برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیروزی علیرضا فیروزجا در شب توقف کارلسن

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیروزی علیرضا فیروزجا در شب توقف کارلسن

ايسنا/ عليرضا فيروزجا در مقابل نايب قهرمان اسبق اروپا به پيروزي ارزشمند دست يافت.

شب گذشته عليرضا فيروزجا نابغه جوان شطرنج جهان در دور سوم مسابقات تاتا استيل به مصاف شطرج بازي از اسپانيا رفت. عليرضا با مهره سفيد توانست قهرمان حال حاضر اسپانيا و نايب قهرمان اسبق اروپا را با يک بازي زيبا شکست دهد. 
حريف اسپانيايي فيروزجا در حالي پا به دور سوم اين رقابت ها گذاشته بود که او در دور دوم اين رقابتها از مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان تساوي گرفته بود. اين حريف اسپانيايي که علاقه ي زيادي به دفاع کردن داشت نتوانست عليرضا را متوقف کند.
در ديگر ديدار هاي مهم دور سوم، آرين طاري با مهره سياه به مصاف کارلسن غول شطرنج جهان رفت و توانست از نفر اول شطرنج جهان يک تساوي ارزشمند بگيرد.
با اين نتايج تا پايان دور سوم عليرضا فيروزجا با ۱.۵ امتياز و پوئن شکني در رده نهم قرار دارد.  عليرضا فيروزجا در دور چهارم اين رقابت ها به مصاف آرين طاري خواهد رفت. 
باتوجه به شيوع کرونا بيشتر رقابت‌هاي حضوري شطرنج لغو و به زمان ديگري موکول شد که در اين دوران شطرنج بازان براي حفظ آمادگي خود در رقابت‌هاي آنلاين شرکت کردند. البته در بعضي از کشور ها هم به دليل آمار کم کرونا، رقابتهاي شطرنج به صورت حضوري پيگيري شد. 
در جديدترين مسابقات  ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمت تاتا استيل با يکديگر به رقابت مي‌پردازند. اين مسابقات به صورت حضوري در شهر ويک‌آن‌زي هلند کار خود را آغاز کرده است.
در اين مسابقات چهره‌هاي برتر شطرنج جهان دست به مهره شدند. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج حهان، فابيو کاروانا، آنيش گيري، ماکسيم واشيه لاگرا، يان کريشتف دودا، آرين طاري و عليرضا فيروزجا دو نابغه جوان ايراني شطرنج در اين رقابت‌ها حضور دارند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره