logo

چند حقیقت جالب از دیگو مارادونا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
چند حقیقت جالب از دیگو مارادونا

باشگاه خبرنگاران/ در اين گزارش با چند حقيقت از اسطوره سابق دنياي فوتبال آشنا مي‌شويم.
ديگو آرماندو مارادونا اسطوره تيم ملي فوتبال آرژانتين و ستاره سابق باشگاه‌هاي بارسلونا و ناپولي به دليل حمله قلبي شب گذشته درگذشت. ستاره سابق دنياي فوتبال زندگي پر از افت و خيزي را تجربه کرده است و به گفته دوست‌دارانش تا جاي ممکن لذت‌هاي دنيوي را چشيده است.
برخي از نکته جالب زندگي شخصي مارادونا:
مارادونا بعد از خداحافظي از  مستطيل سبز و ورود به دنياي مربيگري، چند باري در حال استعمال ماريجوانا و کوکايين روي نيمکت و حتي داخل اردوي درون تيمي ديده شده بود و بابت استعمال دخانيت هيچ ابايي نداشت.
دُن ديگو  بعد از خيانت به همسر اول خود، با چند نفر ديگر رابطه برقرار کرد اما هيچ کدام از اين روابط دوامي نداشت و مارادونا برخي از همسران خود را حتي کتک زد.
مارادونا کارهاي خيرخواهانه اي هم انجام داده و براي برآورده کردن آرزوي کودکان بيمار و يا فقير سفر‌هاي زيادي به نقاط مختلف جهان انجام داده است.

زندگي ديگو ۳ بار توسط مستندسازان ساخته شد و قرار بود براي چهارمين بار اين اسطوره رو به روي دوربين برود که عمرش کفاف نداد. 
اسطوره فوتبال آرژانتين يک استاديوم با گنجايش ۲۶ هزار نفر در شهر بوينس آيرس به نام خود داشت. بيشتر مواقع بازي‌هاي محلي و منطقه‌اي در اين ورزشگاه برگزار مي‌شود.
ديگو مارادونا روابط خارج از ازدواج زيادي داشته و تا سال گذشته ۲ فرزند او در کشور‌هاي کوبا و ايتاليا پيدا شدند. نهايتا اين اسطوره اعلام کرد هر دو فرزندان ۲ هستند.
در سال ۲۰۱۹ مارادونا دالما دختر خود را از ارث محروم کرد تا بيشتر از اين در زندگي خصوصي پدرش سرک نکشد.
پس از تاييد اعتياد مارادونا به مواد مخدر، پله عليه اسطوره آرژانتيني انتقادات تندي را  بيان کرد و همين مسئله باعث ايجاد تنش در روابط اين ۲ ستاره پيشين فوتبال شد. البته ماردونا و پله پس از چند سال با هم آشتي کردند.   
مارادونا اهل مصاحبه نبود و گهگاهي با خبرنگاران دچار تنش‌هاي لفظي و فيزيکي مي‌شد.
ديگو از منتقدان اصلي سياست‌هاي ظالمانه رژيم صهيونيستي بوده و بار‌ها اعلام کرده بود حامي کودکان مظلوم فلسطيني است.
مارادونا از دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا متنفر بود و بار‌ها او را با مصاحبه هاي خود با خاک يکسان کرده بود.
مارادونا از نزديکان گابريل کالدورن سرمربي سابق تيم فوتبال پرسپوليس و کارلوس کي روش سرمربي سابق تيم ملي فوتبال ايران بود.
اسطوره فوتبال آرژانتين بار‌ها اعلام کرده بود فوتبال او و پله از ليونل مسي بهتر است.
دُن ديگو در مصاحبه آخر خود اعلام کرد سطح بازي ليونل مسي و کريستيانو رونالدو در مستطيل سبز برابري مي‌کند و هر ۲ را به يک ميزان دوست دارد.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره