نماد آخرین خبر

شاهکار امری در ویلا؛ ترسناک‎ترین مربی اروپا!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
شاهکار امری در ویلا؛ ترسناک‎ترین مربی اروپا!

ورزش 3/اونای امری با پیروزی برابر بایرن مونیخ نشان داد که هنوز هم یکی از بهترین و خطرناک‌ترین مربیان حاضر در فوتبال اروپا است.
اونای امری حالا به یکی از بهترین مربیان حاضر در لیگ برتر انگلیس، گربه سیاه بایرن مونیخ در رقابت‎‌های لیگ قهرمانان و مربی ترسناک و خطرناکی در اروپا تبدیل شده است.
او موفق شد در عرض دو سال استون ویلا را از قعر جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به یکی از مدعیان حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۵-۲۰۲۴ تبدیل کند. این پیروزی برابر بایرن مونیخ در ویلا پارک فقط یک پیروزی عادی و معمولی نبود. این پیروزی به قول اندری موری، تنیسور معروف، نشانگر نبوغ بود. شبی رویایی و به یادماندنی که در خاطر همه هواداران استون ویلا خواهد ماند.
گلی که دوران به عنوان یک مهاجم جذاب به ثمر رساند، مهارهای دیبو مارتینز به عنوان دروازه‌بانی که هر بازی تیبو کورتوا را برای قرار گرفتن در جایگاه بهترین دروازه‌بان دنیا به چالش می‌کشد و تلاشی که از روی نیمکت و دفتر این باشگاه انجام شده بود باعث شد که بایرن مونیخ در خانه این تیم با نتیجه ۰-۱ به زانو دربیاید. این تیم حالا پس از گذشت دو هفته از فرمت جدید لیگ قهرمانان توانسته است شش امتیاز به دست آورد، چهار گل به ثمر برساند و تنها یک گل دریافت کند. و این استون ویلا بسیار جدی است.
امری در نشست خبری پس از این بازی گفت:« من باورنکردنی هستم. از خوشحالی هواداران خیلی خیلی خوشحالم. آنها ارتباط خوبی با ما برقرار کردند، انرژی خوبی در زمین به ما دادند. اینجا در ویلا پارک احساس بسیار خوبی داریم. ما می‌خواهیم ثبات درستی داشته باشیم تا همیشه در اروپا بازی کنیم. باید سعی کنیم که در هر دیدار بازی خوبی ارائه دهیم. امروز خیلی خوب رقابت کردیم و برنده شدیم. شاید بتوانیم در جمع هشت تیم برتر حضور داشته باشیم.»

استون ویلا در حال عادت کردن به کسب پیروزی در اروپا است و پیروزی برابر بایرن مونیخ به یک عادت روزمره برای امری تبدیل شده است. این مربی اسپانیایی حالا در کنار ژوزه مورینیو به تنها مربی‌ای تبدیل شده است که بایرن مونیخ را با سه تیم متفاوت شکست داده است: پاری سن ژرمن، ویارئال و استون ویلا.
اما این پایان ماجرا نیست. بایرن مونیخ در حالی قدم به بیرمنگام گذاشت که روند ۴۱ پیروزی مرحله گروهی در لیگ قهرمانان بدون شکست را در کارنامه داشت. آخرین شکست آنها در سال ۲۰۱۷ برابر پاری سن ژرمن بود. می‌دانید برابر چه کسی؟ بله، اونای امری.
این مربی اسپانیایی پس از این بازی مورد تحسین بسیاری قرار گرفت. کاراگر گفت:« او فوق العاده است. من فکر می‌کنم امری یکی از بهترین مربیان حاضر در فوتبال اروپا است. موفقیت بسیاری در اروپا داشته که بیشتر در لیگ اروپا با سویا و ویارئال بوده است. باید بگویم که پپ گواردیولا در لیگ برتر انگلیس از همه بهتر است و او در جایگاه دوم قرار دارد. او در یکی از بزرگترین باشگاه‌های حاضر در فوتبال اروپا نیست. من همیشه فکر می‌کنم سرمربی مهم‌ترین عضو در یک باشگاه است و او مهر تاییدی بر این حرف است. او تیمی را گرفت که در آستانه سقوط بود و در عرض دو سال توانست آنها را به لیگ قهرمانان برساند. این کاری خارق العاده است که او انجام داد.»
تیری آنری دوران حضور امری در آرسنال را به خاطر می‌آورد، دورانی که او باور دارد می‌توانست موفقیت بیشتری به همراه داشته باشد:« امری یک نابغه در زمینه کار تاکتیکی است. او همیشه حاضر است و اطمینان حاصل می‌کند که تیمش برتری تاکتیکی داشته باشد چون نحوه عملکردش به این شکل است. همه ما می‌دانیم که امری در اسپانیا چه کار کرد. قصد بی‌احترامی به میکل آرتتا را ندارم و او در آرسنال عالی بوده است اما من فکر می‌کنم اگر امری را برای مدتی بیشتر حفظ کرده بودیم،َ در آرسنال موفق می‌شد. او این را بلافاصله پس از ترک این باشگاه نشان داد. من احترام بسیار زیادی برای او قائل هستم.
هفت سال و بیشتر از چهل بازی بعد، بایرن مونیخ بار دیگر برابر این نابغه شکست خورد. اما فقط بایرن مونیخ نیست که از سرمربی استون ویلا هراس دارد. این صد و هشتاد و هشتمین بازی امری در رقابت‌های اروپایی بود که در ۱۰۷ بازی پیروز شده، ۴۲ بار مساوی کرده و در ۳۹ بازی هم شکست خورده است.
به عبارتی دیگر، او تنها در ۲۰.۷ درصد از دیدارهایش در رقابت‌های اروپایی شکست خورده است. در عین حال، هواداران استون ویلا برای یک شاهکار بزرگ‌تر هیجان‌زده هستند و رویاپردازی می‌کنند. آنها حالا این حریفان را در پیش دارند: بولونیا، بروژ، یوونتوس، لایپزیش، موناکو و سلتیک.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره