نماد آخرین خبر

فرستاپن: هنوز همه‌ چیز ممکن است اما باید بی‌نقص باشم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
فرستاپن: هنوز همه‌ چیز ممکن است اما باید بی‌نقص باشم

تسنیم/مکس فرستاپن پس از پیروزی در گرندپری آذربایجان با وجود فاصله ۶۹ امتیازی تا صدر جدول، رقابت برای قهرمانی را تمام‌ شده نمی‌داند و می‌گوید: همه‌چیز باید بی‌نقص پیش برود.
مکس فرستاپن، راننده تیم ردبول پس از پیروزی در گرندپری آذربایجان از کنار زدن احتمال قهرمانی در رقابت‌های فرمول یک سر باز زد و تأکید کرد که هنوز هیچ چیز قطعی نیست؛ حتی در رقابت با اسکار پیاستری و لاندو نوریس، دو راننده جوان و درخشان تیم مک‌لارن.
فرستاپن طی دو مسابقه اخیر در پیست‌های باکو و مونتزا موفق به کسب پیروزی شده و با این عملکرد فاصله امتیازی خود با صدر جدول یعنی اسکار پیاستری را از 104 امتیاز به 69 امتیاز کاهش داده است. این در حالی‌ است که پیاستری در گرندپری آذربایجان به دلیل تصادف در همان دور اول از رقابت کنار رفت و لاندو نوریس، دیگر راننده مک‌لارن موفق به کسب رتبه هفتم شد. در شرایطی که هر دو راننده مک‌لارن در مسابقه‌ای پرچالش در آذربایجان با مشکلاتی مواجه بودند، مکس فرستاپن نمایشی برتر ارائه داد و به شکلی قاطعانه کنترل مسابقه را در اختیار گرفت. او اکنون امید دارد بتواند این روند را در ادامه فصل نیز حفظ کند.
فرستاپن پس از پیروزی‌اش در باکو گفت: هفت مسابقه باقی مانده و فاصله ما هنوز 69 امتیاز است. این اختلاف زیادی‌ است. برای قهرمانی باید همه چیز از جانب من کاملاً بی‌نقص پیش برود و در عین حال کمی شانس هم لازم است که رقبا دچار مشکل شوند. بنابراین، هنوز مسیر دشواری پیش روی ماست. من روی امیدواری حساب نمی‌کنم و هیچ‌وقت نکرده‌ام. روش من این است که مسابقه به مسابقه جلو می‌روم، همان‌طور که تمام فصل را همین‌طور سپری کرده‌ام. فقط تلاش می‌کنم بهترین نتیجه ممکن را بگیرم. در نهایت، پس از مسابقه ابوظبی خواهیم دید که چه کسی قهرمان خواهد شد.
تیم ردبول در گرندپری مونتزا از به‌روزرسانی مهمی در کف خودرو رونمایی کرد. تغییری که به نظر می‌رسد به طور قابل توجهی روی عملکرد خودرو تأثیر گذاشته و برگ برنده‌ای برای فرستاپن بوده است.
فرستاپن درباره عملکرد خودرو گفت: در دو آخر هفته اخیر، خودرو واقعاً عالی بوده است. این نتیجه ترکیب عواملی‌ است که در چند هفته گذشته بهبود یافته‌اند. ما درک بهتری از خودرو پیدا کرده‌ایم. البته باید توجه داشت که پیست‌های مونتزا و باکو هر دو داون‌فورس پایینی دارند. بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم در پیست‌هایی با داون‌فورس بالا مانند سنگاپور چطور عمل می‌کنیم. اما فعلاً از روند کاری تیم کاملاً راضی هستم.

شاهکار فرستاپن در تعیین خط
روز جمعه در باکو، شرایط برای ردبول ایده‌آل نبود اما تیم موفق شد در یک شب تغییرات موثری اعمال کند و فرستاپن در مرحله تعیین خط عملکردی درخشان از خود نشان داد. با وجود شرایط آب‌وهوایی سخت و بادهای 60 کیلومتری، او توانست با ثبت زمانی فوق‌العاده در Q3، پول پوزیشن را از آن خود کند. این عملکرد باعث شد فرستاپن در روز مسابقه با پیشتازی در تمام دورها و ثبت سریع‌ترین دور، ششمین گرنداسلم دوران حرفه‌ای‌اش را ثبت کند.
لوران میکیز، مدیر تیم ردبول اظهار داشت: در مورد مکس فرستاپن چه می‌توان گفت؟ نمایش بی‌نقص در تعیین خط با فاصله‌ای چشم‌گیر نسبت به رقبا و آن هم در شرایط بسیار سخت جوی. عملکردش مثال‌زدنی بود. در مونتزا می‌دانستیم که آن پیست شرایط خاصی دارد اما نمی‌دانستیم این پیشرفت فنی چقدر می‌تواند در پیست‌های دیگر مؤثر باشد. حالا با عملکرد در باکو، تیم فنی در میلتون کینز می‌تواند از نتیجه کار خود راضی باشد. هرچند باکو هم پیست خاصی‌ است اما حالا دو مسابقه پیاپی داشتیم که خودرو رقابتی بود و ما در سطح رقابت برای برد قرار داشتیم.
مک‌لارن: ما هنوز در رقابت هستیم
در دوره‌ای که فرستاپن برای چندین مسابقه نتوانسته بود پیروز شود، پیاستری و نوریس مجموعاً موفق به کسب هفت پیروزی شدند اما حالا با بازگشت فرستاپن به فرم ایده‌آل رقابت برای قهرمانی دوباره جان گرفته است.
آندره‌آ استلا، مدیر تیم مک‌لارن گفت: ما در مورد مکس فرستاپن و ردبول صحبت می‌کنیم. در مونتزا دیدیم که عملکردشان فقط به خاطر شرایط خاص پیست نبود. آنها هم در پیچ‌های سریع و هم در مسیرهای مستقیم رقابتی بودند. این یعنی فرستاپن هنوز در کورس قهرمانی است. با علم به اینکه باکو پیستی دشوار برای ما بود، حالا باید ببینیم در سنگاپور چه می‌کنیم. آنجا پیستی‌ است که باید در آن عملکرد بهتری داشته باشیم. اگر بتوانیم به رقابت برای پیروزی بازگردیم، آن وقت خواهیم دید قهرمانی چطور پیش خواهد رفت.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره