برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اکبرپور: فکری با این سیستم موفق نمی‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
اکبرپور: فکری با این سیستم موفق نمی‌شود

فارس/ بازيکن اسبق تيم فوتبال استقلال گفت: فضاي مجازي تبديل به جولاگاه دلالان در فوتبال ايران شده و متاسفانه بازيکنان سابق فوتبال هم در اين فضا آلوده شده اند.
سياوش اکبرپور در خصوص دوريش از فوتبال، روند تيم استقلال با هدايت محمود فکري و همچنين فعاليت‌هاي کانال‌هاي هواداري در فضاي مجازي صحبت‌هايي را انجام داد.
*برخي افراد که در فضاي مجازي کار مي کنند نمي دانند فوتبال چيست
* کي ديده ايد مسي و رونالدو در صفحه شخصي خود تولد کسي را تبريک بگويند؟
* بزرگترين فرد هسته اي جهان 5هزار فالوور دارد اما فرد دلقک باز 120 هزار فالوور
*مجيدي،نکونام، رحمتي، تيموريان، جباري و ..خودشان در استقلال مشکلات را حل مي کردند

*فرشيد باقري يکي از تاپ ترين فوتباليست هاي ايران است اگر او را اذيت نکنند
*زماني که ما بازي مي کرديم تخريب ها به اين شکل نبود
* اين چه هجمه اي است که روي فکري وارد کرده اند؟
* اگر انتقاد مي کنيد مودبانه اين کار را انجام دهيد و تخريب شخصيت نکنيد
* کري بي مورد در فضاي مجازي کاري کرد رحمتي از استقلال برود
* برخي کانالهاي تلگرامي جولانگاه دلالان شده و بازيکنان را براي تيم هاي ديگر فراري مي دهد
* مجيدي با سيستم استراماچوني در حال موفق شدن بود اما خرابش کردند
* به چند هم تيمي سابقم زنگ زدم و گفتم رفتار شما در اينستاگرام زشت است
* براي بازيکنان سابق استقلال زشت است در تجمعات شرکت کنند
*فکري با اين سيستم در استقلال موفق نمي شود
‌اين روزها که از فوتبال دور هستي چگونه اخبار آن را دنبال مي‌کني آيا رويه کارکرد کانال‌هاي هواداري را مي‌بيني؟
من اخبار را از طريق رسانه‌ها و البته فضاي مجازي رصد مي‌کنم. در زمان ما فضاي مجازي وجود داشت اما شدتش اينقدر نبود يادم است زماني که فوتبال بازي مي‌کردم تلگرام، واتساپ و فيس‌بوک هم بود ولي من زياد توجهي به اين مسائل نداشتم الان هم چون پيگير اخبار استقلال هستم کانال‌ها و فضاي مجازي را رصد مي‌کنم ولي معتقدم يکي از دلايلي که استقلال در اين سال‌ها روزهاي خوبي نداشته همين مديريت فضاي مجازي است.

چطور؟
به خاطر اينکه خيلي از اين کساني که در فضاي مجازي فعاليت مي‌کنند، مطلب مي‌نويسند و کامنت مي‌گذارند اصلا نمي‌دانند فوتبال چيست، من چون در زمين فوتبال بازي کرده‌ام اين حرف را با قطعيت مي‌گويم بعضي وقت‌ها مطالبي مي‌خوانم که خنده‌ام مي‌گيرم طرف سررشته‌اي از فوتبال ندارد و هنوز سنش به عددي نرسيده که وارد زمين يک مسابقه فوتبال شود اما سرمربي تيم و ارکان همه باشگاه را زير سؤال مي‌برد. اسم اين فضا رويش است و مجازي است. در اين بين بازيکن، مربي و مدير هم حواسش بايد باشد که درگير اين مسائل نشود.
اصلا از نوع فعاليت و شيوه کارکرد آنها به صورت ريز اطلاع داري؟
نيازي نيست بر اين مسأله ريز شويم خروجي کار مشخص است نظارتي هم وجود ندارد. چند وقت پيش پيج مسي و رونالدو را نگاه کردم متوجه شدم که بيشتر فعاليت آنها توسط ادمين انجام مي‌شود مگر اينکه خودشان بخواهند مثلا در اينستاگرام لايو بگذارند و با برنامه اين کار را مي‌کنند.
اينکه مسي يا رونالدو بخواهند تولد کسي را تبريک بگويند اصلا در صفحات آنها ديده نمي‌شود، شما کِي اين موضوع را ديده ايد؟ شايد برايتان جالب باشد يک فرد با تخصص پزشکي و هسته‌اي که يکي از بزرگ‌ترين نفرات اين حوزه تخصصي در دنيا است 500 فالوئر دارد ولي کسي که در اينستاگرام دلقک‌بازي در مي‌آورد و به دنبال تخريب بازيکن استقلال يا پرسپوليس يا تيم‌هاي ديگر است، 120K فالوئر دارد.
اين‌ها همه به خود بازيکنان هم برمي‌گردد البته همانطور که گفتم استقلال در اين سال‌ها با مشکلاتي نظير فعاليت زياد بازيکنان در فضاي مجازي مواجه بوده و هيچکس هم نبوده که بخواهد اين مسائل را جمع کند.
‌مثال يا نمونه‌اي مي‌زني؟
نيازي به مثال و نمونه نيست زماني که ما فوتبال بازي مي‌کرديم 7، 8 بازيکن بزرگ در تيم ما وجود داشت که خودشان همه چيز را جمع و جور مي‌کردند، استقلال در اين يکي دو سال اصلا بازيکن بزرگ نداشته که بخواهد اين مسائل را جمع کند فقط يک مقدار  ووريا غفوري سطحش را از بازيکنان فعلي بالاتر برد که آن هم نمي‌شود بگوييم خيلي بازيکن بزرگي است و هم رده اسم‌هاي بزرگ نسل‌هاي قديم است.زماني که خود من بازي مي‌کردم در استقلال جواد نکونام، مهدي رحمتي، آندو تيموريان، مجتبي جباري، فرهاد مجيدي، پژمان منتظري و ... بازي مي‌کردند. شما به اسامي دقت کنيد اين‌ها همه براي خود شخصيت حقيقي و حقوقي داشتند و اگر مشکلي در تيم به وجود مي‌آمد خودشان مسأله را حل مي‌کردند اما الان چه؟
پس تو هم مثل خيلي از استخوان خرد کرده‌ها معتقدي بازيکن بايد ابتدا شخصيت پوشيدن پيراهن استقلال را داشته باشد.

صددرصد، پيراهن استقلال قداست دارد و هر کس که اين پيراهن را مي‌پوشد بايد نسبت به آن احساس مسؤوليت کند. بازيکني که مي‌گويد من نمي‌خواهم در تيم بمانم آنقدر در فضاي مجازي تحت فشار قرار گرفته که مي‌گويد من مي‌خواهم جمع کنم و بروم اما اين فضا اصلا درست نيست. فضاي مجازي نبايد منجر به اين شود که بازيکن قيد پيراهن تيمش را بزند. اين چه نوع هواداري است؟
برخي از اين کانال‌هاي تلگرامي اثرات مخربي روي کل ورزش کشور گذاشته‌اند به طور مثال وقتي فدراسيون اسامي داوران را اعلام مي‌کند اين کانال‌ها با تخريب داوران و اشتباهات گذشته آنها عملا پيش از شروع مسابقه روي تيم داوري فشار وارد مي‌کنند اين مسائل طبيعتا بار رواني روي جامعه ايجاد مي‌کند.
اين موردي که شما گفتيد در زندگي ورزشي افراد اتفاق افتاده و اگر به کل جامعه نگاه کنيد فضاي مجازي آثار مخربي در جامعه ايجاد کرده که فکر مي‌کنم همه خانواده‌ها الان با مشکلاتش مواجه هستند.
زماني که ما فوتبال بازي مي‌کرديم دو سه روزنامه مثل خبر ورزشي، ايران ورزشي و ... بود بعد از تمرين يا مسابقه اين روزنامه‌ها را مي‌خريديم و وقتي به خانه مي‌رفتيم در وقت آزادمان يکي دو ساعت آن را مطالعه مي‌کرديم.
مثلا آنجا مي‌خوانديم که نظر کارشناسان در مورد بازي تيم يا بازيکن چيست؟ ساده‌تر بگويم انرژ‌ي‌ها مثبت بود و تخريب‌ها به اين شکل وجود نداشت، اما شما الان به فضاي مجازي نگاه کنيد که به بازيکن حتي فرصت يک اشتباه هم نمي‌دهند آن زمان اگر من اشتباهي درون زمين انجام مي‌دادم با همين نقد کارشناسان که منصفانه هم بود طوري کار مي‌کردم که هفته بعد بهترين بازي را به نمايش بگذارم. دليل اين کار هم اين بود که کسي نمي‌خواست ديگري را تخريب کند، اما حالا چه؟
‌همانطور که مي‌بيني فشارها آنقدر زياد است که عيار يک مربي يا يک تيم را در هفته چهارم مي‌سنجند و همين فشارها طوري منعکس مي‌شود که انگار مربي يک فصل در استقلال کار کرده است.
با حرف شما موافق هستم، در حال حاضر محمود فکري چه درست و چه غلط سرمربي تيم استقلال است او با کلي انگيزه آمده و اين تيم را گرفته اما نمي‌دانم اين چه هجمه‌اي است که به روي او وارد کرده‌اند و تخريبش کرده‌اند.
شما تصور کنيد من سياوش اکبرپور براي اولين بار سرمربي استقلال شدم با خودم کلي انگيزه دارم و مي‌خواهم با غيرت و تلاش استقلال را موفق کنم اين تيم عشق من است و هرگز دوست ندارم با آن شکست بخورم اما بعد از 40، 50 روز کار آن هم در شرايطي که تازه با وضعيت کلي استقلال آشنا شده‌ام با يک هجمه سنگين مواجه مي‌شوم. طبيعتا اين موضوع روي من اثر منفي مي‌گذارد.
يعني معتقدي اين فشارها ممکن است تمرکز فکري را از بين ببرد؟
قطعا همينطور است، وقتي اينگونه فشار کاذب و غيرواقعي وارد مي‌شود مربي وقتي مي‌خواهد بخوابد 200مدل فکر مي‌کند، فکري به جاي آنکه فکرهاي خوب در سر داشته باشد مرتب به اين فکر است که نکند بازي بعد نتيجه نگيرد و اين فشارها بيشتر شود، يا همين فرشيد باقري که دو هفته پيش آن صحبت‌ها را کرد به شخصه جزو کساني هستم که فوتبال فرشيد باقري را دوست دارم و معتقدم اگر او را راحت بگذارند جزو تاپ‌ترين فوتباليست‌هاي ايران مي‌شود چون هم هوش خوبي دارد و هم از فيزيک مناسبي برخوردار است، ولي آنقدر او را تحت فشار گذاشتند يا با او دوستي خاله خرسه کردند که آمد و آن مصاحبه را انجام داد. مثال ديگري براي شما مي‌زنم.
بفرماييد.
نمونه ديگرش مهدي رحمتي در استقلال ، همين فضاي مجازي يک برند تيم استقلال را از اين تيم دور کرد. به همين سادگي. همين فعالان مجازي که معلوم نيست ماهيت‌شان چيست کاري کردند رحمتي از استقلال برود و اين برند را خراب کردند. من 8 سال در استقلال بازي کردم و سه قهرماني با اين تيم به دست آوردم خيلي راحت ما را گذاشتند کنار و سراغي هم از ما نگرفتند. يکسري‌ها در اين فوتبال برند هستند که بايد پاي آنها ايستاد.
خدا ناصر حجازي، منصور پورحيدري، غلامحسين مظلومي و رضا احدي را رحمت کند اين عزيزان زماني که بودند کاري برايشان صورت نگرفت اما تا به زير خاک رفتند شدند اسطوره. همين فضاي مجازي يک کل کل بي‌مورد بين حسيني و رحمتي به وجود آورد که اصلا درست نبود در واقع قياس اين دو دروازه‌بان کاملا اشتباه بود اما کاري کردند که مهدي رحمتي قيد همه چيز را بزند بزرگي همين مهدي رحمتي در اين يکي دو سال اخير به درد استقلال مي‌خورد و مي‌توانست خيلي از مشکلات را حل کند.
نمي‌خواهم الان به گذشته برگردم و نبش قبر کنم ولي واقعيت اين است که وقتي بزرگتر با جذبه در تيم حضور داشته باشد، بازيکنان ديگر از او حساب مي‌برند. از اين موارد زياد است و اگر بخواهم مثال بزنم شايد در مورد استقلال و تيم‌هاي ديگر باز هم نمونه‌هايي وجود داشته باشد.
ظاهرا تو هم مثل خيلي از پيشکسوتان استقلال اطلاعات خوبي از اين نمونه کاري در فضاي مجازي داري که اين چنين صحبت مي‌کني.
چون خبر دارم اين حرف‌ها را مي‌زنم. فضاي مجازي جولانگاه دلالان شده است يک عده بازيکن را بي‌دليل در فضاي مجازي مي‌کوبند تا تخريبش کنند اين کارها پشت پرده دارد برايتان مثالي مي‌زنم يکي از تيم‌ها مثلا بازيکن يک تيم ديگر را مي‌خواهد براي اينکه او را به دست آورد در فضاي مجازي هزينه مي‌کند تا هواداران بازيکن را تحت فشار قرار بدهند و وقتي آن بازيکن به خاطر فشارها از تيمش جدا شد بلافاصله سراغ او مي‌روند و جذبش مي‌کنند.
نمونه‌اش براي همين فرشيد باقري اتفاق افتاده است کاري هم ندارد با يک خط تلفن 10 پيج و کانال تلگرامي باز مي‌کنند در اين صفحات مسخره‌بازي در مي‌اورند بازيکنان حريف را مي‌کوبند با مطالب زشت و سخيف حريف را تخريب مي‌کنند و يک عده هم که اصلا نمي‌دانند فوتبال چيست اين صفحات را فالوئر مي‌کنند در عرض چند ماه چشم بازي مي‌کنيد و مي‌بينيد صفحه مورد نظر  200هزار نفر دنبال کننده دارد.
در حالي که همين دنبال‌کننده‌ها نمي‌دانند اين صفحات به دنبال درآمد خود هستند تبليغات مي‌گيرند و کارهاي کثيف پشت پرده مي‌کنند که کسي از آنها خبر ندارد. از قديم گفته‌اند اگر مي‌خواهيد چيزي را به مردم بدهيد ابتدا فرهنگش را آموزش بدهيد متأسفانه فرهنگ استفاده از فضاي مجازي در کشور ما جا نيفتاده و همه از اين فضا به شکل منفي استفاده مي‌کنند.
البته اين مشکلات به مديران کلان فوتبال کشور هم رسيده و حتي بعضا مي‌بينيم اعضاي هيأت مديره در صفحات مجازي خود هواداران را به حضور در مقابل مجلس و ... تشويق مي‌کنند.
براي اين موضوع واقعا متأسف هستم ، اين موارد را به چشم ديده‌ام و در مورد مديران اصلا نبايد حرف زد.يک عده افراد لمپن مي‌آيند و روي آن صندلي مديريت مي‌نشينند که نه فرهنگي دارند و نه تخصصي. آنها به دنبال پست و مقام خود هستند و ما هم همچنان روي مديريت ده سال گذشته مانده‌ايم.
مديران باشگاه به جاي آنکه تفکرات خود را به روز کنند هر روز درجا مي‌زنند مديريت در فوتبال ايران يعني خريد بازيکن.شما يک مدير را پيدا کنيد که ايده جالبي داشته باشد و مثلا بگويد مي‌خواهم محصولات استقلال را در 30 نقطه تهران با دکه‌هاي خاص بفروشم. هيچ مديري چنين ايده‌هايي را نه داشته و نه ارائه کرده است اگر هم کسي ايده داده فقط در حد حرف بوده و جز بي‌اعتمادي چيزي براي هوادار ايجاد نکرده است تأکيد مي‌کنم دنياي مجازي با اينگونه افراد پوچ، پوچ پوچ است.
شما کلي در مورد رفتار مردمي در فضاي مجازي صحبت کردي اما انصافا رفتار برخي از فوتباليست‌ها و بازيکنان سابق فوتبال ايران در اين فضا زشت است اگر به پست‌ها و استوري‌هاي برخي از بازيکنان سابق فوتبال نگاه کني کاملا مشخص است که رفتار آنها در شأن يک فرد مشهور نيست.
اتفاقاً من چند بار به همين آقاي X و Y که مدنظر شما است زنگ زدم و به آنها گفتم اين کارها را در فضاي مجازي انجام ندهيد من مي‌دانم منظور شما چه کساني است ولي واقعيت قضيه اين است که اين آقايان کمبود دارند.
از قديم مي‌گفتند طرفداران استقلال پزشک، مهندس و همه جنتلمن هستند اما يک عده در فضاي مجازي عقبه استقلال را هم زير سوال برده‌اند. خيلي از طرفداران استقلال که صفحات‌شان فيک نيست به من در دايرکت اينستاگرام پيام مي‌دهند که چرا خبري از تو نيست؟ به آنها مي‌گويم من هم زندگي شخصي خودم را دارم و به جاي انتشار برخي مطالب زشت مطالعه مي‌کنم.مي‌خواهم سوادم را بالا ببرم که اگر فردا فرزندم کتابي جلوي من گذاشت و سوالي پرسيد بتوانم جواب او را بدهم.
شخصيت استقلالي‌ها از سال‌هاي سال پيش معروف بوده ولي يکسري‌ها واقعا شورش را در آوردند در تيم رقيب هم از اينگونه مسائل وجود دارد و من قصد بي‌احترامي به کسي را ندارم، ولي حرکات عجيب و غريب يکي از بازيکنان سابق تيم رقيب در اينستاگرام را چند بار براي من ارسال کرده‌اند نمي‌دانم کسي که قبلا در يک تيم پر طرفدار بازي کرده چرا بايد چنين رفتار زشتي را در اينستاگرام انجام بدهد مگر آن فوتباليست يک روز الگو نبوده؟
هواداري که اين بازيکن فوتبال را 10 سال پيش الگوي خودش کرده الان تبديل به پزشک مملکت شده او وقتي حرکات بازيکن سابق را در اينستاگرام مي‌بيند با خود مي‌گويد من پزشک شده‌ام و اين فوتباليست در اينستاگرام دلقک‌بازي در مي‌آورد. چرا يک روز او الگوي من بوده است؟‌ من خودم زماني در فوتبال دعوا مي‌کردم و سر و صدا داشتم ولي سعي کردم بعد از پايان فوتبالم روشم را تغيير بدهم.حداقل کساني که روزي من را تشويق مي‌کردند و من از آنها انرژي مي‌گرفتم، الان به خاطر رفتار من در اينستاگرام شرمنده خودشان نيستند کل کل و کري‌خواني قشنگ است.
بعضي وقت‌ها دو بازيکن استقلال و پرسپوليس به تلويزيون مي‌روند و با هم شوخي هم مي‌کنند که تا حدودي لذت‌بخش است ولي اينکه  به بازيکن حريف بي‌حرمتي شود يا رفتارهاي دور از شأن در فضاي مجازي صورت بگيرد واقعا کار درستي نيست.
يکسري‌ها به من مي‌گويند چرا فقط 170 هزار فالوئر داري ولي من هميشه جواب داده‌ام دنبال اين مسائل نيستم. آنهايي که صفحه من را دنبال مي‌کنند هم من را مي‌شناسند و هم مي‌خواهند بدانند رويه زندگي‌ام به چه شکل است، بعضي وقت‌ها يک متن زيبا، يک عکس قابل توجه و يا حتي يک شعر مي‌تواند انساني را تحت تأثير قرار بدهد ولي اينکه در صفحه مجازي عليه وزير ورزش مطلب بنويسيد يا بگوييد فردا مقابل باشگاه تجمع کنيد واقعا کاري چيپ است.
باشگاه، مديرعامل، هيأت مديره و مسؤول دارد و اگر بخواهد حق استقلال را مي‌گيرد. اينکه يک پيشکسوت خودش بلند شود و جلوي باشگاه برود و در تجمعات شرکت کند واقعا کار زشتي است. البته اين را هم بگويم براي بعضي‌ها بد هم نشده و با همين روش‌ها و کارهايي که مي‌کنند هم تيم پيدا کردند و هم پست گرفته‌اند.طرف سواد ندارد ولي با شلوغ‌کاري در فضاي مجازي تيم گرفته است. 
پس به هم تيمي‌هاي سابقت هم به نوعي انتقاد داري.
شنيدم مجتبي جباري صحبت‌هايي درباره فضاي مجازي انجام داده و من هم با او هم نظر هستم اتفاقا رويه فکري من تا حدودي با جباري در اين زمينه‌ها يکي است. هر جا هم لازم باشد در مورد اين فضاي مجازي مي‌روم و توضيح مي‌دهم. البته اگر گوش شنوايي وجود داشته باشد.اگر يادتان باشد يکبار در مورد آکادمي باشگاه استقلال و فسادهايش حرف زدم اما آيا گوش شنوايي بود؟
الان هم هر اطلاعاتي دارم مي‌توانم منتقل کنم. معتقدم فضاي مجازي مي‌تواند باعث معرفي خيلي از استعدادها در همه زمينه‌ها به کشور شود. به طور مثال مي‌توانند يک گردهمايي برگزار کنند و با حضور بازيکنان سابق استقلال و پرسپوليس استاد دانشگاه دعوت کرده و  بازيکنان قديم در حضور استاد دانشگاه صحبت کنند.
طبيعتا يک استاد دانشگاه وقتي صحبت‌هاي همه را بشنود مي‌تواند به متخصصان بگويد که مثلا فلاني به درد مديريت يا معاونت در باشگاه مي‌خورد. فلاني به درد مديريت آکادمي مي‌خورد و به همين سادگي مي‌شود استعدادهاي باشگاه‌ها بعد از فوتبالشان شکوفا شده و آنها در باشگاه مورد علاقه خود کار کنند.حرف در اين زمينه زياد است ولي واقعا افسوس مي‌خورم که چرا بايد بازيکنان بعد از پايان فوتبالشان همه به سراغ مربي‌گري بروند حيف است نبايد اين همه فرد مستعد و علاقه‌مند را سوزاند.
‌از اين مسائل که بگذريم روند استقلال را چطور مي‌بيني؟
من معمولا بازي‌هاي استقلال را به اتفاق 8، 9 نفر از دوستانم مي‌بينم. ديدگاه من با کسي که فوتبال بازي نکرده و يا تخصصي در اين رشته ندارد فرق مي‌کند. من مي‌دانم که در تيم استقلال مشکل وجود دارد و از نظر فني ايراداتي وارد است اما هرگز نبايد سرمربي و بازيکنان تيم را تخريب کرد.
محمود فکري خودش بازيکن اين تيم بوده و سرد و گرم چشيده است، ولي من اعتقاد دارم با اين سيستمي که استقلال بازي مي‌کند موفق نمي‌شود به طور مثال بارسلونا 10 سال پيش گوارديولا را استخدام کرد و همه مربيان بعد از وي با هر اسم و رسمي پياده کننده سيستم اين مربي در بارسا بودند.
يعني آنها متوجه شدند تيمشان با اين شيوه مي‌تواند فوتبال بازي کند و موفق شود چون ابزار آنها به سيستم گوارديولا مي‌خورد. دوستان در استقلال استراماچوني را آوردند او سيستم مورد نظر استقلال را پيدا کرد و فرهاد مجيدي هم آمد و همان سيستم مربي ايتاليايي را ادامه داد اما يک سوال دارم چرا مجيدي را تخريب کرديد که از استقلال برود؟
مجيدي خوب کار کرده بود و با همان سيستم استراماچوني تيمش بازي مي‌کرد اما طوري به وي حمله کردند که از استقلال رفت. الان هم محمود فکري که بازيکن بزرگ اين تيم بوده آمده اما او سيستم مدنظر خودش را دارد و کلا تفکرات استراماچوني تغيير کرد. با اين سيستم استقلال موفق نمي‌شود.
يعني معتقدي فکري با ايده‌هايي که در ذهن دارد بايد همه چيز را فراموش کند و تفکرات استراماچوني را پياده کند؟
اين حرف من نيست حرفي است که باشگاهي مثل بارسلونا آن را پيروي مي‌کند اتفاقا مربيان آکادمي استقلال هم بايد با همين شيوه تيمشان را تمرين بدهند تا اگر بازيکني از آکادمي به تيم بزرگسالان آمد با سيستم بازي کردن در استقلال آشنا باشد.استقلال بايد به همان شکل و ترکيب و سيستم استراماچوني برگردد. شما شک نکنيد بازي استقلال با دو مهاجم موفقيتي براي تيم نخواهد داشت.
مهدي قائدي هر چه به کنار خط برود موفق‌تر است و هر چه در شلوغي بازي کند ناموفق.شما تصور کنيد بارسلونا مسي و يوونتوس رونالدو را از کنار خط به شلوغي ببرد شک نکنيد هر دو طرف در شلوغي مدافعان خنثي مي‌شوند اما اين بازيکنان و فوتباليستي مثل قائدي هر چه فضا داشته باشند و از مدافعان وسط فاصله بگيرند موفق‌تر مي‌شوند.
فرهاد مجيدي همين روش استراماچوني را در استقلال پياده کرد و حتي خيلي‌ها گفتند او اداي مربي ايتاليايي را در مي‌آورد اما او راه درستي را انتخاب کرد. الان هم مي‌گويم استقلال تيم خوبي است و مي‌تواند مدعي قهرماني باشد به شرط آنکه با سيستم استراماچوني بازي کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره