برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شکایت فدراسیون بسکتبال به فیبا آسیا به خاطر استفاده از داوران عرب

منبع
مهر
بروزرسانی
شکایت فدراسیون بسکتبال به فیبا آسیا به خاطر استفاده از داوران عرب

مهر/ به گفته رئيس فدراسيون بسکتبال، اين فدراسيون به کنفدراسيون آسيايي به خاطر به کارگيري داوران عرب در ديدارهايي که يک طرف آن تيم عربي است شکايت مي‌برد.

در جريان پنجره دوم رقابت‌هاي انتخابي کاپ آسيا که برخي از ديدارهاي آن هفته گذشته به ميزباني قطر پيگيري شد، تيم ملي کشورمان در گروه E به مصاف سوريه رفت و مقابل اين تيم متحمل شکست ۷۷ به ۷۰ شد.
قضاوت اين ديدار بر عهده داوراني عربي بود؛ داوراني که مسئولان فدراسيون و تيم ملي مدعي هستند قضاوت‌شان در جريان بازي و نتيجه رقم خورده بي تاثير نبوده است. اما مسئله مهمتر عرب بودن آنها بود و اينکه به کارگيري آنها در ديداري که يک طرف آن يک تيم عربي است، درست و منطقي نيست.
همين مسئله اعتراض فدراسيون بسکتبال را موجب شده و به گفته رئيس اين فدراسيون اين موضوع به کنفدراسيون بسکتبال آسيا (فيبا آسيا) هم اطلاع رساني خواهد شد.
رامين طباطبايي در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در اشتباهات داوري ديدار برابر سوريه و اينکه باعث شد هفت امتياز تعيين کننده از ايران گرفته شود، شکي نيست اما موضوع حائز اهميت اين است که وقتي حريف يک تيم عربي است استفاده از داوران عرب اصولي و منطقي نيست.
رئيس فدراسيون خاطرنشان کرد اعتراض خود در اين زمينه را از طريق کميته داوران به فيبا آسيا اعلام مي‌کنيم که براي ديدارهاي آتي شاهد تکرار آن نباشيم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره