برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بزرگ‌ترین مشکل باشگاه پرسپولیس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بزرگ‌ترین مشکل باشگاه پرسپولیس

ايسنا/ عضو سابق هيات مديره باشگاه پرسپوليس مي گويد که مديران اين باشگاه بايد پاسخگوي تصميمات خود باشند.
حسين عبدي درباره تغييرات مديريتي در باشگاه پرسپوليس اظهار کرد: حضور در راس کادر مديريتي باشگاه پرسپوليس تجربه عجيبي است. گاهي شما مي‌آييد کارهاي زير بنايي و خوبي انجام مي دهيد اما به يک باره با تغييراتي که انجام مي‌شود همه زحمات شما از بين مي رود. متاسفانه در مديريت باشگاه پرسپوليس پستي و بلندي هايي وجود دارد که اجازه نمي دهد شما بتوانيد برنامه هاي خودتان را پياده کنيد. براي اين که يک باشگاه در مسير موفقيت قرار بگيرد، اولين قدم اين است که نيروهاي انساني کارآمد در باشگاه فعاليت کنند. حال اگر شما بخواهيد به عنوان مدير تغييراتي در بدنه نيروي انساني باشگاه ايجاد کنيد مقاومتهاي زيادي از جاهاي مختلف انجام مي شود.
وي افزود: شما به عنوان يک مدير بودجه ثابتي در باشگاه پرسپوليس در اختيار نداريد. باشگاه پرسپوليس دولتي است و از طرفي هيچ بودجه اي براي آن تعيين نمي‌شود. وقتي مي خواهيد درآمدزايي کنيد و با شرکت هاي مختلفي قرارداد ببنديد مي گويند شما باشگاه دولتي هستيد بايد پروسه ي خاصي را دنبال کنيد اما از طرف ديگر مي گويند خودتان برويد و کسب درآمد کنيد و هيچ بودجه اي نمي توانيم به شما بدهيم. يکي از بزرگترين مشکلات باشگاه پرسپوليس همين موضوع است. البته نکته ديگر حائز اهميت اين است که مشکلات گذشته هميشه گريبانگير مديران حال حاضر باشگاه است. يعني وقتي مديري به سر کار مي آيد و مي خواهد برنامه ريزي مشخصي براي کارش انجام دهد مي بينيد مشکلات قديمي گريبان باشگاه را گرفته بنابراين او نمي تواند کار خاصي از پيش ببرد. به همين خاطر است که مي گويم مديريت کردن در باشگاه پرسپوليس کار ساده اي نيست. 
عبدي همچنين گفت: وقتي باشگاه از نظر مديريتي داراي يک سيستم نباشد و بر اساس برنامه ريزي فعاليت نکند شما به عنوان مدير مي‌آييد کاري انجام مي دهيد و مدير بعدي که مي آيد همه کارهاي شما را خراب مي کند، چون به آن اعتقادي ندارد و کار جديدي را آغاز مي کند. اين يعني بر اساس تغييرات افراد برنامه هاي باشگاه هم تغيير مي کند که اين اصلا کار درستي نيست.
عضو سابق هيات مديره باشگاه پرسپوليس در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا در اين باشگاه انضباط مالي وجود دارد يا خير؟ گفت: در يک باشگاه بايد بر اساس پيش بيني درآمدي بودجه اي تعيين و بر اساس آن هزينه شود اما سوالي که وجود دارد اين است که آيا در سالهاي اخير پرسپوليس بر اساس درآمدي که داشته با بازيکنان قرارداد بسته است؟ اگر قرارداد بازيکنان را ببينيد کاملا مشخص است که اکثرا بر اساس احساسات و يک رقابت کاذب قرارداد آنها به امضا رسيده است. از نظر من اگر قرار است بازيکني به پرسپوليس بيايد به خاطر شرايطي که اين باشگاه دارد بايد مبلغ قابل توجهي هم  نسبت به باشگاه‌هاي ديگر کمتر دريافتي داشته باشد، چون پرسپوليس پتانسيلي دارد که در آن بازيکنان به خوبي ديده مي شوند. اين در حالي است که ما الان مي بينيم پرسپوليس گاهي بيشتر از ساير باشگاه‌ها به بازيکنانش پرداختي داشته است. وقتي در باشگاهي مثل پرسپوليس آينده نگري براي ساخت بازيکن نشده باشد، مديران اين باشگاه هم ديدگاه کوتاه مدتي پيدا مي کنند و در يک رقابت کاذب شرکت مي کنند و در نهايت هم هزينه هاي زيادي به باشگاه تحميل مي شود. اگر قرار است قراردادي در پرسپوليس بسته شود، هميشه بايد به اين فکر کنند که آيا باشگاه مي‌تواند به تعهدات خود در قرارداد عمل کند؟ اگر مشکلي براي عمل کردن به تعهدات وجود نداشته باشد قاعدتا به مرور زمان هم مشکلات مالي کمتر به وجود مي‌آيد.
عبدي در ادامه درباره اين که آيا مديران پرسپوليس بايد نسبت به تصميمات خود پاسخگو باشند، گفت: بله همين طور است.  اگر تصميمي مي‌گيرند نسبت به آن بايد پاسخگو باشند. همه مشکلات به خاطر اين است که دقيقا کسي نمي داند آيا واقعا باشگاه خصوصي است و يا يک باشگاه دولتي محسوب مي شود. همان طور که گفتم براي درآمدزايي مي گويند برويد مثل يک باشگاه خصوصي درآمد داشته باشيد اما وقتي کار پيش مي رود مي گويند بايد از پروسه دولتي استفاده کنيد، چون باشگاه دولتي است. اگر باشگاه دولتي است قاعدتا بايد قراردادهاي مالي آن هم از سوي دولت به امضا برسد و بعد از تعيين يک بودجه، آن مبلغ در اختيار باشگاه قرار بگيرد نه اين که مدير خودش برود و قرارداد ببندد.

او افزود: متاسفانه وقتي در باشگاه پرسپوليس مديري انتخاب مي شود، از اعضاي هيات مديره امضا مي گيرد که همه مسئوليتها بر دوش خودش باشد و خودش به تنهايي تصميم گير باشد.  در دوره هاي که ما کار مي کرديم آمدند و گفتند برگه اي را امضا کنيد تا مدير عامل در همه موارد تصميم گير باشد که من آن را نپذيرفتم و گفتم پس تشکيل هيات مديره براي چيست؟ در باشگاه پرسپوليس بايد هيات مديره نقش بسيار مهمي را ايفا کند و در تصميم گيريها مشارکت داشته باشد تا ايرادات به حداقل برسد. همه مديران بايد پاسخگوي تصميمات خودشان باشند و دلايل اتخاذ آن تصميمها را هم بگويند.يک تصميم ممکن است خوب باشد و يا تبعات خوبي هم نداشته باشد اما يک مدير حتما دلايلي براي آن داشته است. اين که يک نفر به عنوان مدير پاسخگوي تصميماتش نباشد کار درستي نيست.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره