برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پایان کابوس تلخ ستاره ایرانی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پایان کابوس تلخ ستاره ایرانی

ورزش 3/ سرگئي سماک و دراگان اسکوچيچ براي موفقيت زنيت و تيم ملي ايران چشم به درخشش دوباره سردار آزمون دارند. 
 مقابل ازبکستان گل زيبايي به ثمر رساند، گلي که زمينه‌ساز پيروزي تيم ملي در تاشکند هم شد. سي و سومين گل در 49 بازي که آماري جذاب را به نام سردار آزمون ثبت کرد. بعد از آن اما انگار همه چيز به کام مهاجم 25 ساله تيم ملي و باشگاه زنيت تلخ شد. يک شکست خانگي در ليگ قهرمانان اروپا در تاريخ 29 مهر مقابل بروژ و سپس کسالت بدموقع و حدود 30 روز دوري از فوتبال. اين اتفاقات براي سردار آزمون رخ داد و ستاره فوتبال ايران در شش بازي زنيت به ميدان نرفت. در اين شش ديدار که مقابل روبين‌کازان، خيمکي، کراسنودار و احمد گروژني در ليگ روسيه و لاتزيو و دورتموند در ليگ قهرمانان انجام شد، زنيت هم نتايج قابل توجهي کسب نکرد. دو پيروزي برابرر کراسنودار و خيمکي، دو تساوي مقابل لاتزيو و احمد گروژني و دو شکست برابر روبين‌کازان و دورتموند نصيب زنيت شد تا غيبت آزمون  بيش از پيش به چشم بيايد. 
سردار که جاي خالي‌اش در ترکيب زنيت به شدت احساس مي‌شد، در اين حدفاصل بازي تيم ملي برابر بوسني را نيز از دست داد تا موقعيت نصيب مهاجمان ديگري چون کاوه رضايي شود. او که هميشه در مصاحبه‌هاي خود تأکيد کرده که با فوتبال زندگي مي‌کند و دوري از فوتبال برايش سخت است، اين يک ماه را به هر ترتيب سپري کرد و کادرفني زنيت هم درباره او ريسک نکرد تا زمان بازي با لاتزيو فرا برسد. ديداري که در رم و به ميزباني شاگردان سيمونه اينزاگي برگزار شد و سردار تنها در آخرين جلسه تمريني تيمش شرکت کرد تا مهياي حضور چند دقيقه‌اي در زمين شود. 
زنيت اين ديدار را واگذار کرد و سپس يکي دو روز قبل برابر آرسنال تولا در ليگ روسيه هم به تساوي بدون گل رسيد. ديداري که باز هم سهم سردار در آن، حضوري کوتاه بود. آزمون اما اتفاق جالبي را در اين بازي تجربه کرد. او که مقابل ازبکستان براي نخستين بار بازوبند کاپيتاني تيم ملي را به بازو بست، برابر آرسنال تولا نيز اين موقعيت ويژه را تجربه کرد و بست بازوبند قهرمان روسيه را هم به افتخارات خود افزود. هر چند دقايق کاپيتاني آزمون بعد از تعويض يوري ژيرکوف و آرتم زوبا کم بود اما اينکه يک بازيکن ايراني بتواند در باشگاه قدرتمند اروپايي بازوبند را به بازو ببندد، افتخار بزرگي است که حالا براي آزمون رقم خورده. 
زنيت در حال حاضر با کسب 32 امتياز از 16 بازي در صدر جدول ليگ روسيه قرار گرفته. البته زسکا مسکو با همين تعداد امتياز، يک بازي کمتر و به دليل تفاضل گل پايينتر در جايگاه دوم ايستاده و هر لحظه ممکن است جايگاه زنيت را تصاحب کند. بنابراين باشگاه زنيت بيشتر از هر زمان ديگري به بازگشت مهاجم ايراني خود احتياج دارد. بخصوص که آرتم زوبا هم مقابل آرسنال تولا آسيب ديده و براي چند هفته دور از فوتبال خواهد بود. 
آزمون اين فصل 12 بار در ترکيب زنيت قرار گرفته، 830 دقيقه بازي کرده و شش گل به ثمر رسانده. يعني به طور ميانگين هر 138 دقيقه يک گل که آمار قابل توجهي براي او محسوب مي‌شود. زنيت از سردار که رفته رفته به آمادگي نزديک مي‌شود انتظار درخشش دارد و از سويي ديگر او بايد تيم ملي ايران را هم براي صعود به سومين جام جهاني متوالي کمک کند. دراگان اسکوچيچ در اين مسير سخت، چشم به ابتدا آمادگي سردار و سپس گل‌هاي سرنوشت‌ساز او دارد تا بتواند با خيالي آسوده تيم ملي را به جام جهاني ببرد. اتفاقي که در صورت بازگشت سردار به اوج آمادگي دور از دسترس نخواهد بود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره