برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سپاهان هم باید حمله کند، هم دفاع 

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
سپاهان هم باید حمله کند، هم دفاع 

خبر ورزشي/ تيمي که مي‌خواهد ببرد، فقط نياز به حمله ندارد. براي بردن تيم علاوه بر حمله بايد خوب دفاع کند در غير اين صورت نتيجه مطلوب به دست نخواهد آمد.
سپاهان در اولين ديدار برابر گل‌گهر سيرجان شکست سختي را متحمل شد؛ شکست ۳ بر يک برابر گل‌گهر که دومين فصل حضور خود را در ليگ برتر تجربه مي‌کند و همچنين امير قلعه‌نويي را بالاي سر دارد براي سپاهان تلخ و ناگوار بود اما از حسن‌هاي اين شکست مي‌توان به رقم خوردن آن در هفته اول اشاره کرد و اينکه سپاهان را در همان ابتداي بازي‌ها متوجه يک حقيقت بزرگ کرد. فقط تيم‌هاي اسمي و پرمهره نمي‌توانند براي سپاهان سد ايجاد کنند بلکه تيم‌هاي کوچک شهرستاني هم مي‌توانند تيم‌هاي مدعي را متوقف کنند يا شکست دهند. 
سپاهان در بازي با گل‌گهر البته اسير اشتباهات فردي هم شد؛ اشتباهاتي که اگر رخ نمي‌داد، شايد نتيجه بازي به گونه ديگري مي‌شد اما اشتباهات فردي هم جزئي از بازي‌هاست و سپاهان بايد آماده شود در چنين روزهايي هم ۳ امتياز کسب کند؛ يعني خيلي سريع اشتباهات را برطرف کند. مرور بازي بيانگر اين موضوع مهم است که سپاهان براي بردن بازي کرد. اين خيلي خوب است اما تيمي که مي‌خواهد ببرد، فقط نياز به حمله ندارد. براي بردن تيم علاوه بر حمله بايد خوب دفاع کند در غير اين صورت نتيجه مطلوب به دست نخواهد آمد. سپاهان فصل گذشته در چند تورنمنت مهم جام را از دست داد اما اين نبايد بهانه‌اي شود که در بازي‌هاي پيش‌رو سراسر حمله شود. اين يک ايده و يک تصميم احساسي است. براي جبران جام‌هايي که از دست رفت، همان‌طور که اشاره شد تيم علاوه بر حمله بايد دفاع کند. يعني زماني که توپ را از دست مي‌دهد تبديل به يک تيم مدافع شود. اين‌طور مي‌شود گفت سپاهان بيش از اندازه جلو بازي مي‌کند و اين ايده در بازي با گل‌گهر کار دست سپاهان داد و بازي را با نتيجه ۳-۱ واگذار کرد. شکستي که حتي منجر به ارائه تصميمات احساسي از سوي محرم نويد کيا شد. او حتي به اين بهانه برادرش را خيلي زود تعويض کرد. در ادامه با اضافه شدن عليرضا مرزبان به کادر فني تيم تصور مي‌شود شرايط براي سپاهان کمي بهتر شود. براي سپاهان حمله منطقي به مراتب بهتر از حمله احساسي است. سپاهان براي از دست دادن توپ هم بايد انديشه کند. فوتبال دو بخش دارد؛ زماني که توپ را در اختيار داري و زماني که توپ دست حريف است. سپاهان براي بازگشت به روزهاي خوب بايد براي بخش دوم هم برنامه‌ريزي کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره