نماد آخرین خبر

200 روز تهاجم به پرسپولیس!

منبع
بانک ورزش
بروزرسانی
200 روز تهاجم به پرسپولیس!

بانک ورزش/ يکي از محاسن مديريت دولتي در فوتبال ايران اين است که شما هر تصميم اشتباهي که دوست داشته باشيد مي‌گيريد و بعد راحت و آسوده برمي‌گرديد سر زندگي‌تان. معمولا کسي با شما کاري ندارد، يک مدت افکار عمومي غرولند مي‌کنند و بعد آن هم تمام مي‌شود مي‌رود. اگر شک داريد، کافي است به آخرين دوره مديريت محمدحسن انصاري‌فرد در پرسپوليس دقت کنيد؛ يک مقطع ۱۹۶ روزه که از پنجم شهريور سال گذشته شروع شد و تا بيستم اسفند ادامه يافت. امروز هر جاي کار پرسپوليس را که نگاه مي‌کنيد، ردپايي از تصميم‌گيري‌هاي آن دوره به چشم مي‌خورد.
برانکو و فرصتي که سوخت
به احتمال فراوان پرسپوليس به‌زودي به‌خاطر ديرکرد در پرداخت طلب برانکو با محروميت مواجه خواهد شد. برانکو در هيچ زماني به اندازه دوران مديريت انصاري‌فرد آماده سازش با پرسپوليس نبود. او بارها به باشگاه ايراني چراغ سبز نشان داد و حتي پاي ميز مذاکره هم آمد، اما تيم مديريتي وقت فرصت را سوزاند. حالا پرسپوليس بايد هر چه زودتر اصل و فرع طلب برانکو را در کنار تمام جرايم اضافي بپردازد، وگرنه محروميت نقل‌وانتقالاتي به‌طور خودکار اعمال خواهد شد.
خارجي‌هاي به درد نخور
استوکس و اوساگونا دو يادگار ديگر دوران مديريت انصاري‌فرد هستند. اوساگونا همين اواخر با نمايش فاجعه‌بار در دربي تهران همه را ياد قرارداد ۱۵۰ هزار دلاري بيهوده‌اش با باشگاه انداخت و سپس استوکس در گفت‌وگو با يک رسانه در کشورش، قاطعانه گفت بقيه پولش را هم از پرسپوليس خواهد گرفت. مهاجم ايرلندي در ازاي دريافت ۱۵۰ هزار دلار، کمتر از ۹۰ دقيقه براي پرسپوليس بازي کرد و امروز پس از پيوستن به تيمي ديگر، از پيروزي قضايي‌اش بر باشگاه ايراني اطمينان دارد.
قرارداد عجيب يحيي

نفس حضور يحيي گل‌محمدي روي نيمکت پرسپوليس جاي بحث دارد، چراکه باشگاه در آن زمان مربي موفقي داشت. گفته مي‌شود رقم تعهدشده براي رضايتنامه گل‌محمدي ۶ ميليارد تومان و دستمزد خود او براي نيم‌فصل، حدود ۳ ميليارد تومان بوده است. اين ارقام همين‌طوري هم حيرت‌انگيز هستند، اما ظاهرا حتي فرم عقد قرارداد با گل‌محمدي هم اشکالات جدي داشته است. طبق اعلام رسول‌پناه، اين قرارداد براي بررسي در اختيار سازمان بازرسي است.
کالدورن در نوبت است
غم‌انگيزترين وجه ماجرا اين است که يحيي گل‌محمدي صرفا به‌خاطر محقق کردن شعار «کادر تمام پرسپوليسي» به نيمکت سرخپوشان منتقل شد، اما اين مساله هزينه استفاده از گابريل کالدرون را سبک نکرد. در حقيقت مربي آرژانتيني به‌خاطر اينکه فقط يک بازي از نيم‌فصل دوم را هم روي نيمکت پرسپوليس بوده، الان بايد کل قراردادش را بگيرد، آن هم در حالي‌که تيم از خدماتش استفاده نکرد و براي بازه زماني مشابه، مبلغ هنگفت ديگري به يحيي گل‌محمدي و شهرخودرو پرداخت. خبر بد اين است که شکايت کالدرون هم در راه است. 
حاتم‌بخشي يک ميلياردي
عليرضا بيرانوند در چانه‌زني با مديريت پيشين باشگاه توانست يک ميليارد تومان به رقم پايه آخرين قراردادش اضافه کند. حالا همين حاتم‌بخشي بي‌دليل اسباب زحمت شده و بين مديران فعلي و گلر جدا شده، اختلاف شديد به‌وجود آورده است.
شکاف بين هواداران
البته سياست‌هاي خاص انصاري‌فرد، مخصوصا در مورد عزل سرمربي موفق، باعث ايجاد شکاف بين هواداران يکدست پرسپوليس شد؛ شکافي که حالا گاهي خودش را با انتقادهاي گسترده از يحيي گل‌محمدي نشان مي‌دهد. همه اين اتفاقات مي‌توانست رخ ندهد، اگر...


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر