نماد آخرین خبر

رافائل واران: تمام باشگاه‌های بزرگ باید از رئال مادرید تقلید کنند

منبع
طرفداري
بروزرسانی
رافائل واران: تمام باشگاه‌های بزرگ باید از رئال مادرید تقلید کنند

طرفداری/مدافع سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه‌های رئال مادرید و منچستریونایتد، به تشریح روند پیشرفت کهکشانی‌ها در دهه 2010 پرداخت.
رافائل واران به انتقاد از سیستم جدید غالب‌شده به فوتبال پرداخت و آن را رباتیک توصیف کرد.
نزدیک به سه هفته از بازنشستگی رافائل واران می‌گذرد و این مدافع سابق قصد دارد به عنوان یکی از اعضای تیم فنی، به کومو بازگردد. واران که بهترین بازه دوران حرفه‌ای خود را در رئال مادرید سپری کرد، در گفتگو با RMC به تمجید از این باشگاه پرداخت و هم‌چنین از زیدان به عنوان عامل انتقالش به سانتیاگو برنابئو نام برد:
تمام باشگاه‌های بزرگ باید از رئال مادرید کپی کنند
تمام باشگاه‌های بزرگ باید از رئال مادرید تقلید کنند. ژوزه مورینیو یک حرکت بزرگ را آغاز کرد؛ کارلو آنچلوتی این حرکت را به اوج رساند و سپس نوبت به زیدان رسید تا یک نسل طلایی را رهبری کند. 
کاری که رئال مادرید با من کرد،‌ استثنایی بود 

 من خیلی خوش‌شانس بودم که به مادرید رفتم، باشگاهی که به جوانان زمان می دهد تا به سطوح بسیار بالا برسند و از لحاظ بدنی نیز در اوج قرار بگیرند. کاری که آن‌ها طی چندین سال با من، والورده، وینی یا رودریگو انجام دادند، استثنایی است.
از زیدان چیزهای زیادی یاد گرفتم 
 زمانی که در لانس بودم، زیدان با من تماس گرفت تا با رئال مادرید قرارداد امضا کنم. با اینکه بعضی مواقع اختلاف نظر داشتیم، اما از او چیزهای خیلی زیادی یاد گرفتم.
در فوتبال، آزادی عمل کمتر شده‌است 
 امروزه، خلاقیت در فوتبال به مراتب کمتر شده است و نوابغ کمتری در زمین دیده می‌شوند. در همه پست‌ها، بازیکنان فیزیکی‌تری وجود دارند و بازیکنان نامتعادل، که زمانی بازی را تغییر می‌دادند، کمتر شده‌اند. همه بازیکنان در یک سطح قرار دارند و بیشتر به بازی‌های یک‌در‌یک و بازی‌های جانبی روی می‌آورند. 
 همه چیز رباتیک شده است و الگوهای بازی، تغییر در ساختار تیم را دشوار می‌کنند. آزادی عمل بسیار کمتر شده است. آنچلوتی شاید آزادی بیشتری بدهد، اما نسل جدید مربیان، آزادی عمل را بسیار محدودتر کرده‌اند. فوتبال باید همچنان بازی اشتباهات باشد، اما اینگونه نیست.

  


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره