برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چرا استقلال مقابل فولاد شکست خورد؟

منبع
ايلنا
بروزرسانی
چرا استقلال مقابل فولاد شکست خورد؟

ايلنا/ صالح مصطفوي، مربي سابق تيم استقلال تهران درخصوص شکست آبي پوشان مقابل فولاد خوزستان و بررسي نقطه ضعف‌هاي اين تيم صحبت کرد.
صالح مصطفوي درخصوص شکست استقلال تهران مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: در ابتدا به نظرم هنوز هفته‌هاي زيادي از ليگ باقي است و هواداران بايد يک مقدار صبوري کنند تا تيم به شرايط ايده‌آلي که استحقاق نام استقلال و طرفدارانش است، برسد. اگر بخواهيم از نظر فني به بازي نگاه کنيم، در بخش‌هاي مختلف بازي شرايط متفاوتي داشت. استقلال در بازيسازي از خط دفاع به هافبک و از هافبک به مهاجمان به دليل پس مناسبي که فولادي‌ها انجام مي‌دادند از اين حيث ناموفق بود. 
او ادامه داد: همين موجب مي‌شد که شاهد پاس‌هاي کوتاه از خط دفاعي به هافبک‌ها و سپس از هافبک‌ها به فورواردها نباشيم. در سيستم 2-4-4 که استقلال بازي مي‌کرد در مقابل سيستم 1-3-2-4 فولاد با جمع شدن وينگرهاي کناري فولاد در مرکز زمين، برتري عددي براي حريف بود و آن زمان 1-5-4 مي‌شدند که مهاجم آنها هم کار را براي مدافعان سخت مي‌کرد. جابجايي‌هايي که بايد شکست اين سد دفاعي صورت مي‌گرفت انجام نشد و به همين خاطر در بازيسازي موفق نبوديم.
مصطفوي درخصوص ارسال‌هاي بلند استقلالي‌ها گفت: به همين دليل که گفتم تيم سعي داشت با ارسال‌هاي بلند و سانترهايي به پشت مدافعان استقلال براي ارسلان مطهري و مهدي قايدي موقعيت گلزني ايجاد کند که اکثر توپ‌ها را هم کوليبالي و آغاسي قطع کردند. در بخش انتقال‌ها از دفاع به حمله و از حمله به دفاع از نظرم استقلال خوب عمل کرد. موقعيت‌هايي که استقلال به دروازه حريف نزديک شد روي ضدحملات بود و مخصوصا در گلي که پيش از آن پنالتي صورت گرفت، توپ در حالي به محوطه جريمه رسيد که انتقال از حمله به دفاع به خوبي انجام شد.
او ادامه داد: استقلال از ميانه زمين پرس خوبي انجام مي‌داد و در زمين خودي استقلال تا قبل از گل اول، روزنه‌هاي نفوذ فولاد را بسته بود اما اتفاقي که در بازي افتاد اين بود که بعد از گل مي‌شد به جاي اينکه يک هافبک کم کنيم و مدافع اضافه کنيم، مي‌شد حتي اگر تفکرات دفاعي داشتيم به تيم يک هافبک اضافه کنيم چون مشکل تيم در بازي مرکز ميدان بود و توپ‌گيري در اين ناحيه کم انجام مي‌شد.
مصطفوي همچنين درباره مصدوميت دانشگر گفت: بدشانسي استقلال البته اين هم بود که محمد دانشگر مصدوم شد و تيم 10 نفره بود که ما گل را دريافت کرديم. در مجموع استقلال در اين بازي کيفيت لازمه به ويژه در بخش بازيسازي ضعيف بود که همين موجب شد تا مهاجمان به خوبي تغذيه نشوند. از نظرم روند تيم بايد طوري باشد که در همه بخش‌ها قوي باشيم. مسلما استقلال بايد حمايت شود تا نتايج دلخواه هواداران را کسب کند.

او درخصوص انتقادات به عملکرد فرشيد باقري گفت: باقري يک هافبک دفاعي است و خودم هم فکر مي‌کردم اگر قرار است تغييري انجام شود، يک هافبک به تيم اضافه مي‌شود. وقتي شما مي‌خواهيد يک مقداري تيم را دفاعي کنيد هم به نظرم مي‌شد يک هافبک اضافه کرد چون مرکز زمين را از دست داده بوديم. به هر شکل ما از شرايط داخل تيم و آمادگي بازيکنان بي‌خبر هستيم. فعلا دو بازي انجام شده و نبايد زود قضاوت کرد.
مربي سابق استقلال درخصوص اعتراض به انتخاب زاهدي فر به عنوان داور اين مسابقه گفت: داور مسابقه نمي‌تواند کادرفني و بازيکنان دو تيم را کنترل کند و بايد به نقاط قوت و ضعف خودمان نگاه کنيم و سعي کنيم براي بازي‌هاي آينده اين مسائل را برطرف کنيم تا اينکه بخواهيم روي مسائل اينچنيني صحبت کنيم هر چند از نظر من هم ضربه پنالتي فولاد درست نبود. در طول 90 دقيقه واضح بود که روي خلق موقعيت مشکل داشتيم و ذهنيتي نسبت به داوري وجود داشت که مقداري هم روي بازي اثرگذار بود.
صالح مصطفوي درباره بازي پيش رو هم گفت: استقلال مي‌تواند ماشين سازي را شکست بدهد و با برد آنها تيم مي‌تواند اين نتيجه را فراموش کند. از تيم و کادرفني بايد حمايت شود تا روند خوب را به دست بياورند و در پايان فصل با کسب يک جام دل هواداران را شاد کنند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره