logo

رکوردشکنی در انتظار آقای گل لیگ بیستم؟

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
رکوردشکنی در انتظار آقای گل لیگ بیستم؟

ورزش 3/ آمار بالاي گلزني مهاجمان در فصل جديد ليگ برتر و در واقع نقش‌آفريني پررنگ در نتايج تيم‌هايشان باعث شده تا يک اتفاق جالب‌توجه در جدول گلزنان رخ بدهد.
پرونده فصل گذشته ليگ برتر فوتبال ايران در حالي بسته شد که شيخ دياباته تنها با 15 گل زده توانست عنوان آقاي گلي را از آن خود کند؛ اما انگار امثال رکوردشکني در راه است. چرا که سجاد شهباززاده در هفته دوازدهم ليگ بيستم توانست دهمين گل خود را در فصل جديد بزند و خود را به تنهايي صدرنشين جدول گلزنان کند. اوج‌گيري درخشان شهباززاده و ثبت بيش از نيمي از گل‌هاي اين فصل سپاهان باعث شده تا مهاجم اردبيلي فوتبال ايران در آستانه کسب اولين کفش طلاي دوران فوتبالي خود باشد.
شهباززاده که بهترين آمار گلزني‌اش در پيراهن سايپا بوده که توانست در 90 بازي به 20 گل زده برسد، حالا در دو فصل حضورش در سپاهان کاملا متحول شده و به روزهايي اوج خود بازگشته، چرا که او در 63 بازي با پيراهن طلايي‌پوشان اصفهاني موفق به ثبت 18 گل شده و حالا فاصله چنداني تا رکورد ويژه خود در سايپا ندارد.
مهاجم بلندقامت سپاهان که در کارنامه فوتبالي‌اش فقط آقاي گلي جام حذفي به چشم مي‌خورد و تلاش‌هاي نافرجام براي رسيدن به آقاي گلي ليگ برتر، حالا گادوين منشا را پشت سر گذاشت و يکه‌تاز جدول گلزنان شده تا شايد در پايان فصل اين حسرت بزرگ خود را پايان دهد.
رکورد بيشترين گل زده در يک فصل ليگ برتر فوتبال ايران مربوط به رضا نوروزي است که در ليگ دهم موفق شد 24 گل به ثمر برساند و عنوان آقاي گلي ليگ برتر را از آن خود کند؛ آماري که به نظر شهباززاده مي‌تواند با تداوم روزهاي درخشان خود و روند گلزني‌اش به آن برسد. ضعيف‌ترين آمار هم در ليگ دوم به ثمر رسيد که ادموند بزيک تنها 13 گل زد، آماري دست‌يافتني و نزديک براي مهاجم سپاهان.
البته اوج‌گيري بازيکناني چون محمد عباس‌زاده و امين قاسمي‌نژاد را هم نبايد ناديده گرفت؛ هنوز هفته دوازدهم است و تا پايان ليگ 18 هفته بازيکنان فرصت دارند تا در آمارهاي انفرادي خود را به صدر جدول برسانند. ضمن آن‌که موتور گلزني شيخ دياباته آقاي گل ليگ نوزدهم به تازگي روشن شده و چه بسا خيلي زود او نيز نامش در جمع مدعيان آقاي گلي ليگ بيستم مطرح شود.

جدول آقاي گلي ليگ برتر فوتبال ايران - فصل 99/1400
10 گل:
سجاد شهباززاده (سپاهان اصفهان)
9 گل:
گادوين منشا (گل‌گهر سيرجان)
7 گل:
محمد عباس‌زاده (تراکتور)
امين قاسمي‌نژاد (شهر خودرو)


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره