برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پرسپولیس مهاجم می‌خواهد؛ استقلال زمان

منبع
اعتماد
بروزرسانی
پرسپولیس مهاجم می‌خواهد؛ استقلال زمان

اعتماد/ هفته اول ليگ بيستم برگزار شد و چند نتيجه غيرقابل پيش‌بيني رقم خورد. از جمله تساوي پرسپوليس به عنوان مدافع عنوان قهرماني مقابل سايپا و شکست سه بر يک سپاهان مقابل تيم گل‌گهر سيرجان. اما مهدي سيد‌صالحي به عنوان کارشناس معتقد است با توجه به اينکه تازه هفته اول مسابقات را پشت سر گذاشتيم نمي‌توان چندان در مورد تيم‌ها اظهارنظر کرد.

بازيکن سابق تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال و سپاهان در مورد تساوي سرخ‌ها مقابل سايپا گفت:«پرسپوليس قبل و بعد از بازي‌هاي آسيايي بازيکناني را از دست داد. شجاع خليل‌زاده، محمد نادري، علي ‌عليپور از اين تيم جدا شدند و عيسي آل‌کثير هم با محروميت مواجه شد. اين باعث شد پرسپوليس در خط حمله کمي دچار مشکل شود. پرسپوليس مقابل تيمي بازي داشت که بازي تدافعي را در دستور کار قرار داده بود. با اين حال آنها موقعيت‌هاي خوبي خلق کردند. به نظرم روز خوب گلر سايپا در کنار بي‌دقتي مهاجمان پرسپوليس باعث شد گلي به ثمر نرسد. در مجموع آقاي صادقي به خواسته‌اش رسيد اما يحيي گل‌محمدي که براي 3 امتياز تيمش را وارد زمين کرده بود، نتوانست به هدفش برسد.
در واقع گلر سايپا باعث شد بازي مساوي شود.» سيدصالحي که خودش سال‌ها مهاجم نوک بازي کرده بود در مورد درخواست هواداران پرسپوليس براي جذب يک مهاجم نوک تمام‌کننده نيز گفت:«قاعدتا بايد اين اتفاق بيفتد. الان پرسپوليس با عبدي و وحيد اميري حمله مي‌کند. عبدي بازيکن جواني است و نياز به زمان دارد و اميري هم بازيکن سختکوش و دونده‌اي است که فضا درست مي‌کند. پرسپوليس به يک مهاجم تمام‌کننده نياز دارد. عيسي آل‌کثير در بازي‌هاي آسيايي با تيم مچ شده بود و نبود او در خط حمله تيم مشهود است.
يعني زهردار بودن خط حمله کم شده.» سيدصالحي در مورد برد استقلال مقابل مس رفسنجان و شرايط تيم محمود فکري نيز گفت:«تيم آقاي فکري در شرايطي بازي کرد که نتوانست از بازيکنان جديد استفاده کند. خود آقاي فکري هم دير به تيم اضافه شد. شرايط مديريتي تيم هم چندان در اين مدت مشخص نبوده. با اين حال استقلال مقابل تيمي بازي داشت که تازه به ليگ برتر آمده است. تعدادي از بازيکنان مس تجربه حضور در ليگ برتر را نداشتند. استقلال بازي را مقابل اين تيم خوب شروع و موقعيت‌هاي زيادي را هم خلق کرد. تيم آقاي ربيعي با اين تفکر بازي مي‌کرد که توپ بيشتر دست استقلال باشد و آنها فضاها را به دست بياورند.
مس بيشتر در ميانه زمين خودي بازي مي‌کرد و چشم به ضدحملات دوخته بود. حتي در نيمه اول موقعيت‌هايي هم به دست آوردند. اما استقلال توانست از ضعف خط دفاعي مس استفاده کند و بازي را برنده شود. به نظرم يک مقدار ناهماهنگي در خط دفاعي تيم مس به چشم آمد. مخصوصا روي گل دوم. در مجموع بازي، بازي خوبي بود و استقلال هم با استفاده از هماهنگي بازيکناني که دو، سه سال کنار هم بازي کرده بودند 3 امتياز را به دست آورد. واقعيت اين است که حريف استقلال حريف گردن‌کلفتي از لحاظ سابقه در ليگ برتر نبود.» اين کارشناس فوتبال در ادامه با اشاره به اينکه استقلال بعد از ۴ فصل متوالي توانست با برد مسابقات را شروع کند، افزود: «وقتي تيمي وارد تورنمنت ليگ مي‌شود بازي اول از لحاظ روحي- رواني خيلي مهم است. خيلي از تيم‌ها از لحاظ بازيکن شرايط خوبي دارند اما اوايل فصل خوب استارت نمي‌زنند و همين امتياز از دست دادن‌ها و نتيجه نگرفتن‌ها باعث مي‌شود روحيه تيم افت کند.
ممکن است باعث شود يک تيم هفته‌ها دچار استرس بردن شود و فشار هواداران را روي خودش احساس کند. روي همين حساب خيلي تاثيرگذار است که يک تيم بتواند بازي‌ها را خوب و با برد شروع کند. استرس بازي اول حتي در بازيکنان باتجربه هم ديده مي‌شود. وقتي يک بازيکن بعد از وقفه‌اي طولاني به بازي برمي‌گردد شرايطش مثل سابق نيست. تيم‌ها سعي مي‌کنند محتاط‌‌تر باشند.» سيد‌صالحي در پاسخ به اين سوال که آيا رد و بدل شدن ۱۶گل در ۷ مسابقه مي‌تواند نويدبخش يک ليگ پرگل باشد،گفت:«قاعدتا همين‌طور است. امسال با بازي‌هايي که در هفته اول ديديم به نظر شاهد ليگ پرگلي خواهيم بود. به نظرم ميل هجومي تيم‌ها امسال بيشتر است. از نساجي مازندران بگيريد که سه هيچ برد تا شهرخودرو که همين نتيجه را به دست آورد.
دو بازي هم با رد و بدل شدن ۴گل به اتمام رسيد. فولاد و ذوب‌آهن که دو، دو شدند و گل‌گهر که ۳ بر يک برد. امسال مربيان با تفکرات هجومي‌تري وارد مسابقات شدند.» سيدصالحي که از تيم سپاهان چهره شد و به فوتبال ايران معرفي شد در مورد شکست اين تيم مقابل گل‌گهر در هفته اول به اين نکته اشاره کرد که امير قلعه‌نويي به عنوان مربي گل‌گهر نقش پررنگي در اين برد داشت. سيدصالحي گفت:«سپاهان مقابل تيمي بازي داشت که مربي‌اش ساليان سال در ليگ تجربه دارد. قلعه‌نويي در هر تيمي بوده، موفق شده تحولات زيادي در آن تيم‌ها ايجاد کند. چه آن تيم اسم ‌و رسم‌دار بوده چه متوسط و چه حتي سطح پايين. سپاهان اما محرم نويدکيا را روي نيمکت دارد.
نويدکيا کسي است که سال‌ها کاپيتان سپاهان بوده اما تجربه مربي‌گري ندارد. او تازه اين کار را شروع کرده. قطعا او هم تفکراتي دارد و در حال جا انداختن تفکراتش است. بازيکناني را استفاده مي‌کند که به تاکتيکش بخورند. همه اينها نياز به زمان دارد. البته او در بازي‌هاي آسيايي محک خوبي خورد تا بتواند تيم را بشناسد و خودش را بسنجد. سپاهان در بازي مقابل گل‌گهر هم گرچه بازي را خوب شروع کرد و توانست به گل هم برسد اما به خاطر ناهماهنگي در خط دفاعي و سخت‌گير نبودن مدافعانش ضربه خورد. تيم‌ امير قلعه‌نويي دو مهاجم دارد که سر زن هستند و از توپ‌هاي هوايي خوب استفاده مي‌کنند.
يونس شاکري و گادوين منشا. گل‌گهر با استفاده از همين دو مهاجم و بازي مستقيم و بهره بردن از ضربات دوم و سوم توانست دروازه سپاهان را باز کند. ناهماهنگي در سپاهان وجود دارد اما تيم خوبي است و بازيکنان خوبي دارد. مطمئنم که مي‌توانند هفته‌هاي بعد باخت‌شان را جبران کنند.» سيدصالحي در پايان افزود:«با تمام اين تفاسير هنوز اوايل بازي‌هاست و الان نمي‌توانيم کامل شرايط را دقيقا ارزيابي کنيم. همه تيم‌ها شرايط بدن‌سازي‌شان فرق دارد. بازيکنان هنوز از شرايط بدن‌سازي خارج نشده‌اند. مخصوصا پرسپوليس که بازي‌هاي آسيايي را داشت و خستگي در اين تيم مشخص است. اما رفته‌رفته شرايط‌ بهتر خواهد شد. خيلي از دوستان کارشناس مي‌گويند ديگر مثل قديم نيست که بگوييم وقتي تيم‌ها از بدن‌سازي مي‌آيند نبايد تحت‌تاثير آن دوران باشند اما واقعيت اين است که بازيکنان وقتي از بدن‌سازي خارج مي‌شوند شايد طول بکشد تا بدن‌شان آزاد شود و بتوانند دستورات تاکتيکي مربي را اجرا کنند و به شرايط آرماني برسند.»
امسال با بازي‌هايي که در هفته اول ديديم به نظر شاهد ليگ پرگلي خواهيم بود. به نظرم ميل هجومي تيم‌ها امسال بيشتر است. از نساجي مازندران بگيريد که سه هيچ برد تا شهرخودرو که همين نتيجه را به دست آورد. دو بازي هم با رد و بدل شدن ۴ گل به اتمام رسيد. فولاد و ذوب‌آهن که دو، دو شدند و گل‌گهر که ۳ بر يک برد. امسال مربيان با تفکرات هجومي‌تري وارد مسابقات شدند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره