


ورزش 3/ورود رسمی صندوق سرمایهگذاری آپولو به عنوان سهامدار عمده اتلتیکو مادرید نقطه عطف جدیدی در مسیر رشد این باشگاه در سالهای اخیر محسوب میشود.
این توافق که تا اوایل ۲۰۲۶ نهایی خواهد شد، نشاندهنده پیشرفتهای اقتصادی اتلتیکو است؛ باشگاهی که به یک غول ورزشی تبدیل شده و با برندهای بزرگی مانند رد بول، نایکی، ریاض ایر و ماهو همکاری میکند. همچنین، اتلتیکو به عنوان حامی محلی گرندپری فرمول یک مادرید و شریک پریمیوم ویزیت رواندا فعالیت دارد. ریشه این تحولات به دسامبر ۲۰۱۱ برمیگردد.
ورود دیگو سیمئونه به عنوان مربی، دوره نوسانات تیم پس از سقوط به دسته دوم (۲۰۰۰-۲۰۰۲) را به پایان رساند و آغازگر رشد همهجانبه باشگاه بود. در آن زمان، ارزش باشگاه تنها ۲۱۰ میلیون یورو بود، اما ۱۴ سال بعد این رقم به ۶۲۳.۸ میلیون یورو افزایش یافت و ارزیابی آپولو آن را به ۲.۵ میلیارد یورو رساند؛ به این ترتیب، اتلتیکو به سیزدهمین باشگاه باارزش جهان (طبق فوربس) و دوازدهمین باشگاه اروپا از نظر درآمد (۴۰۹.۵ میلیون یورو، دلویت) تبدیل شد. نوامبر ۲۰۲۳ نیز نقطه عطف دیگری بود: اسکار مایو از لالیگا به عنوان مدیر درآمد و عملیات منصوب شد تا برند را با شرکای جهانی تقویت کند.
حضور مداوم اتلتیکو در لیگ قهرمانان از سال ۲۰۱۳ (به لطف سیمئونه) موجب جذب برندهای بیشتری شده است. اکنون این باشگاه آماده افتتاح پروژه «شهرک ورزشی» است که منطقه متروپولیتانو مادرید را به مرکز اصلی ورزش و تفریح اسپانیا تبدیل میکند. همچنین، رشد اجتماعی باشگاه چشمگیر بوده و تعداد اعضای آن به بیش از ۱۵۰ هزار نفر رسیده و رکورد ۶۱۳۰۴ آبونمان شکسته شده است. استادیوم متروپولیتانو نیز میزبان ۱۰ کنسرت بد بانی در مادرید بوده و از امروز تا ۱۵ نوامبر، زمین تمرینی رسمی میامی دلفینز (تیم NFL) خواهد بود.
این تحولات، اتلتیکو را از یک تیم نوسانی به یک ابرقدرت اقتصادی-ورزشی تبدیل کرده است؛ موفقیتی که مدیون سیمئونه، مدیریت هوشمند و شراکتهای استراتژیک این باشگاه است.