نماد آخرین خبر

حمله به یحیی خجالت‌آور و زشت است!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
حمله به یحیی خجالت‌آور و زشت است!

ورزش 3/ حميد استيلي با حمايت از يحيي گل‌محمدي معتقد است شکست در ضربات پنالتي آن هم مقابل يک تيم بزرگ مثل استقلال، خيلي موضوع مهمي نيست که بخواهد باعث تغيير شرايط و آزردگي مربي‌اي شود که رضايت هواداران را جلب کرده.
دربي 93 پايتخت تمام شده ولي هنوز تبعات آن ادامه دارد. فرهاد مجيدي پس از اين مسابقه به دليل رفتار مديران باشگاه استعفاي خود را در فضاي مجازي اعلام کرده و در سوي ديگر هنوز يحيي گل‌محمدي از آتش تند هواداران پرسپوليس رها نشده و ممکن است با ادامه فشارها يک تصميم غيرمنتظره بگيرد و بي‌خيالي مديران و انتقادات هواداران را به عنوان دلايلش براي استعفا مطرح کند.
حميد استيلي همبازي سابق گل‌محمدي در تيم ملي و همينطور باشگاه پرسپوليس اما اين حجم از انتقاداتي که نسبت به عملکرد سرمربي پرسپوليس مطرح است را منطقي نمي‌داند و يکي از دلايل آن را انجام کم بازي ميان دو تيم بزرگ پايتخت مي‌داند. او معتقد است هوادارن پرسپوليس ديگر بايد از انتقادات خود دست بکشند و به حمايت از گل‌محمدي بپردازند و در سوي ديگر مديران باشگاه پرسپوليس را ملزم به عملکرد بهتر در قبال خواسته‌هاي سرمربي تيم کرده است. 
مصاحبه ما با حميد استيلي را در ادامه بخوانيد.
به هواداران استقلال و پرسپوليس تبريک مي‌گويم
حرف هاي استيلي در مورد دربي 93 اينطور آغاز شد:« من براي تماشاي بازي دربي به همراه رضا شاهرودي به ورزشگاه آزادي رفته بودم و بازي را از نزديک ديدم. خيلي بازي زيبايي را ديديم. اول بايد به هواداران استقلال تبريک بگويم که تيمشان به فينال مسابقات رسيده است و بعد بايد تبريک ويژه‌اي به هواداران پرسپوليس بگويم به خاطر حمايت فوق العاده‌اي که در چهار سال اخير از تيمشان در روزهاي پيروزي و همينطور باخت داشته اند.» 

اين شکست مهم نيست و نبايد شرايط تيم را عوض کند
او با اشاره به اتفاقات بازي ادامه داد:« پرسپوليس در اين جام تا رده‌هاي پاياني رفت و چند دقيقه تا رسيدن به فينال فاصله داشت و شايد اگر در آن چند دقيقه بازيکنان تيم با تمرکز و دقت بيشتري بازي مي‌کردند، حالا تمام چيزهايي که طي روزهاي اخير شنيده‌ايم و انتقاداتي که به گل‌محمدي مي‌شود، جايش را به تحسين مي‌داد. به نظرم اما شکست در اين مسابقه اصلا موضوع خيلي مهمي نيست و نبايد شرايط تيم را به طور کلي تحت تاثير خودش قرار بدهد.» 
انجام دربي‌هاي متوالي باعث حساسيت‌زدايي افراطي مي‌شود 
از استيلي پرسيديم چطور شکست در دربي را بي اهميت جلوه مي‌دهد که او در واکنش به اين سوال اينطور توضيح داد: « اتفاقا خيلي خوب است که دربي‌هاي زياد و پرتعدادي برگزار شود و از اين بازي حساسيت زدايي بشود تا کري‌خواني‌ها هم حالت معقول‌تري به خودش بگيرد. اين اتفاق زماني رخ مي‌دهد که شاهد بازي‌هاي زيادي باشيم؛ اينطوري بازي براي هواداران عادي‌تر مي شود و فشار بازي‌‌ها کمتر خواهد شد.» 
کري‌خواني‌هاي دربي گاهي خطرناک مي‌شود 
او سپس با اشاره به هواداران اضافه کرد: « در همين بازي هم نبود تماشاگران به نظرم کمک کرد تا تيم ها در شرايط کم فشار تري بازي کنند. البته که دربي با تماشاگر يک فضاي ديگر و خاص خودش را دارد ولي خب در ايران به خاطر کري‌خواني هواداران که گاهي شکل خيلي جدي و خطرناکي به خود مي‌گيرد. فکر مي کنم در طول سال اين دو تيم اگر در سوپرجام، جام حذفي يا حتي بازي هاي دوستانه با هم بازي کنند، دربي بازي امن‌تري را از چيزي که فعلا هست و تاثيراتي که در اينده تيم و مربيان مي گذارد، شاهد خواهيم بود و به همين دليل هم مربيان خيلي محتاط بازي مي کنند.» 
نبايد به گل‌محمدي حمله کنيم
سوال بعدي از حميد استيلي در مورد انتقادات پرشماري بود که از يحيي گل‌محمدي پس از شکست در دربي مطرح شده است. او در واکنش به اين سوال گفت: « اتفاقا براي خود من هم اين حجم از انتقاد عجيب است. پرسپوليس تا دقيقه 92 تيم پيروز ميدان بوده است، ولي به هر حال به خاطر غفلت و اشتباه فردي يکي دو بازيکن به تساوي رسيده و در ضربات پنالتي باخته که شانس در تعيين برنده آن خيلي موثر است. باخت نه در دربي و نه در هيچ مسابقه ديگري خوب نيست و هيچ مربي اي هم دوست ندارد تيمش بازنده باشد، ولي به نظرم اين مسئله با شکلي که اتفاق افتاده خيلي حاد نيست، که بخواهيم با وجود کار خيلي خوبي که سرمربي پرسپوليس در تيم انجام داده و رضايت طرفداران را جلب کرده، به گل‌محمدي حمله کنيم.» اينطور نبايد باشد که به واسطه يک بازي و شکست در ضربات پنالتي اهميت و زحمات کادر فني را زير سوال ببريم و همه چيز را تمام شده بدانيم.
شايد پيروزي پر گل برابر سايپا پرسپوليس را فريب داد 
سوال بعدي اين بود که با تمام اين توضيحات اما ترکيب اوليه پرسپوليس دچار مشکل بود و دو سه تعويض تيم براي حل شدن اين اشکال سوزانده شد. استيلي براي پاسخ به اين سوال عنوان کرد: « بايد ببينيم يحيي چه انديشه‌اي داشته است. به هر حال هر مربي‌اي در چينش نفراتش ممکن است اشتباهاتي داشته باشد يا بازي از نظر تاکتيکي آنطور که او فکر مي کرده يا مطابق ميلش بوده، پيش نرفته. به هر حال فوتبال همين است. پرسپوليس با همين ترکيب مقابل سايپا سه گل زده بود؛ تيمي که پس از شروع دوباره بازي هاي ليگ شکست نخورده بود و به سختي گل مي خورد. شايد اين مسئله کادر فني پرسپوليس را فريب داده است. به هر حال اين شکست اتفاق افتاده و شايد اگر موضوع مصدوميت نادري نبود، شرايط خيلي بهتر پيش مي‌رفت و شايد اصلا کار به وقت‌هاي اضافي کشيده نمي‌شد.» 
اين شکست، باخت عجيبي نبود 
در تعويض ها و انتخاب نفرات و ضربات پنالتي هم به يحيي گل محمدي وجود دارد. سرمربي سابق تيم المپيک ايران بيان کرد: « خب همانطور که گفتم در ضربات پنالتي شانس خيلي مهم است. ضمن اينکه روي پنالتي احمد نوراللهي آقاي حسيني از خط فاصله گرفت و ضربه بايد تکرار مي‌شد. اين موضوع در داوري بسيار مهم است ولي خب به آن زياد توجه نمي‌شود. مهم نيست و ما بايد اين موضوع را بپذيريم که استقلال در ضربات پنالتي پرسپوليس را شکست داده است و اين شکست يک شکست نرمال و طبيعي بود. بين دو تيم که قدرت‌هاي اول کشور هستند، شکست در ضربات پنالتي يک شکست نرمال است و نبايد اينقدر علت يابي شود. بردن يا باختن در ضربات پنالتي اين همه هيايو و جار و جنجال ندارد و حتي اگر سرمربي در ايده‌هاي اوليه بازي‌اش اشتباه کرده باشد و در بازي هم به زعم خيلي‌ها تصميمات درستي نگرفته باشد، اما اين مسئله به نسبت عملکردي که گل‌محمدي در پرسپوليس داشته، چيز مهمي نيست و قابل حمايت است و نبايد کاري کرد که باعث دلسردي يحيي از حضور در پرسپوليس بشويم.» 

بخش بي‌رحمانه فوتبال بيشتر نصيب مربيان مي‌شود
شما دربي‌هاي متفاوتي را تجربه کرده‌ايد و يک دربي بسيار سخت را نيز در فينال جام حذفي به عنوان بازيکن با پيروزي 2 بر 1 پشت سر گذاشتد و يک شکست سه بر صفر در جام حذفي هم به عنوان مربي در کارنامه شما وجود دارد. استيلي براي پاسخ به اين سوال به اتفاقات ديداري که به عنوان سرمربي مغلوب استقلال شد اشاره کرد و ضمن حمايت از گل‌محمدي حرف هايش را ادامه داد:« خوب شد که پرسيديد. اگر آن بازي ما با استقلال در جام حذفي را دوباره مرور کنيد، ما در طول 90 دقيقه تيم بهتري بوديم و بايد برنده بازي مي‌شديم، اما قواي جسماني تيم ما بعد از گلي که استقلال روي نبوغ آقاي جباري به ثمر رساند، تحليل رفت و از نظر روحي افت کرديم و استقلال هم پرستاره بود و نتوانستيم بازگرديم و شکست سنگيني را متحمل شديم. با وجود اينکه هنوز معتقدم در طول 90 دقيقه مي‌توانستيم به دور بعدي جام حذفي صعود کنيم و در دقايق پاياني بازي چند فرصت خيلي خوب داشتيم. اما هيچ کس اين اتفاقات و مسائل کيفي را يادش نمي آيد و همه آن نتيجه سه بر صفر و گل شريفات را به خاطر مي‌ آورند و اين بخش بي رحمانه فوتبال است که بيشتر نصيب مربيان مي‌شود.» 
ديگر انتقادات از يحيي گل محمدي کافي است
او سپس با اشاره به گل محمدي و انتظاراتي که از مديران باشگاه دارد، اضافه کرد و حرف‌هايش را خاتمه داد:« من نگرانم براي يحيي گل‌محمدي هم همين اتفاق رخ دهد. هر چند اين بازي با آن بازي فرق داشت و پرسپوليس اگر يک مقدار در انتهاي بازي دقت مي کرد، مي توانست در طول 90 دقيقه پيروز زمين باشد. به همين دليل من يحيي را شايسته حمايت مي‌دانم و معتقدم انتقاداتي که از او طي يکي دو روز گذشته انجام شده، ديگر کافي است و ديگر بايد تيم را بايد آماده حضور در رقابت هاي آسيايي کرد. اين حجم از انتقادات خجالت آور  و بي شرمانه است. يحيي مربي توانمندي است و حتي در دوره اي که من مديرفني تيم اميد بودم، قصد داشتم او را به تيم ملي اميد بياورم و کارهاي نهايي هم براي اين انتقال انجام شده بود و اگر او اين مسئوليت را در آن مقطع مي‌پذيرفت، ما مي‌توانستيم به با او به المپيک صعود کنيم. به نظرم  پرسپوليس با يحيي همچنان بهترين تيم و کيفي ترين تيم ايران است و بهتر است هواداران هم ديگر به فکر حمايت از تيم باشند و مديران باشگاه هم خيلي زود به فکر برآورده کردن نيازهايي باشند که يحيي گل‌محمدي از‌ آنها خواسته ولي انجام نشده و به نوعي تمرکز سرمربي تيم را برهم زده است. بي شک پرسپوليس با يحيي و با حمايت مديران و هواداران مي‌تواند پنجمين قهرماني پياپي را به دست بياورد ولي اگر اين انتقادات ادامه پيدا کند، معلوم نيست چه بلايي سر تيم خواهد آمد.»


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره