نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

بررسی صحنه‌های داوری مهم پرسپولیس - چادرملو

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
بررسی صحنه‌های داوری مهم پرسپولیس - چادرملو

ورزش 3/سه صحنه مشکوک در بازی پرسپولیس - چادرملو، قضاوت احمد محمدی را تحت تاثیر قرار داد.بررسی صحنه‌های داوری مهم پرسپولیس - چادرملو

پرسپولیس در شبی که پیروزی چندان هم ساده به دست نیامد، به هر بهایی که بود، سه امتیاز را به دست آورد و موفق شد از سد چادرملو اردکان بگذرد و ۱۴ امتیازی شود اما در این بازی هم چند صحنه داوری وجود داشت.

صحنه نخست مربوط به فرار میلاد محمدی از تله آفساید بود که با بالا بردن پرچم توسط کمک، داور مانع از حرکت میلاد محمدی در محوطه جریمه حریف شد.

دو صحنه آخر اما در دقایق پایانی و پیش از گل پیروزی بخش گولسیانی بود. جایی که بازیکنان حریف اعتقاد داشتند در صحنه زخمی شدن علی طاهران داور باید خطا اعلام می‌کرد و همچنین در برخورد گولسیانی با بازیکن این تیم، گلزن پرسپولیس باید سه دقیقه قبل از گل اخراج می‌شد. 

این در حالی است که قضاوت صحنه مربوط به طاهران باتوجه به زاویه بسیار بد دوربین‌های تلویزیونی حتی از طریق وی ای آر هم، چندان ممکن هم نبود.

در همین خصوص کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کردند که در ادامه میخوانید:

📌 صحنه مشکوک به آفساید محمدی (دقیقه ۲۷)

❌ محمدحسین ترابیان: آفساید نیست.

❌ مهدی عالیقدر: صحنه آنقدر واضح و روشن است که نیازی به بازبینی یا کارشناسی نیست، متأسفانه کمک داور جایگیری درستی نداشته و شاید به همین دلیل در ارزیابی دچار اشتباه شده است.

❌ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن از حدود یک متر از پشت می‌آید و کمک داور نباید آفساید اعلام می‌شد. البته اگر بازی VAR داشت، کمک داور ادامه بازی می‌داد و پس از آن پرچم می‌زد و در ادامه در VAR صحنه را بررسی می‌کرد.

❌ تورج حق‌وردی: به هیچ وجه آفساید نیست.

❌ بابک وسیله بر: زمان لمس توپ برای ارسال، مهاجم در وضعیت آفساید نیست، بنابراین ادامه بازی قضاوت درست این صحنه است.

برخورد مهاجم پرسپولیس و طاهران (دقیقه ۸۹)

⚪️ محمدحسین ترابیان: صحنه قابل آنالیز و ارزیابی نمی‌باشد.

⚪️ مهدی عالیقدر: واقعا با این تصاویر نمی‌توان وقوع تخلف یا عدم آن را ارزیابی کرد.

⚪️ ابراهیم میرزابیگی: این صحنه به هیچ وجه قابل تشخیص نیست.

⚪️ تورج حق‌وردی: صحنه واضح نیست و اصلا مشخص نیست چه اتفاقی افتاده است.

✅ بابک وسیله بر: با اینکه فیلمبرداری وضوح کامل ندارد، اما از این زاویه خطایی مشاهده نمی‌شود و بازیکن مدافع برای دفع توپ بلند شده و در هوا برخورد معمول با مهاجم داشت، ادامه بازی قضاوت درست این صحنه محسوب می‌شود .

📌 خطای گولسیانی مشکوک به کارت دوم (دقیقه 2+90)

❌ مهدی عالیقدر: بله داور می‌بایست حتما بازیکن قرمز را بدلیل بی‌ملاحظگی با کارت زرد جریمه می‌کرد.

❌ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن پرسپولیس پایش را بیش از حد بالا نیاورد و ضربه هم شدت نداشت، اما به دلیل برخوردی که صورت گرفت، باید با کارت زرد جریمه می‌شد.

❌ تورج حق‌وردی: بازیکن قرمز با بی‌احتیاطی به صورت مدافع ضربه می‌زند و داور می‌توانست یک اخطار برای او در نظر بگیرد.

❌ بابک وسیله‌بر: توپ در حیطه بازی مدافع بوده است، اما مهاجم با بی‌پروایی پای خود را جهت بازی با توپ بیش از اندازه بلند کرده و برخورد جزیی ایجاد می‌کند و شدتی نداشت، بنابراین اعلام ضربه آزاد مستقیم و اخطار قضاوت این صحنه به شمار می‌رود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره