برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خار پاشنه، معضل جدید برای دوومیدانی ایران!

منبع
فارس
بروزرسانی
خار پاشنه، معضل جدید برای دوومیدانی ایران!

فارس/ اين روزها با وجود تمام مشکلاتي که دووميداني ايران دارد، درمان خار پاشنه احسان حدادي هم معضل ديگري است که به آن اضافه شده است.
دووميداني ايران آنقدر مشکل دارد که به قول کاظمي آشتياني رئيس سابق فدراسيون، بايد بگرديد و ببينيد کجا مشکلي وجود ندارد.
از نبود رئيس، عدم برنامه ريزي و مديريت، کمبود بودجه تا رها شدن ورزشکاران مشکلاتي است که اين رشته اين روزها با آن دست و پنجه نرم مي‌کند، اما حالا معضل جديدي به نام خار پاشنه حدادي و هزينه هاي درمان به وجود آمده است.
* موافقت فدراسيون و مخالفت هيات اجرايي
حدادي که اين روزها به دليل شيوع کرونا در تهران تمرين مي‌کند، بحث درمان خار پاشنه خود را مطرح کرده که به يک مسئله براي اين رشته تبديل شده است. او تصميم گرفته بود که براي درمان با حمايت فدراسيون و کميته ملي المپيک به آلمان اعزام شود، اما ظاهرا مخالفت‌هايي صورت گرفته است.
هيات اجرايي کميته ملي المپيک در حالي با اين اعزام مخالفت کرد که طبق صحبت‌هاي مبيني سرپرست فدراسيون، صالحي اميري، رئيس کميته با اين کار موافق بوده است.

خود مبيني هم در مورد اين موضوع گفته بود: در جلسه‫اي که با صالحي اميري و حدادي داشتيم اين موضوع مطرح شد. خار پاشنه چپ احسان بايد عمل شود و صالحي اميري موافق اعزام به آلمان بود. هزينه‌هاي عمل را هم کميته ملي المپيک پرداخت مي‌کند.
* عمل خار پاشنه جراحي ساده اي است
 طبق صحبت‌هايي که مي‌شود، عمل خار پاشنه به راحتي در ايران درمان مي‌شود و کار چندان سختي نيست، اما مبيني آن را حساس قلمداد کرده و در  پاسخ به اين سوال که ضرورت اعزام حدادي به آلمان چيست، گفته است: پزشکي که قرار است حدادي را عمل کند، بسيار حاذق است و قبلا هم خار پاشنه راست و کتفش را عمل کرده بود. علاوه بر اين، عمل حساسي است. از طرفي اين پزشک اکثر قهرمانان جهان و حتي سهراب مرادي را هم عمل کرده است.
* هزينه هاي بالاي اعزام با دلار 26 هزار توماني
ظاهرا هزينه هاي بالاي اعزام به آلمان آن هم با قيمت فعلي دلار و يورو باعث اين مخالفت شده است. برخي عنوان مي‌کنند پزشکان برجسته‌اي در ايران حضور دارند که مي‌توانند اين عمل‌ها را انجام داده و مانع خارج شدن ارز از کشور شوند.
در اينکه احسان حدادي پرافتخارترين ورزشکار تاريخ دووميداني ايران بوده و موفقيت‌هاي زيادي را نصيب ورزش کشور کرده است، شکي نيست، اما به هرحال کشور با مشکلات اقتصادي زيادي روبرو است و به قول تيمور غياثي، پيشکسوت اين رشته حدادي انصاف دارد و در ايران پاي خود را درمان مي‌کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره