ورودی ها با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری، نصب و بهسازی شدند و ارتقا پیدا کردند. در این اقدام اساسی، کابل کشی‌ها و ترمینال های دوربین ها نیز بهسازی شد.
او همچنین به جداکننده ها و گیت های ورودی ورزشگاه اشاره و عنوان کرد: جدا کننده مسیر تردد بانوان از آقایان از دیگر مواردی هست که تامین اعتبار آن صورت گرفته و  در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم در روزهای آینده به سرانجام برسد.
مهندس ناظر اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان در پایان با اشاره به سایر نواقص و اقدامات، گفت: برخی از تعهدات شامل بهسازی چمن ورزشگاه، شماره گذاری صندلی ها، بهسازی آبخوری ها، بهسازی سرویس های بهداشتی و نظافت کلی مجموعه در تعهدات باشگاه استقلال خوزستان است


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید