نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

نکونام: استقلال خوب است، اما از بیرون مشکل دارد

منبع
فارس
بروزرسانی
نکونام: استقلال خوب است، اما از بیرون مشکل دارد

فارس/سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: برد امروز برای هواداران و بازیکنان است و من هیچ کار خاصی نکردم.

جواد نکونام پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل الغرافه در نشست خبری حضور پیدا کرد و اظهار داشت: اول از همه به هواداران تبریک می‌گویم و تمام کسانی که در این تعطیلی بازی‌های ملی ما را حمایت کردند و توانستیم از فشاری که متاسفانه یک سری ناآگاه روی تیم گذاشته بودند خارج کنند. به هواداران خوب‌ استقلال که به بزرگی در آسیا مشهور است تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: ما همیشه سعی کردیم به اندازه بزرگی استقلال بازی کنیم. برد برای بازیکنان است. در رختکن هم به آنها گفتم و برد فقط برای آنها است. از سید حسین تا خط جلو نمی‌خواهم اسم بیاورم و همه بازیکنان حتی تعویضی‌ها با تمام توان بازی کردند و این برد برای آنها است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: من کار خاصی انجام ندادم و فقط مثل یک  دوست کنار آنها بودم. آنها نشان دادند که جایگاه بالایی در این فوتبال دارند و تیم‌مان و شرایط‌مان با توجه به تغییرات زیادی که داشتیم بهتر خواهد شد. بازیکنان می‌دانند که این تیم شرایط سختی در این چند روز داشت و توانستند بخاطر بزرگی خودشان تیم را جمع کنند و شرایط را خوب رقم بزنند.

نکونام خاطرنشان کرد: از اینکه هواداران خوشحال به خانه می‌روند واقعاً خوشحال هستم. برای هواداران و بازیکنان خوشحال هستم، چون آنها واقعا زحمت کشیدند برخلاف افرادی که مسئولیت دارند و اقداماتی انجام دادند که دور از شان باشگاه استقلال بود. دوست ندارم زیاد صحبت کنم و قطعاً در  آینده صحبت خواهم کرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درمورد ترکیب تیمش در این مسابقه، تصریح کرد: ما امسال سعی کردیم بازیکنان بگیریم که بتوانیم حداقل در دو سیستم از آنها استفاده کنیم. به همین دلیل در هر بازی به یک شکل بازی می‌کنیم. الغرافه قوی بود و باید بازیکنان خط جلوی آنها را کنترل می‌کردیم و نیاز بود با 3 دفاع بازی کنیم. برنامه‌ریزی کرده بودیم و تیم‌مان توانایی بازی با دو سیستم را دارد و به همین دلیل نگرانی زیادی نداریم.

وی درخصوص ایجاد همدلی در تیم استقلال، اظهار داشت: من اهل این نیستم که بخواهم حرف‌های الکی بزنم. از روزی که به استقلال آمدم هواداران برای من سنگ تمام گذاشتند، فراموش نمی‌کنم و تا آخر عمر مدیون آنها هستم. خوشحالم که این هواداران خوشحال به خانه رفتند. هر بازی که شروع می‌شود از خدا می‌خواهم که شرمنده نشویم. همیشه دوست دارم بازیکنان با تمام توان بازی کنند، چون روزی من هم هوادار بودم و حس آنها را درک می‌کنم. چون آنها کنار ما بودند وظیفه ما سنگین‌تر است. بازیکنان در کنار هم اتحاد خود را نشان دادند و همیشه به آنها گفته‌ام در آخر بازیکنان و اطرافیانشان به آنها کمک می‌کنند، پس در سختی و خوشحالی باید در کنار هم باشند.

نکونام در پاسخ به اینکه آیا استقلال بازهم به بازیکن نیاز دارد یا خیر، گفت: ما اول از همه این مشکل را داریم که بیرون از تیم هنوز کامل نیستیم و باید بیرون از تیم را درست کنیم. مدیر رسانه‌ای، عکاس و فیلمبردار نداریم. من بچه نیستم و این را می‌گویم که هواداران بدانند. آنها مالک و صاحب اصلی این باشگاه هستند. من از اول فصل کمک مربی خارجی می‌خواستم و نیاوردند. بدنساز خارجی می‌خواستم و نیاوردند. حتی اگر یک نفر هم به تیمم اضافه نشود مشکلی ندارم.ما کلا حدود 42 - 43 نفر هستیم و بیرون از تیم مشکل داریم. با سمیعی و شهریاری هم صحبت کرده‌ام و امیدوارم مشکلات حل شود. من مشکلی با کار کردن ندارم و فقط می‌خواهم که شرایط را برای من فراهم کنند و سپس خواسته داشته باشند. زشت است که دستیار و مربی خارجی بخواهم و نیاورند. من با همین بازیکنان کار می‌کنم و مشکلی ندارم. اگر باشگاه بتواند می‌گوییم بازیکن جذب شود، اما از بیرون آشفته هستیم و هنوز کمی کار داریم. 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره