برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نبرد پرسپولیس و استقلال شش و هشتی شد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
نبرد پرسپولیس و استقلال شش و هشتی شد!

ورزش 3/ دو هافبک مرکزي - دفاعي پرسپوليس و استقلال جزو بهترين بازيکنان فصل فوتبال ايران بوده اند.
شش و هشت سرخابي ها جزو موثرترين بازيکنان اين فصل يحيي گل محمدي و فرهاد مجيدي بوده‌اند. علي کريمي و احمد نوراللهي که در ميانه هاي دهه سوم زندگي به اوج فوتبال خود رسيده‌اند، در ليگ نوزدهم با ارائه نمايش هايي درخشان، تيم خود را به سمت پيروزي و نتايج خوب هدايت کرده و ميانداري مطمئن در خط هافبک بوده اند.
در ادامه چند نکته جالب از عملکرد اين دو را بررسي مي‌کنيم:
* اين دو با 25 و 26 بازي ثبات قابل توجهي داشته اند. نوراللهي در تمام بازي هاي اين فصل سرخپوشان فيکس بوده اما کريمي به خاطر دو کارت قرمز ثبت شده در عملکردش، دو ديدار را از دست داده است. با اين حال نکته مهم براي او اين است که همچون نوراللهي مورد اعتماد ويژه مربيان خود چه در دوره استراماچوني و چه مجيدي، خود به جلب کرده و موقعيت ويژه اي را تجربه مي‌کند. (يک بازي غيبت نوراللهي در بازي با سپاهان اتفاق افتاد که با راي کميته انضباطي 3-0 شد)
* علي کريمي از نظر گلزني و گلسازي عملکرد بهتري را داشته است. او 4 گل زده و 4 پاس گل داده که تاثيرگذاري روي 8 گل در تيمي چون استقلال براي يک هافبک دفاعي آمار قابل توجهي محسوب مي‌شود. نوراللهي اما با يک پاس گل و سه گل به اندازه نصف کريمي گلسازي کرده اما بايد توجه داشت که تاثير روي خط حمله اولا از روي آمار به طور کامل مشخص نيست و همچنين به وظايف تيمي و فردي فوتباليست هم مربوط است.
* دقت پاس هر دو بازيکن در طراز عالي است. علي کريمي 84 درصد پاس هايش را به درستي به مقصد رسانده و اين عدد براي نوراللهي 85 را نشان مي‌دهد تا هافبک شماره هشت پرسپوليسي ها يک قدم بالاتر از ستاره سابق ديناموزاگرب باشد. اين دو همچنين در هر بازي تعداد بالايي پاس داده اند.

* علي کريمي ستاره خط هافبک استقلال در دريبل زني عملکردي بسيار بهتر از نوراللهي دارد و با 14 دريبل بالاتر از او قرار گرفته اما مسئله اين است که استايل متفاوت فوتبال احمد نور سبب شده تا کمتر به عنوان بازيکني دريبل زن باشد. همچنين در سال هاي اخير حتي بازيکنان خوش تکنيک پرسپوليس هم بيشتر در قالب تيمي نمايش خود را ارائه کرده اند.
* وضعيت پاس کليدي اين دو بازيکن مثل نرخ پاس صحيح به يکديگر نزديک است اما اين بار هافبک استقلال گوي سبقت را ربوده و 27-25 از نوراللهي جلوتر است. علي کريمي در تيم استقلال به نوعي نقش بازيساز را دارد و با ميانگين بيش از يک پاس کليدي، نقشي مهم را در موقعيت سازي شاگردان مجيدي ايفا کرده اما نوراللهي هافبک مرکزي با وظيفه انتقال توپ به دو هافبک جلوتر است و بيشتر توپ را از دفاع و هافبک دفاعي به عناصر هجومي مي‌رساند.

* در کنش هاي دفاعي نوراللهي دست بالاتر را دارد. او 76 بار توانسته توپ بازيکنان را قطع کند و در واقع از 76 حمله روي دروازه تيمش جلوگيري کرده و ميانگين نزديک به 3 قطع توپ به ازاي هر بازي را دارد. اين رقم براي علي کريمي روي عدد 60 باقي مانده اما اين دوئل تا انتهاي فصل ادامه خواهد داشت.
* نوراللهي تکل بيشتري هم نسبت به علي کريمي زده که البته در ميانگين به ازاي هر بازي اين رقم تقريبا مساوي است. هافبک پرسپوليسي 55 تکل دارد و ستاره آبي ها 51 تکل را به نام خود ثبت کرده.
* نکته مهم درباره نوراللهي اين که باوجود وظايف اغلب دفاعي اين بازيکن او در 27 بازي فيکس تنها يک کارت زرد گرفته که اين اتفاقي بسيار مهم براي اين فوتباليست اهل آزادشهر است. اما کريمي 2 بار اخراج شده و 2 کارت زرد هم دارد.
* پرسپوليس با نوراللهي 20 برد، 3 مساوي و 4 باخت به دست آورده و با 15 کلين شيت بهترين خط دفاعي را دارد. از آن طرف استقلال با علي کريمي 13 برد، 7 مساوي، 5 باخت و 7 کلين شيت ثبت کرده.
* در مجموع اين دو بازيکن نمره اي برابر به خود اختصاص داده اند و مهره اي ارزشمند در تيم هاي سرخابي و ليگ فوتبال ايران به حساب مي‌آيند. بازيکناني که احتاملا براي پوشيدن پيراهن تيم ملي هم با يکديگر رقابت خواهند داشت.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره