نماد آخرین خبر

وسوسه دیاباته در سرزمین نفت و دلار!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرين خبر/ در آستانه ديدار حساس تيم استقلال با الشرطه عراق در ادامه مسابقات ليگ قهرمانان آسيا به ميزباني قطر، برخي از رسانه‌هاي داخلي دوباره با يک سوژه کليشه‌اي به حاشيه رفتند، اتفاقي که شايد روي روحيه شيخ دياباته و ديگر اعضاي تيم استقلال تاثير منفي بگذارد. شيخ دياباته مهاجم اهل مالي استقلال با وجود پايان ليگ برتر و جام حذفي، مطالبات معوقه‌اي از استقلال دارد که البته موضوع تازه‌اي نيست و چند بار از سوي او و هرويه ميليچ بازيکن کروات آبي‌ها مطرح و حتي به آن اعتراض شده است. آقاي گل استقلال و ليگ برتر که نشان داده علاوه‌بر کيفيت بالاي فني‌اش در ادب و رفتار و اخلاق هم سرآمد است و يک بازيکن کاملا حرفه‌اي است، تاکنون چند بار ايران را به دلايل مختلف ترک کرده، آن‌هم در حالي که معوقات و گلايه‌هايي داشته، اما هر بار سر زمان مشخص شده يا با کمي تاخير به استقلال برگشته است و آخرين مورد آن‌هم به تازگي و در اردوي آبي‌ها در قطر رخ داد، آن‌هم در شرايطي که گفته مي‌شد سفر شيخ به فرانسه اين بار بي‌بازگشت است! حالا و پس از آن‌که اين شايعه هم خنثي شد و حاشيه‌سازان دوباره از شيخ دياباته شکست خورده‌اند، اين بار موضوع يک نامه پيش کشيده شده، نامه‌اي که بازيکن آفريقايي استقلال خطاب به مسئولان باشگاه نوشته است. اين بازيکن مدتي است مطالبات خود را دريافت نکرده در نامه‌اي رسمي به مسئولان باشگاه استقلال هشدار داده که در صورت عدم پرداخت مطالباتش قراردادش را يک‌طرفه فسخ خواهد کرد. ظاهرا مسئولان باشگاه استقلال به اين بازيکن قول داده‌اند تا در صورت حضور در قطر و بازگشت به اردوي استقلال، به هر شکل ممکن طلب وي را پرداخت خواهند کرد اما اين بازيکن براي محکم‌کاري نامه خود به باشگاه استقلال ارسال و يک رونوشت هم به فيفا فرستاده است.

طبق نامه‌اي که برخي رسانه‌هاي داخلي منتشر کرده‌اند مطالبات شيخ، 2 ماه حقوق معوقه، پيش‌پرداخت تمديد قرارداد، پاداش‌هاي او از جمله پاداش آقاي گلي در ليگ برتر و ديرکرد طلبش است که بيش از 400 هزار دلار مي‌شود. نامه دياباته روز 30 آگوست(9 شهريور) به باشگاه استقلال ارسال شده و از آن تاريخ بيش از 15 روز گذشته و اگر اين نامه مبناي دست به کار شدن فيفا باشد، دياباته بايد در آستانه فسخ قرارداد باشد و نبايد فردا به ميدان برود! زرندي مدير‌رسانه‌اي باشگاه استقلال در مورد نامه تهديد‌آميز دياباته مي‌گويد: «بله، اين نامه‌اي که منتشر شد به دست باشگاه رسيده بود ولي يک نکته‌اي دارد. تاريخ آن نامه براي 9 شهريور است و آن 15‌روزي که به عنوان ضرب‌العجل تعيين شده، تا 24 شهريور بوده است. تا جايي که از باشگاه مطلع شده‌ام، قسمتي از مطالبات شيخ پرداخت شده و بنابراين جاي نگراني نيست!»   
اما نکته‌اي که در هياهوي اين نامه و بازي‌هاي رسانه‌اي، آن‌هم پيش از ديدار حساس يکي از نمايندگان ايران مقابل الشرطه عراق ناديده گرفته شده، حضور شيخ دياباته در اردوي استقلال در کشور قطر است. کشوري که اين روزها با ليگ ستارگانش محلي وسوسه‌انگيز براي بازيکنان فوتبال از جمله بازيکناني شاخص ايراني است و هيچ بعيد نيست باشگاه‌هاي متمول قطري براي صيد ببر سياه استقلال هم نقشه کشيده باشند، آن‌هم در‌حالي که شيخ دياباته از وضعيت مالي‌اش درتيم ايراني‌اش شاکي است و صرفا به‌خاطر تعهدات و پايبندي‌اش به اخلاق و حرفه‌اي‌گري‌اش در اين تيم مانده است. شايد شيخ در کشور نفت و دلار تيم آينده‌اش را انتخاب کند و استقلال بدون دياباته به ايران برگردد!


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره