نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

تهدید وکیل بیرانوند؛ ما هم به CAS می‌رویم!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تهدید وکیل بیرانوند؛ ما هم به CAS می‌رویم!

ورزش 3/وکیل علیرضا بیرانوند نسبت به رای پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از دروازه‌بان ملی‌پوش تراکتور اعتراض کرد.
در پی شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تراکتور به چهار ماه محرومیت تعلیقی از میادین و پرداخت غرامت ۲۰ میلیارد تومانی محکوم شد. در شرایطی که پرسپولیسی‌ها به شدت به این حکم معترض هستند، وکیل بیرانوند نیز در گفتگویی نسبت به آن اعتراض کرد.
سلیمانی که برای تماشای بازی استقلال و هوادار در استادیوم حاضر شده بود، در گفتگویی با خبرنگاران اظهار داشت: امروز یک رای صادر شد و قطعا ما به این رای اعتراض خواهیم کرد. نزاکت قضایی اقتضا می‌کند که خیلی مسائل را نگوییم و به نظر دادرس و داور پرونده احترام بگذاریم اما یک سری ابهامات در این پرونده وجود داشت. من فقط به صورت سوالی مطرح می‌کنم، چون علی‌الظاهر فضای رسانه‌ای در تصمیم‌گیری خیلی اهمیت دارد.
او ادامه داد: باشگاه پرسپولیس سری اول یک دعوایی علیه آقای بیرانوند مطرح کرد و سری دوم بر علیه باشگاه تراکتور و آقای بیرانوند. در دادخواست اول محکومیت آقای بیرانوند را می‌خواست اما در دادخواست دوم، صرفا محکومیت باشگاه تراکتور؛ یعنی دو دادخواست بود و یک حکم صادر شده است. این عجایب دادرسی است. درست است که کمیته وضعیت بازیکنان تابع اصول دادرسی نیست اما باید حداقل‌ها را رعایت کند. دیوان داوری ورزش هم از یکسری اصول دادرسی تبعیت می‌کند و رویه واحدی دارند. بنابراین از نظر شکلی باید این دادخواست رد می‌شد و دوباره دادخواست داده می‌شد.
سلیمانی همچنین گفت: موضوع دیگر اینکه اصلا به بحث ایفمارک و مسائل پزشکی ورود نکردند و این هم جای سوال است. نمی‌دانم چرا به این موضوع ورود نکردند. موضوع بعدی هم که خیلی جالب است این است که الان استدلال شده که آن ۱۵ روز رعایت نشده است؛ اولا آخرین بازی فصل ملاک است و مصاحبه آقای درویش و آقای بادامکی به عنوان قصد طرفین باید تفسیر شود. در تمامی آرای بین‌المللی و داخلی زمانی که قرار است تفسیر است، به ضرر تنظیم‌کننده تفسیر می‌شود اما اینجا برعکس تفسیر شده است. اگر قرار بود پرونده به کارشناس ارجاع شود و دوباره به حالت سابق برگردد، اصلا چرا ارجاع شد؟ شما از هر وکیل و قاضی بپرسید چرا وقتی پرونده به کارشناسی ارجاع شده، دوباره به حالت سابق برگشته است؟ اصلا به کارشناس ارجاع نمی‌دادید که ما هزینه بدهیم. مسائل زیادی وجود دارد که نامفهوم است و قطعا ما به رای اعتراض می‌کنیم.
او در واکنش به اینکه پرسپولیس به این رای اعتراض خواهد کرد، گفت: آنها یک حقی دارند و اعتراض می‌کنند. ما هم همینطور هستیم و قطعا این کار را می‌کنیم. از روز اول با این فشارها تمام حقایق وارونه جلوه داده شد. یک کارگروه در فدراسیون فوتبال که یک یا دو نفر از آنها حقوقی هستند، آیین‌نامه‌‌ای تصویب کردند که اصلا آمری نیست و بر اساس آن پاداش‌ها را قبول نکرده‌اند. این صد درصد غیرقانونی است. مطمئن باشید ما هم به CAS برویم به نفع ما رای می‌دهند. چرا به مسائل ایفمارک ورود نکردند؟ هزینه‌های پزشکی طبق قرارداد به عهده باشگاه است، ولی اصلا کمیته وضعیت ورود نکرده است.

سلیمانی در مورد حکم محرومیت تعلیقی محرومیت بیرانوند گفت: مشکل اصلی ما روی فسخی است که به صورت قانونی انجام شده ‌و اصلا نباید جریمه هم می‌شد، اما شد. ما هم اعتراض می‌کنیم.

وکیل بیرانوند در خصوص تناقضی که در حکم جریمه و محرومیت تعلیقی وجود دارد، عنوان کرد: کمیته باید پاسخ بدهد. خودشان به کمیته تدوین مقررات استناد کردند و کمینه تدوین مقررات هم مقررات فدراسیون را وضع می‌کند. اینطور که نمی‌شود. شما از دستورالعملی که طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال و مقررات فیفا رعایت نشده استفاده کردید و آقای بیرانوند را محکوم کردید و بخش دیگری از مقررات فدراسیون را قبول ندارید. نمی‌شود که دو قبله داشته باشید؛ یا باید مقررات فدراسیون را قبول داشته باشید و یا نداشته باشید.

او درباره اینکه پایان فصل، پایان جام حذفی خواهد بود یا لیگ گفت: یکی از استدلال‌هایی که فدراسیون فسخ را براساس آن غیرقانونی دانسته، همین است. در الحاقیه نوشته شده ۱۵ روز پس از آخرین بازی فصل؛ منظور فصل باشگاه است. ما می‌خواهیم تفسیر کنیم و یک سری اصول وجود دارد. خود مسئولان باشگاه پرسپولیس مصاحبه کردند و به عنوان اقرار مکتوب وجود دارد که گفته‌اند منظورمان آخرین بازی باشگاه بوده است. بالاتر از این؟ بر خلاف چیزی که نظر کمیته است، باید به نظر تنظیم‌کننده باشد اما اینجا برعکس استدلال شده است. من عاجزانه استدعا دارم تحت فشار رسانه‌ای قرار نگیرند. این جریمه هم منصفانه نیست.

سلیمانی در واکنش به اینکه آیا این رای تحت تاثیر جو رسانه‌ای صادر شده است، گفت: من نمی‌خواهم ورود کنم اما مراجع دادرسی فدراسیون خودشان کارشان را انجام بدهند. اینکه فشار بیاورند و بگویند این ظالمانه است، درست نیست.

وکیل بیرانوند درباره اینکه او ۴۵ روز برای پرداخت غرامت فرصت دارد، گفت: ما اعتراض می‌کنیم و اگر هم رد شد، قطعا به دیوان داوری ورزش اعتراض می‌کنیم و هر وقت مراحل نهایی قطعی شد، به نفع هرکس شد تصمیم‌گیری می‌شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره