نماد آخرین خبر

راهکارهای پیشنهادی محمد بنا برای آغاز لیگ کشتی و اردوی تیم ملی 

منبع
مهر
بروزرسانی
راهکارهای پیشنهادی محمد بنا برای آغاز لیگ کشتی و اردوی تیم ملی 

مهر/ سرمربي تيم ملي کشتي کشورمان معتقد است مي‌توان فعاليت‌هاي کشتي را با رعايت دقيق پروتکل‌هاي بهداشتي و تمهيدات ويژه اي که براي کشتي تدوين شده، آغاز کرد.
بحث آغاز اردوهاي تيم ملي کشتي آزاد و فرنگي و همچنين رقابتهاي ليگ برتر به مهمترين دغدغه متوليان کشتي بدل شده که گويا فعلا به دليل عدم صدور مجوز از سوي ستاد مقابله با کرونا به حالت تعليق در آمده است.
در همين راستا محمد بنا سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي به خبرنگار مهر گفت: هر چند اتحاديه جهاني کشتي تمامي رويدادهاي بين المللي را لغو کرده، اما در بحث داخلي همه چيز منوط به نظر وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا است. طبيعتا ستاد مذکور بايد مجوز برپايي اردوهاي تيم ملي و يا مسابقات ليگ را صادر کند که خوشبختانه انگار اتفاقات خوبي در حال رخ دادن است. البته اين بدان معناست که شايد بتوان اردوهاي تيم ملي يا ليگ را به شکل کاملا خاص و منطبق بر پروتکل هاي بهداشتي برگزار کرد.
وي افزود: اميدوارم متوليان فدراسيون کشتي بتوانند اين مجوزها را بگيرند و بچه ها را هر چه زودتر حتي براي يک مدت کوتاه هم که شده در اردو گردهم آوريم تا از نظر روحي رواني هم به آنان کمک شود. به هر حال المپيک را پيش رو داريم و بايد شرايط به گونه اي رقم بخورد تا بتوان تمرينات را برگزار کنيم. البته نبايد کرونا را شوخي گرفت چون يک بي احتياطي ممکن است باعث سرايت ويروس بين ورزشکاران و در ادامه بين اعضاي خانواده آنها شود.
بنا ادامه داد: در مجموع اگر مجوزهاي لازم هم صادر شد و قصد آغاز اردو يا مسابقات را داشتيم بايد برنامه ها در شرايط خيلي خاص و محتاطانه اجرايي شود. مطمئن هستم کشتي را هم مي توان مثل فوتبال در شرايطي کاملا ويژه و نظارت شده برگزار کرد. بسياري از کشورها حتي تمرينات کشتي را بصورت خاص استارت زده اند و ما هم مي توانيم به شکل خاص و با رعايت تمامي موارد بهداشتي، کار را شروع کنيم.
محمد بنا که تا چندي پيش يکي از مخالفان برگزاري ليگ در شرايط کنوني بود، حالا با ارائه چند پيشنهاد به امکان برگزاري آن اشاره کرد و گفت: در ابتدا کاملا با برگزاري ليگ مخالف بودم چون برنامه و تضمين مشخصي از نظر پروتکل هاي بهداشتي وجود نداشت. البته هنوز هم براي اطمينان از برگزاري ليگ زود است، چراکه اگر برنامه هاي ليگ هم طبق روال انجام شود، باز هم اگر ستاد مقابله با کرونا مجوز صادر نکند، امکان برگزاري مسابقات نيست.اما عقيده دارم با رعايت مسايل بهداشتي و پروتکل‌هاي خاص، مي توان ليگ را هم برگزار کرد.

سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان ادامه داد: به عنوان مثال مي‌توان با انجام تست و قرنطينه و همچنين برگزاري متمرکز مسابقات و رعايت اصول دقيق بهداشتي طبق دستورالعمل هاي وزارت بهداشت و فدراسيون کشتي، ليگ را برگزار کرد. به نظر من بايد رقابتهاي ليگ را در سه مقطع زماني در قالب مسابقات رفت، برگشت و ديدارهاي فينال در فاصله زماني خاص و مطمئن از نظر ايمني کشتي گيران برگزار کرد.
محمد بنا اظهار داشت: از لحاظ فني هم پيشنهاد مي کنم زمان مسابقات را کم کنند به طوري که به جاي سه دقيقه، هر تايم به دو دقيقه کاهش يابد و ۳۰ ثانيه هم بين تايم ها زمان استراحت باشد. با اين تغييرات مي توان کشتي ها را فعالتر کرد تا کشتي گيران نيز کمتر خسته شوند. چون خستگي زياد در اين شرايط احتمال آسيب ديدگي و مصدوميت را بالا خواهد برد.
وي با تاکيد بر ارائه راهکارهاي متنوع براي برگزاري ليگ گفت: بايد مسابقات ليگ را بدون تماشاگر برگزار کرد و با پخش زنده از طريق تلويزيون، اين مسابقات را پوشش داد. مي توان به جاي برگزاري طولاني مدت و چند ساعته مسابقات که هم باعث خستگي کشتي‌گيران و هم از دست دادن زمان پخش زنده تلويزيوني مي شود، زمان را هم به خوبي مديريت و تقسيم کرد. بدين ترتيب مي توان هم به خوبي مسابقات را از نظر پخش مستقيم پوشش دهيم و هم کشتي‌گيران را براي مدت طولاني درگير مسابقات نکنيم و احتمال ضرب ديدگي آنها را هم کاهش دهيم.
محمد بنا خاطر نشان کرد: يکي از مهمترين تبعات آغاز فعاليت هاي کشتي، از سرگيري تمرينات اردويي و با برنامه است که مطمئنا هيچ چيز نمي تواند جايگزين آن شود. هر چند بچه ها در ماه هاي اخير تمرين مي کردند، ولي اين شکل از تمرينات آن آمادگي لازم و قابل قبول را به دنبال ندارد. از ديگر تبعات مثبت آغاز ليگ، مي توان به منابع مالي هم اشاره کرد که کشتي گيران مي توانند با کسب درآمد از اين طريق، براي مدتي تا پايان سال امورات خود را بگذرانند.
وي در پايان در خصوص تعمير و تجهيز سالن قديمي توفيق جهانبخت نيز گفت: براي اين سالن قديمي که خاطرات فراواني از آن دارم، برنامه‌هايي را در نظر گرفتم تا بصورت يک پايگاه بتوان در روزهايي که در اختيار کشتي فرنگي است، آنرا اجرايي کرد. من در نظر دارم از مربيان جوان مثل فرشاد عليزاده، افشين بيابانگرد، محمد فقيري و حتي حميد سوريان در اين سالن استفاده کنم و نقشه هايي در ذهن دارم تا بتوانيم به کمک هم، رونقي به اين سالن بدهيم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره