برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

استقلال؛ تعارف قهرمانی نیم‌فصل!

منبع
آي اسپورت
بروزرسانی
استقلال؛ تعارف قهرمانی نیم‌فصل!

آي اسپورت/ استقلال که با يک پيروزي خوب برابر تراکتور هوادارانش را بيش از پيش خوش‌بين و اميدوار کرده بود، در ديدار برابر سايپا تن به شکست غيرمنتظره يک بر صفر داد. اين نتيجه يک گام ديگر در روند سينوسي و پرنوسان فصل جاري آبي‌ها به شمار مي‌آيد. آنها انگار عادت کرده‌اند اميدواري به‌وجود بياورند و بعد همه‌‌چيز را خراب کنند.
احتمالاً خيال راحت از اينکه پيروزي برابر سايپا در دسترس است، براي استقلال گران تمام شد. اين تيم مخصوصا در نيمه نخست بازي با نارنجي‌پوشان اشتياق لازم براي پيروزي را نداشت. در آغاز نيمه دوم هم سايپايي‌ها استقلال را غافلگير کردند. شايد اگر تيم محمود فکري زودتر شبيه 10دقيقه پاياني بازي مي‌کرد، نتيجه ديگري رقم مي‌خورد، اما آنها خيلي دير به‌خودشان آمدند.
با اين شکست، استقلال ابتکار عمل براي کسب عنوان قهرماني نيم‌فصل را از دست داد. اگر همانطور که صمد مرفاوي گفته بود آبي‌ها هر 12امتياز را از 4بازي پاياني دور رفت مي‌گرفتند، قطعا قهرمان نيم‌فصل مي‌شدند. با اين حال، استقلال با اين شکست بدموقع اختيار عمل را از کف داد و حالا براي تعيين‌تکليف قهرمان دور رفت، بايد به نتايج رقبايي مثل نفت آبادان، سپاهان و مخصوصا پرسپوليس نظر داشته باشد. 3بازي پاياني نيم‌فصل استقلال برابر نفت مسجدسليمان، نساجي و سپاهان خواهد بود.
استقلال برابر سايپا بعد از 4بازي گل نزد. آخرين مسابقه‌اي که آنها موفق به گلزني نشدند به ديدار با ذوب‌آهن برمي‌گشت که با نتيجه مساوي بدون گل به پايان رسيد. با اين اوصاف، طبيعتا نوار 4بازي پياپي گلزني مهدي قائدي هم پاره شد. همينطور باخت به سايپا وضعيت استقلال را در جدول مسابقات خانگي هم بدتر کرد. اين تيم از 6بازي در ورزشگاه آزادي، فقط 3مسابقه را برده و 2تساوي و حالا يک شکست را تجربه کرده است. استقلال در جدول مسابقات خانگي بعد از نفت آبادان، سپاهان، فولاد و پرسپوليس روي پله پنجم قرار دارد و تازه يک ميزباني هم از همه اين تيم‌ها بيشتر داشته است. مهم نيست که تماشاگران غايب هستند؛ بدون امتياز مسابقات خانگي، قهرمان شدن بسيار دشوار خواهد بود.
استقلال براي سومين بازي پياپي گل خورد. آخرين کلين‌شيت اين تيم به بازي با آلومينيوم اراک برمي‌گردد که آنجا هم رشيد مظاهري چند توپ خوب  را گرفت. باورکردني نيست که استقلال حتي يک مسابقه را بدون بذل و بخشش چندين موقعيت گل به رقبا به پايان نمي‌رساند. در همين بازي مهدي مهدي‌پور به ناچار روي بازيکني خطا کرد که نزديک بود با مظاهري تک به تک شود؛ درست مثل خطايي که عارف غلامي در داربي روي مهدي عبدي انجام داد. چرا اين همه شکاف در ساختار دفاعي استقلال وجود دارد و اين ضعف‌ها چه زماني ترميم خواهد شد؟
محمود فکري بهترين فرصت را براي عبور از آمار فصل گذشته آندره‌آ استراماچوني از دست داد. پارسال مربي ايتاليايي از 12بازي اول 22امتياز گرفته بود و اين هفته فکري مي‌توانست مجموع امتيازات تيمش از 12بازي ابتدايي را به عدد25 برساند، اما با از دست رفتن 3امتياز بازي با سايپا، فکري نتوانست از حد نصاب رقم‌خورده توسط استراماچوني عبور کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره