نماد آخرین خبر

اولین جام فصل به کدام تیم می‌رسد؟!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اولین جام فصل به کدام تیم می‌رسد؟!

ايسنا/ دو تيم آرسنال و ليورپول براي کسب اولين جام فصل برابر هم به ميدان خواهند رفت.
در حاليکه دو هفته تا شروع فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر انگليس باقي مانده است، هيجان در حالي به فوتبال جزيره بر مي گردد که دو تيم آرسنال و ليورپول براي فتح اولين جام فصل برابر هم به ميدان مي روند.
کمتر از يک ماه از قهرماني آرسنال در فينال جام حذفي مي گذرد و حالا آنها بايد در ورزشگاه ومبلي شهر لندن در ديدار سوپرجام فوتبال انگليس موسوم به جام خيريه (کاميونيتي شيلد) برابر هم به ميدان بروند. فقط ۲۸ روز از زمان بالا بردن جام حذفي و شروع مسابقه جام خيريه براي آرسنال سپري مي شود، در حالي که فصل گذشته تحت تأثير ويروس کرونا مجبور به يک چرخش سريع و برگزاري فشرده رقابت ها بوديم و حالا نيز استراحت تيم ها کاهش يافته و دوباره رقابت ها از سر گرفته مي شود.
مثل هميشه  خوش بيني در آستانه شروع تازه وجود خواهد داشت. آرسنال قصد دارد برخي نشانه هاي اميدوار کننده را زير نظر مايکل آرتتا در بازيهاي خود نشان دهند. برتري برابر منچسترسيتي و ليورپول در پايان فصل قبل و شکست دادن چلسي در فينال جام حذفي هواداران تيم لندني را اميدوار کرده است.
ليورپول فينال فصل گذشته را به منچسترسيتي باخت اما سپس با ۱۸ امتياز  اختلاف به عنوان قهرماني در ليگ برتر رسيد. حالا تيم يورگن کلوپ که برخلاف سيتي بازيکن بزرگي نيز به خدمت نگرفته است و شاکله اصلي خود را حفظ کرده است به ديدار توپچي هاي لندني مي رود.
بدون شک آرسنال از اين واقعيت که آنها ليورپول را در پايان فصل شکست دادند روحيه گرفته است. با اين حال، مطمئناً هنوز کارهايي انجام نشده است و آرسنال هنوز با تيم شدن فاصله زيادي دارد. آنها بايد واقع بينانه بپذيرند که هنوز راهي براي عبور از شکاف فاحش ۴۳ امتيازي با ليورپول ندارند. بله ۴۳ امتياز اختلاف بين دو تيم در جدول رده بندي فصل قبل ليگ برتر.

براي ليورپول، چالش براي فصل آينده روشن است. با پايان ۳۰ سال انتظار تا سرانجام نوزدهمين قهرماني انگليسي، اکنون بايد اين موفقيت را دوباره پشت سر بگذارند، اتفاقي که باعث مي شود ليورپول به رکورد ۲۰ قهرماني منچستريونايتد در ليگ برسد و اين افتخاري است که هواداران ليورپول بي صبرانه منتظر آن هستند.
اين يک جامي است که هر دو باشگاه در گذشته ۱۵ بار آن را از آن خود کرده اند و فقط منچستر يونايتد آن را بيشتر از ليورپول و آرسنال بدست آورده است.
ليورپول در دو ديدار دوستانه اخير توانست در کمپ اتريش با ۳ گل اشتوتگارت را شکست دهد و در ادامه برابر لايپزيگ بازي دو بر صفر باخته را به تساوي کشاند. در همين حال، آرسنال پيش از اين مسابقه فقط يک بازي قبل از فصل انجام داده و سه شنبه با نتيجه ۴ بر يک MK Dons را شکست داده است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره