برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خط دفاع استقلال و پرسپولیس ضعیف است

منبع
مهر
بروزرسانی
خط دفاع استقلال و پرسپولیس ضعیف است

مهر/ کارشناس فوتبال با بيان اين نکته که آسيب پذيري در دفاع وجه مشترک استقلال و پرسپوليس است، اضافه کرد: برخلاف بازيهاي گذشته مظاهري و لک هم فرم خوبي نداشتند.

مسعود اقبالي کارشناس فوتبال و مدرس رسمي کنفدراسيون فوتبال در خصوص ديدار تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس بيان داشت: بر خلاف آنچه خيلي‌ها مي‌گويند پرسپوليس در اين بازي فوق‌العاده بود، من معتقدم هيچيک از دو تيم برنامه کافي براي رسيدن به پيروزي نداشتند و اگر يک تيم در پايان پيروز مي‌شد، از شانس خوبش بود. دو تيم بي هدف و بي برنامه بودند و تنها ضعف مفرط خطوط دفاعي تيم‌ها بود که تيم مقابل را در موقعيت‌هاي گلزني قرار مي‌داد.
وي اضافه کرد: از ابتداي فصل خطوط دفاعي هر دو تيم آسيب پذير بودند اما حضور دو دروازه‌بان خوب درون دروازه دو تيم باعث شد تا آمار گل‌هاي خورده آنها کم شود و اين ضعف ديده نشود. در دربي دو دروازه‌بان هم در فرم ايده آل نبودند تا شاهد اين ۴ گل باشيم.
اقبالي بيان داشت: به سمت دروازه پرسپوليس که عملاً همان دو توپ رفت و هر دو گل شد و روي دروازه استقلال هم که ۵ خط جدي ايجاد شد، ۳ تا از آنها توسط بازيکنان پرسپوليس از دست رفت و ۲ موقعيت هم که تبديل به گل شد. به جز اين، در هيچ کجاي بازي ديده نشد يک خطر روي دروازه يکي از آنها ايجاد شود و يک دروازه‌بان واکنش فوق‌العاده‌اي نشان دهد.
کارشناس فوتبال در خصوص خط دفاعي استقلال گفت: در اين خط دفاعي بازيکنان شرح وظيفه شان را نمي‌دانند و براي همين است در صحنه گل اول پرسپولس دو مدافع با هم قاطي مي‌کنند. در اين صحنه ارتباط کلامي هم وجود نداشت و بازيکنان نمي‌دانستند کدام يک بايد پوشش بدهد، کدام يک بايد به سمت توپ يا بازيکن حريف برود.
مدرس کنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: نيمه اول فوتبال خيلي خوبي نديديم و اين بازي چنگي به دل نزد اما در نيمه دوم انصافاً بازي زيبايي را ديديم. پرسپوليس در نيمه دوم با اعتماد به نفس بهتري بازي کرد و بعد از اينکه گل مساوي را زد براي رسيدن به گل دوم عطش بيشتري پيدا کرد. آنها در نيمه دوم صاحب چند موقعيت شدند و نورالهي بدشانس يا شايد هم کم دقت بود که نتوانست از اين فرصتها استفاده کند.
وي اضافه کرد: بعد از گل دوم پرسپوليس، استقلال به بازي مستقيم روي آورد و سعي داشت با استفاده از توپ‌هاي بلند به گل برسد که در ثانيه‌هاي پاياني نيز يک نابغه مثل قائدي بازي را به مساوي بکشد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره