نماد آخرین خبر

گواردیولا: یک روز سرمربی تیم ملی خواهم شد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
گواردیولا: یک روز سرمربی تیم ملی خواهم شد!

ورزش 3/پپ گواردیولا بار دیگر تایید کرد که دوست دارد روزی سرمربیگری در سطح ملی را تجربه کند.
منچسترسیتی روز یکشنبه در چارچوب دیدارهای هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه خانگی ولورهمپتون روبروی این تیم به میدان خواهد رفت و مصمم است که بتواند با کسب سه امتیاز این بازی خودش را در صدر جدول رده‌بندی این مسابقات به لیورپول برساند.
پپ گواردیولا دقایقی قبل در نشست خبری پیش از این بازی حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

حضور ناتان آکه و کوین دی‌بروینه:
این دو بازیکن به احتمال زیاد در این بازی غایب خواهند بود. فکر نمی‌کنم شرایط بازی داشته باشند. آنها در تمرینات حضور دارند و در آخرین تمرین امروز هم بودند. آکه روز گذشته اولین جلسه تمرینی با تیم را داشت و شاید بتواند با ما سفر کند اما برای حضور در ترکیب آماده نیست.

آمادگی بازیکنان:
بعضی از بازیکنان مانند بازیکنان برزیلی روز گذشته استراحت کردند. آکانجی هم امروز استراحت خواهد کرد. فردا تصمیم نهایی درباره شرایط بازیکنان و ترکیب تیم را خواهیم گرفت.

تماس با او برای هدایت تیم ملی انگلیس:
توماس توخل سرمربی این تیم است. بنابراین باید به اتحادیه فوتبال انگلیس و توماس به خاطر کار بزرگش تبریک بگویم و برای او و انگلیس به خاطر این که ۹ سال است در این کشور هستم بهترین آرزوها را دارم.

انگلیسی بودن سرمربی تیم ملی انگلیس:
ما خودمان تصمیم نمی‌گیریم که کجا به دنیا بیاییم. من تصمیم نگرفتم که کاتالان باشم. او هم تصمیم نگرفته است که انگلیسی نباشد. بنباراین واقعیت همین است. اتحادیه تصمیم گرفت که یک مربی خارجی شناخته شده به خاطر استعدادش را انتخاب کند و من بهترین آرزوها را برایش دارم. نظر من این است که دوست دارم همه او را تحت هر شرایطی حمایت کنند. او بهترین عملکرد را خواهد داشت و دانش و عقلانیتش را به نمایش می‌گذارد. حالا او سرمربی است، پس من را فراموش کنید. من سرمربی سیتی هستم، بنابراین مکالماتی که دارم باید درباره سیتی باشد. شرایط همین است. توخل الان سرمربی است. این مهم‌ترین نکته است و چیز دیگری جز این مهم نیست. من هم دوست دارم پس از پایان دورانم در سیتی، هدایت یک تیم ملی را برعهده داشته باشم.

تصمیم درباره آینده:
وقتی تصمیمم را بگیرم به شما اطلاع خواهم داد. به همین دلیل است که هنوز خبری نیست و به همین دلیل است که من حرف دیگری در این باره ندارم. اولویت من بازی برابر ولووز است.

جدایی بگیریستاین:
بخشی از من در حال جدایی است. او دوست من، یکی از معمارها برای ساختن بهترین تیم در تاریخ بارسلونا و حالا اینجا است. من مدتی طولانی است که از تصمیم او به دلایل خانوادگی  و شخصی خبر دارم. می‌دانم که او به خاطر تجربیاتش در اینجا چقدر سپاسگزار است. شخصاً معتقد هستم که جای او بسیار خالی خواهد شد، به خاطر اعتماد به نفس، اطمینان و خصوصا لحظات سختی که باعث شد من در کارم به تعادل برسم. وقتی نمی‌رود من دوست دارم که همه چیز را نابود کنم و او همیشه می‌گفت که فردا من را خواهد دید و باید یک لیوان قهوه بخورم و تعادل او در همه لحظات دیوانه کننده بود. او همیشه وقفه‌ای ایجاد می‌کرد که به دوران حضور من در بارسلونا و اینجا کمک زیادی کرد.
ماندن در سیتی برای مدت طولانی: 
حق با شما است و باید بگویم که من هم انتظار چنین اتفاقی را نداشتم اما این اتفاق رخ داد چون ما هم قهرمانی‌ها و دستاوردهای زیادی داشتیم. درست است که مدیر باشگاه هم همیشه از من تمجید کرده است اما اگر نتایج خوب نبود اخراجم می‌کرد. اما این حضور طولانی شد چون ما نتایج خوبی گرفتیم. هیچ رازی وجود ندارد. در اینجا مهم نیست که شما متولد کجا هستید. اگر برنده نشوید، همه به دنبال اخراج‌تان هستند. اگر ببرید و موفق باشید، همه از شما حمایت خواهند کرد. بنابراین خیلی پیچیده نیست.

پیشنهاد به باشگاه برای انتخاب سرمربی بعدی:
البته، به خاطر روابط خوبی که داریم و اگر آنها نظر من را بپرسند، من نظرم را خواهم گفت اما این کار من نیست. این تصمیم توسط آنها گرفته خواهد شد، نه من. این تصمیمی است که به باشگاه تعلق دارد اما اگر نظرم را بخواهند، مانند یک دوست با آنها مطرح خواهم کرد. مدیر ورزشی جدید باید در زمانی که دیگر من اینجا نیستم، سرمربی جدید را تعیین کند.

عوامل موثر روی آینده او در سیتی: 
آب و هوا. من منتظر تغییر هستم و پس از آن تصمیم خواهم گرفت.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره