نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

جلسه نبی و علی‌نژاد با مدیران فیفا و AFC

منبع
تسنيم
بروزرسانی
جلسه نبی و علی‌نژاد با مدیران فیفا و AFC

تسنيم/ دبيرکل فدراسيون فوتبال و معاون ورزش ورزش و جوانان، نشستي اينترنتي با مسئولان فدراسيون جهاني فوتبال و کنفدراسيون فوتبال آسيا داشتند.
 به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، در اين نشست که مهدي علي‌نژاد معاون ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش و جوانان، براتي رئيس کميته تدوين مقررات و حميرا اسدي رئيس دپارتمان امور بين‌الملل فدراسيون هم در آن حضور داشتند، دبيرکل فدراسيون فوتبال توضيحاتي پيرامون فرآيند مربوط به تدوين پيش نويس اساسنامه ارائه کرد.
وي همچنين بيان کرد: مايلم در ابتدا از فرصتي که فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا براي بررسي آخرين وضعيت مربوط به تدوين پيش‌نويس اساسنامه جديد فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران دادند، تشکر کنم. همان‌طور که به خوبي مي‌دانيد، فدراسيون فوتبال ايران يکي از قديمي‌ترين فدراسيون‌هاي عضو فيفاست. ميليون‌ها نفر در سطح کشور به اين رشته ورزشي علاقه‌مند هستند و به صورت حرفه‌اي مباحث مرتبط را پيگيري مي‌کنند.
نبي تصريح کرد: با توجه به سطح تعاملات گذشته، هدف همه ما در فرآيند مربوط به اصلاح اساسنامه، رسيدن به يک تفاهم ماندگار جهت تدوين سند فرداي فوتبال ايران با اعتماد متقابل و بر اساس کار کارشناسي بوده است. تغييراتي که در رفت و برگشت‌هاي صورت گرفته در ماه‌هاي اخير و با نظر فيفا هم در اين مقوله شکل گرفت، کاملاً در همين راستا عملياتي شد.
دبيرکل فدراسيون فوتبال افزود: فدراسيون پس از برگزاري نشست‌هاي متعدد با ارکان حقوقي و همچنين برپايي نشست‌هاي متعدد هيئت‌رئيسه، اخذ پيشنهادهاي اعضاي محترم مجمع و مذاکرات متعدد ديگر، پيش‌نويس مربوطه را در موعد مقرر به فيفا ارائه کرد که در جاي جاي آن ضمن تأکيد بر قوانين ملي و داخلي، بر الزامات بين‌المللي بالادستي هم تصريح شده بود. براي مثال امروز به خوبي و به صورت شفاف ميان مديران فيفا، کنفدراسيون فوتبال آسيا و فدراسيون فوتبال درباره ماهيت حقوقي فدراسيون، اشتراک نظر وجود داشت. قاعدتاً جامعه فوتبال ايران در انتظار دريافت نظر مشورتي فيفاست تا ادامه مسير نقشه راه که شامل برگزاري مجمع تصويب اساسنامه و همچنين در تداوم آن مجمع انتخاباتي است، به انجام برسد.
در ادامه اين جلسه اينترنتي، مسئولان ذي‌ربط در فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا ديدگاه‌هاي خود درباره مباحث مربوط به اصلاح پيش‌نويس اساسنامه فدراسيون فوتبال را ارائه کردند.

در پايان مقرر شد تفاهم و توافقات انجام شده در جلسه به صورت رسمي از طريق فيفا به فدراسيون فوتبال ارسال شود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره