برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
ورزشی

جزییات جدید قرارداد محمد نادری با استقلال

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
جزییات جدید قرارداد محمد نادری با استقلال

آخرين خبر/ قرارداد محمد نادري با استقلال همچنان سوژه رسانه هاست و اين سوژه با استوري جديد عضو هيات مديره باشگاه استقلال داغ تر هم شده است.
بعد از آنکه مهدي عبديان در صفحه اينستاگرامش مدعي شد محمد نادري رقم رضايتنامه‌اش با باشگاه کورتريک بلژيک را از جيب پرداخت خواهد کرد، خيلي‌ها ادعاي عضو هيات مديره استقلال را باور نکردند تا عبديان مجبور شود از نامه‌اي رونمايي کند که بر اساس آن قرار شده نادري مبلغ رضايتنامه را به صورت قسطي به باشگاه بلژيکي پرداخت کند.
اولين نکته قابل توجه درباره اين استوري، لو رفتن حدودي مبلغ قرارداد نادري با استقلال است. حتما در جريان هستيد که بعد از عقد قرارداد استقلال با اين بازيکن، خبرهايي منتشر شد مبني بر آنکه او قراردادي به ارزش 7 ميليارد(4.5 ميليارد به عنوان قرارداد پايه و 2.5 ميليارد آپشن) با تيم جديدش بسته است. ادعايي که توسط احمد مددي و همچنين مهدي عبديان به شدت تکذيب شد. حتي گفته شد که دريافتي نادري از تيم جديدش بين 20 تا 30 درصد پايين‌تر از آخرين پيشنهاد پرسپوليس به اين بازيکن بوده است. حالا مشخص شده که رقم قرارداد نادري با استقلال حداقل 200 هزار يورو- حدود 6.2 ميليارد تومان- است چرا که در بخشي از نامه منتشر شده توسط عبديان، به اين نکته اشاره شده که حق ترانسفر نادري با ضمانت پرداخت از محل قرارداد اين بازيکن با استقلال صورت خواهد گرفت و اين يعني آنکه قرارداد نادري با استقلال حداقل 200 هزار يورو هست که بتوان پول رضايتنامه او را از اين قرارداد پرداخت کرد.
نادري به دنبال آزادي اش بود
به نظر مي‌رسد استقلال توانسته در يکي از بندهاي اين تعهد، حرفش را به کرسي نشاند. پيش از اين گفته مي‌شد استقلال در شرايطي حاضر است 200 هزار يورو براي رضايتنامه نادري پرداخت کند که بتواند اين بازيکن را حداقل براي سه فصل در اختيار داشته باشد و چنين پولي براي قرارداد يکساله ارزشي ندارد. اين ماجرا حالا رنگ واقعيت به خود گرفته چرا که نادري به شدت از قراردادي که با کورتريک بسته بود ناراحت بود و به همين دليل از مديربرنامه قبلي اش که او را به کورتريک برده بود، ناراحت بود و از او جدا شد و قراردادش را با او فسخ کرد. او به پرسپوليسي ها هم گفته بود که اگر پول رضايت نامه اش را بدهند، حاضر است در پرسپوليس بماند و يا اينکه باشگاه پرسپوليس حاضر باشد در بخشي از رضايتنامه با نادري شريک شود. اما پرسپوليس به نادري اعلام کرده بود نيازي به او ندارد. نادري به دنبال رها شدن از قرارداد عجيب و غريب با کورتريک بود و استقلال در اين راه به نادري کمک کرده است. البته استوري عبديان نشان مي دهد که قرار است نادري انگار بيش از يک فصل در استقلال بماند وظاهرا نادري به صورت پلکاني مي خواهد با استقلال قراردادش را تمديد کند که استقلال هم خواهان بسته شدن قراردادي سه ساله با نادري بود. مورد بعدي که بايد به آن پرداخت، اين است که يکي از وکلاي بازيکنان، در صفحه‌اش نوشته که استوري منتشر شده توسط عبديان زماني مي‌تواند معتبر باشد که به شکل رسمي تنظيم و به مهر و امضاي مديرعامل باشگاه برسد و بايد لوگوي باشگاه در نامه ها ديده شود.
متن استوري عبديان

در اين بخش از گزارش پياده شده متن استوري عبديان شامل تعهدنامه نادري را بخوانيد که البته به صورتي زيرکانه و حقوقي نوشته شده است: " درراستاي قرارداد زير في مابين باشگاه استقلال ايران و باشگاه کورتريک و اقاي محمد نادري درخصوص حق ترانسفر بازيکن توافقات زير انجام پذيرفت:
يک- پرداخت حق ترانسفر بازيکن از طريق باشگاه استقلال دروجه باشگاه کورتريک باضمانت پرداخت از محل قرارداد بازيکن با باشگاه استقلال و همچنين درصورت رسيدن به موعد پرداخت شخصا به تعهد بازيکن خواهد بود. 
دو- مبلغ 50 هزار يورو ظرف يک هفته کاري پس از امضاي قرارداد بازيکن توسط باشگاه از محل پيش پرداخت قرارداد بازيکن و باشگاه استقلال پرداخت خواهد شد.
سه- مبلغ 50هزار يورو در تاريخ 2021/3/1از محل مطالبات بازيکن از قرارداد بازيکن با باشگاه استقلال پرداخت خواهد شد و درصورت نداشتن مطالبات بايستي رأسا توسط بازيکن تهيه و پرداخت شود و باشگاه هيچ مسئوليتي در پرداخت مبلغ در اينصورت نخواهد داشت و چنانچه تعهد مالي مربوطه توسط بازيکن در موعد مقرر انجام نشود هرگونه ضرر و زيان ناشي از عدم تعهد به عهده بازيکن بوده و خسارات مالي و اعتباري به باشگاه استقلال بايستي پرداخت شود.
چهار- مبلغ 100 هزار يورو در تاريخ 2022/1/1 توسط بازيکن در طلب باشگاه کورتريک بايستي پرداخت شود. چنانچه بازيکن در سال قراداد 1400-1401 تحت قرارداد باشگاه استقلال باشد اين مبلغ از مطالبات بازيکن کسر و به باشگاه کورتريک پرداخت مي شود. (در اين بند همانطور که مي بينيد با توجه به تاريخ 2022 به نظر مي رسد قرارداد پلکاني بسته شده باشد.)
پنج- چنانچه در انتهاي فصل فوتبالي 1399-1400بازيکن در انتهاي قرارداد يکساله از باشگاه استقلال جدا شود اين جدايي فقط با پرداخت مبلغ 100هزاريورو بعنوان ضمانت پرداخت به باشگاه کورتريک بلژيک محقق خواهد شد و بازيکن حق هيچگونه اعتراضي را نخواهد داشت. ( در اين بند امکان جدايي در پايان فصل آينده هم پيش بيني شده است)
شش- اين تعهد نامه بعنوان متمم قرارداد اصلي بوده و کليه مفاد آن لازم الاجراست و بازيکن حق هيچگونه اعتراضي را نخواهد داشت.
هفت- اين تعهدنامه در هفت بند و سه صفحه تعيين شده و بعنوان جزء لاينفک قرارداد اصلي بازيکن با باشگاه استقلال است.
روايت جديد درباره قرارداد نادري با استقلال
درباره مبلغ قرارداد محمد نادري با استقلال يک روايت جديد منتشر شده است. گويا اخبار منتشر شده درباره قرارداد 4.5 ميلياردي استقلال با اين بازيکن صحت دارد منتهي خبري از آپشن‌هايي که قرارداد او را به 7 ميليارد تومان برساند، نيست. اطلاعات خبرنگار فوتبالي حاکي از آن است که تنها آپشن‌هاي موجود در قرارداد خريد جنجالي استقلال، مربوط به قهرماني در ليگ برتر و جام حذفي مي‌شود که نهايتا 500 ميليون تومان به قرارداد اين بازيکن با استقلال اضافه خواهد کرد و همانطور که در بالا نوشته شده، استقلال به صورت پلکاني با محمد نادري قراردادي سه ساله امضا کرده که بعد از پايان فصل اول و براي سالهاي بعدي، نياز به توافق مجدد دارد. البته تنها ابهام اين ماجرا، ماجراي رضايت نامه نادري است. اينکه اين 200 هزار يورو براي يک سال است يا براي دو سال يا براي سه سال. به نظر مي رسد مديريت فعلي استقلال قصد حفظ نادري را براي سه فصل دارد. 
گزارش از رامين طبرسي/ خبرگزاري فوتبالي


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره