نماد آخرین خبر

بازنشستگی دروازه‌بان افسانه‌ای در پایان فصل

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
بازنشستگی دروازه‌بان افسانه‌ای در پایان فصل

ورزش 3/تیاگو، دروازه‌بان مشهور فوتسال جهان و سابق تیم ملی برزیل که صاحب یک رزومه با شکوه و داستان‌های قابل توجه است، در پایان فصل از قفس توری خداحافظی می‌کند.
 تیاگو دروازه‌بان مطرح جهان فوتسال که در سال 2007 و 2008 بهترین سنگربان دنیا شناخته شد و در دوران باشگاهی و ملی به تمامی افتخارات ممکن چنگ زد در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که در سن 43 سالگی و پایان فصل از قفس توری خداحافظی می‌کند. این گلر بزرگ که بین دروازه‌بان‌های ایرانی و جهان یک بت است و محبوبیت زیادی دارد، قهرمانی در کوپا امریکا، جام جهانی، گرند پریکس، لیبرتادورس و لیگ ملی برزیل در کارنامه‌اش برق می‌زند.
او 26 سال به صورت حرفه‌ای در صحنه حضور داشت و فالکائو اسطوره فوتسال جهان از او به عنوان بهترین سنگربان تمام دوران یاد کرد. تیاگو هم اکنون دروازه‌بان تیم سانتا کاتارینا است و با توجه به اینکه قرارداد جدیدی به وی پیشنهاد شده اما تصمیم گرفته که خود را در پایان فصل بازنشسته کند.
حرکت‌های نمادین و مهم دست‌وپا، شروع مجدد، بازی هجومی با پا، پرتاب چرخشی با دست و... از میراث‌های گلری تیاگو در جهان فوتسال خواهد بود که در حال حاضر دروازه‌بان‌های این رشته ورزشی از او الهام گرفته‌اند.
لازم به ذکر است، تیاگو در سال‌های 2005 تا 2010 رقابت جذاب و فشرده‌ای با مصطفی نظری، بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتسال ایران، بر سر دستکش طلایی داشت.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره