برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فرمولی که مهرداد میناوند را ستاره کرد

منبع
طرفداري
بروزرسانی
فرمولی که مهرداد میناوند را ستاره کرد

طرفداري/ مهرداد ميناوند فوتبالش را از پاس آغاز کرد و پس از تنها يک سال خودش را به پرسپوليس رساند و با درخشش در پرسپوليس لژيونر شد...
مهرداد ميناوند ساعاتي پيش به دليل ابتلا به ويروس کرونا و درگير شدن بخش زيادي از ريه اش به اين ويروس دار فاني را وداع گفت.
مهرداد ميناوند، متولد 9 آذر  1354 در تهران بود و فوتبالش را از پاس تهران آغاز کرد. مهرداد از آن دست فوتباليست هاي بود که قبل از تبديل شدن به يک فوتباليست حرفه اي،‌ يک هوادار چند آتيشه پرسپوليس بود.
ميناوند پس از يک سال حضور در پاس راهي تيمي شد که عاشقانه دوستش داشت و تا آخر عمر در قامت يک هوادار از آن حمايت کرد. عشق به رنگ قرمز و توانايي هاي فوتبالي مهرداد ميناوند فرمولي ساخت که او را به يکي از ستاره هاي پرسپوليس تبديل کرد  و باعث شد تا پس از 4 سال حضور در  جمع سرخ ها لژيونر شود و در اشتورم گراتش با قدرت هاي بزرگ اروپا بازي کند. مهرداد 3 سال براي اشتورم گراتش بازي کرد و نبرد اين تيم با منچستر يونايتد به يکي از خاطره انگيز ترين قاب هاي دوران بازي ميناوند تبديل شد. پس از حضور در فوتبال اتريش،‌ ميناوند به عضويت تيم هاي شارلوا و الشباب عربستان در آمد و در سال 1382 براي بار ديگر پيراهن تيم مورد علاقه اش يعني پرسپوليس را بر تن کرد.
ميناوند پس از يک سال حضور در پرسپوليس،‌ براي سپاهان بازي کرد و در سال 84 با پيراهن راه آهن از دنياي فوتبال خداحافظي کرد.
مهرداد ميناوند،‌ يک قهرماني ليگ آزادگان،‌ يک قهرماني بوندسليگا اتريش،‌ يک قهرماني جام حذفي اتريش و يک قهرماني سوپر جام اتريش را در کارنامه اش دارد.

ميناوند 75 بازي ملي را هم با پيراهن تيم ملي ايران انجام داد و 4 گل هم براي ايران به ثبت رساند.
ميناوند پس از دوران بازيگري وارد عرصه خوانندگي هم شد. او در مصاحبه اي در سال 86 گفت:
 لطف خدا صداي خوبي دارم، اگر سال ها پيش از بين فوتبال و موسيقي يکي را بايد انتخاب مي کردم، موسيقي را انتخاب مي کردم. آلبومي جمع کردم که هزينه زيادي هم متحمل شدم اما کار بسيار خوبي از آب در آمد. اين آلبوم آماده است، اما منتظر يک زمان خاص هستم تا آن را روانه بازار موسيقي کنم. فکر نکنيد که کلاس آواز هم نرفتم، تمامي اين کلاس ها را هم رفته ام.
 او همچنين تک اهنگي با نيما نکسيا و پژمان جمشيدي بنام جام جهاني در سال 93 منتشر کرد. ميناوند تجربه مربي گري در تيم هاي سپيدرود و خونه به خونه بابل را هم داشت.
ميناوند در اين اواخر به عنوان مجري فعاليت مي کرد.

مهرداد ميناوند در 9 آذر 99 دقيقا در روز تولد 45 سالگي اش ازدواج کرد و قصد داشت زندگي جديد را شروع کند که متاسفانه به ويروس منحوس کرونا مبتلا شد. از مهرداد يک پسر به نام مهرداد به يادگار مانده است.
هفته گذشته مهرداد ميناوند به دليل ابتلا به ويروس کرونا در بيمارستان لاله بستري شد و پس از يک هفته به دليل ناپايدار بودن شرايطش و درگيري ريه هايش با ويروس کرونا،‌ از دنيا رفت.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره