برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دست رد رونالدو به سینه پرنس سعودی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
دست رد رونالدو به سینه پرنس سعودی

ورزش 3/ کريستيانو رونالدو پيشنهاد دستمزد نجومي و تبديل شدن به چهره تبليغاتي صنعت توريسم عربستان سعودي را رد کرد.
کريستيانو رونالدو پيشنهاد تبديل شدن به چهره صنعت توريسم عربستان سعودي و دريافت دستمزد ساليانه 6 ميليون يورويي را به دليل وضعيت سوال برانگيز حقوق بشر در اين کشور رد کرد. ليونل مسي نيز از ديگر ستاره هايي است که عربستان سعودي براي اين منظور با آنها وارد مذاکره شده است.
رونالدو قرار بود در صورت پذيرفتن اين پيشنهاد ساليانه به عربستان سعودي سفر کند، همچنين از چهره او در تمام پروژه‌هاي تبليغاتي صنعت توريسم عربستان استفاده گردد.
به ليونل مسي نيز از سوي مقامات سعودي پيشنهادي مشابه داده شده است، اما هنوز پاسخ مسي به اين پيشنهاد مشخص نيست.
رونالدو هفته گذشته با گلزني برابر ناپولي، تبديل به موفق ترين گلزن تاريخ شد و ليونل مسي نيز رکورددار بردن شش توپ طلاي جهان است.
عربستان سعودي در تلاش است تا با کمپين "از عربستان ديدن کنيد"، تبديل به قطب صنعت گردشگري در جهان شود. هر چند با سوابق مخدوش عربستان سعودي در رعايت حقوق بشر، موفقيت اين کمپين با شک و ترديدهايي روبه‌رو است. با توجه به شيوع کرونا در جهان، در حال حاضر محدوديت هايي براي سفر وجوددارد و در تبليغات عربستان نيز به اين نکته اشاره مي شود که بازديد از اين کشور نيازمند گرفتن ويزا است.

به توافق رسيدن با دو تن از موفق ترين فوتباليست هاي تاريخ، به فعاليت هاي تبليغاتي عربستان کمک فوق العاده اي خواهد کرد، اما  هر ورزشکاري که قصد توافق با پادشاهي عربستان را داشته باشدف با انتقادات شديدي در سراسر جهان مواجه خواهد شد.
عربستان سعودي از ورزش به عنوان موتور تبليغاتي خود استفاده مي کند؛ سال پيش سوپرکاپ اسپانيا در جده برگزار شد و مسي و بارسلونا با رئال مادريد، اتلتيکو مادريد و والنسيا براي قهرماني رقابت کردند.
ارنستو والورده، سرمربي بارسلونا در آن زمان، راجع به حضور در عربستان گفت: "ما به خاطر پول اينجا هستيم." سال گذشته اولين سال از قرارداد سه ساله و 115 ميليون يورويي عربستان و فدراسيون فوتبال اسپانيا براي برگزاري سوپرکاپ بود. هر چند امسال و به خاطر شيوع کرونا، سوپرکاپ در خود اسپانيا برگزار شد.
مسي در 2019 نيز در رياض حاضر شد و در ديدار تدارکاتي آرژانتين و برزيل به ميدان رفت. مسي همچنين در آن تاريخ با ترکي آل شيخ، رييس هيئت سرگرمي و تفريحات عمومي عربستان که مالک تيم آلمرياي اسپانيا نيز بود، ديدار کرد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره