نماد آخرین خبر

ممبینی: تلاش می کنیم تا میزبانی‌ها را به ایران برگردانیم

منبع
مهر
بروزرسانی
ممبینی: تلاش می کنیم تا میزبانی‌ها را به ایران برگردانیم

مهر/ دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: ما تمام تلاشمان را می کنیم تا میزبانی‌های باشگاهی و ملی را به ایران بازگردانیم و در این خصوص نامه نگاری با AFC داشته ایم.
 هدایت ممبینی در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: این پیروزی شیرین را به مردم ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم چنین بردهایی تداوم داشته باشد. تیم به پختگی لازم رسیده است و علاوه بر نتیجه و صدرنشینی، کیفیت خود را نشان دادیم که تیم ملی ایران در سطح آسیا جز تیم‌های تاپ قرار دارد و این نوید روزهای بهتری را می‌دهد.
دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین از میزبانی امارات تشکر کرد و گفت: ما زمان کمی برای هماهنگی جهت انجام این بازی داشتیم، اما با توجه به اینکه میزبان مسابقه بودیم، تدارکات و لجستیک به خوبی انجام شد. همکارانم در فدراسیون فوتبال تلاش زیادی کردند تا مسابقه در فضایی عالی برگزار شود.
وی به شور و هیجان هواداران اشاره کرد و گفت: «این شور و هیجان که در ورزشگاه وجود داشت، نشان‌دهنده هماهنگی خوبی بود که میان تیم و هواداران برقرار شده بود و فکر می‌کنم برای اولین بار در کشور بلیت فروشی در یک بازی ملی و آن هم در خارج از کشور به صورت الکترونیکی انجام شد. حتی زمانی که عقب افتادیم، تماشاگران به حمایت از تیم ادامه دادند و این همدلی باعث شد به پیروزی برسیم.
ممبینی از فروش الکترونیکی بلیت به عنوان یک تجربه جدید و موفق یاد کرد و تصریح کرد: برای اولین بار در فوتبال کشورمان، بلیت فروشی به صورت الکترونیکی در خارج از کشور انجام شد که به نظم و انضباط مسابقه کمک زیادی کرد.
او در رابطه با بازگشت دوباره میزبانی بازی‌های ملی و باشگاهی به ایران گفت: فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند تا میزبانی‌های بین‌المللی را دوباره به دست آورد، چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی. با توجه به اینکه امنیت در ایران بسیار بالاست، امیدواریم بتوانیم مسابقات بین‌المللی را در ایران برگزار کنیم. در همین خصوص با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه‌ای انجام دادیم تا میزبانی‌ها بار دیگر در کشورمان برگزار شود. ۳

ممبینی تصریح کرد: ما تا خردادماه سال آینده قطعاً مسابقات رسمی خواهیم داشت و ماه آینده یک مسابقه در کشور لائوس مقابل کره شمالی و یک دیدار در بیشکک مقابل قرقیزستان داریم. اواخر اسفند ۱۴۰۳ و اوایل فروردین سال ۱۴۰۴ نیز فیفادی بعدی ما است که انشاالله در تهران میزبان خواهیم بود و فیفادی بعد از آن هم در خرداد ۱۴۰۳ است. با توجه به نتایج خوبی که به دست آورده‌ایم، مسیر صعود هموار شده است. امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و بازی‌های تدارکاتی مناسب، تیم ملی ایران به عنوان اولین تیم به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ صعود کند.
دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: ما برای فیفادی های خود برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدوارم که با تیم‌هایی که سطح خوبی دارند مسابقاتی را برگزار کنیم تا بازیکنان با آمادگی کافی راهی جام جهانی شوند.
او در رابطه با تکلیف هدایت تیم امید گفت: فدراسیون فوتبال مصمم است تا برنامه‌ریزی خوبی برای تیم امید داشته باشد. بازیکنان تیم امید را اکثراً بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در لیگ برتر بازی می‌کنند و عدم برگزاری مسابقات این تیم در زمان‌های فیفادی باعث می‌شود که کار ما برای برنامه‌ریزی سخت شود. در ۴۰، ۵۰ سال اخیر تیم امید راهی المپیک نشده است و همه انتظار دارند که در این دوره اتفاقات خوبی رخ دهد و ما هم در صدد ایجاد پلن های خوبی هستیم تا مشکلات را هموار کنیم.
ممبینی در خصوص هدایت تیم امید توضیح داد: هم گزینه‌های داخلی و هم گزینه خارجی داریم و امیدوارم این تیم به موفقیت برسد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره