برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تولد قریب الوقوع یک رقیب بزرگ برای چمپیونز لیگ

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تولد قریب الوقوع یک رقیب بزرگ برای چمپیونز لیگ

ورزش 3/ منچستر يونايتد و ليورپول موافقت خود را با برگزاري ليگ جديد در اروپا که تيم‌هاي درجه يک اين قاره در آن حضور خواهند داشت، اعلام کرده‌اند.
خبرگزاري مطرح اسکاي اسپورتس بعد از تحقيق و تفحص فراوان دست يافته که سرمايه‌گذاران اروپايي در حال تامين سرمايه اي 6 ميليون دلاري براي برگزاري مسابقاتي با نام ليگ برتر اروپا هستند. در واقع بيش از 10 تيم از کشورهاي انگليس، فرانسه، ايتاليا، آلمان و اسپانيا در حال مذاکره براي راه اندازي اين مسابقات هستند.
بر اساس ادعاي اسکاي پنج باشگاه انگليسي مي‌توانند در اين مسابقات حضور داشته باشند؛ رقابت هايي که گفته مي‌شود در صورت موافقت براي برگزاري از اوايل سال 2020 آغاز خواهد شد. منابع حاضر در فيفا مي‌گويند که اين مسابقات با حضور 18 تيم برگزار خواهد شد و به طور منظم در طول فصل پيگيري مي‌شود.
در اين رابطه يکي از چهره هاي معتبر فوتبال مدعي شده که تصميم‌گيري نهايي در اين باره مي تواند تا پايان ماه جاري ميلادي اعلام شود. اين در حالي است که البته هنوز در برخي موارد از جمله تيم‌هاي حاضر در اين مسابقات شک و شبهه وجود دارد.
از طرف ديگر اسکاي مدعي شده که منچستريونايتد و ليورپول در صدر باشگاه هايي هستند که از برگزاري اين ليگ استقبال جدي کرده اند و باشگاه هاي نظير منچسترسيتي آرسنال چلسي و تاتنهام نيز موافقت ضمني خود را با برگزاري آن اعلام کرده‌اند.
برگزاري اين ليگ اگرچه ممکن است در ابتدا امري فرسايشي و سخت براي بازيکنان و باشگاه ها به نظر برسد اما در عين حال جوايز مالي موجود در آن واقعا وسوسه برانگيز است و از طرف ديگر کيفيت مسابقات حتي مي تواند ليگ قهرمانان را به دومين تورنمنت مهم اروپا تبديل کند.

برخي منابع نيز معتقد هستند که يوفا به طور کلي با برگزاري اين ليگ مخالف است و به همين خاطر باشگاه ها به نهاد بالاتر يعني فيفا درخواست کرده‌اند که با نهايي شدن آن موافقت کند. از طرفي گفته مي‌شود که درصورت کوتاه آمدن يوفا و موافقت با برگزاري اين مسابقات توسط اين نهاد، خيلي زود جزئيات آن اعلام خواهد شد.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره