برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چرا تکواندوکاران المپیکی‌ بلژیک با مربی ایرانی تمرین نمی‌کنند؟

منبع
مهر
بروزرسانی
چرا تکواندوکاران المپیکی‌ بلژیک با مربی ایرانی تمرین نمی‌کنند؟

مهر/ تصاوير منتشر شده از تمرينات تيم ملي تکواندو بلژيک حکايت از غيبت سرمربي ايراني اين تيم دارد، موضوعي که تعجب علاقمندان به تکواندو را در پي داشته است.
به گزارش خبرنگار مهر، «جواد آچاب» و «راحله آسماني» دو تکواندوکار تيم ملي بلژيک هستند که اين روزها براي حضور در بازي‌هاي المپيک آماده مي‌شوند. در اين بين «جواد» از سيستم رنکينگ کسب سهميه کرده، ولي «آسماني» مي‌بايست در رقابتهاي کسب سهميه قاره اروپا شرکت کند.
اما اين دو تکواندوکار مدتي است که با عليرضا نصرآزاداني سرمربي ايراني بلژيک تمرين نمي‌کنند. بعد از تغيير کادر فني، رفتن داود فلاحتگر از اين تيم و انتخاب عليرضا نصرآزاداني به عنوان سرمربي، برخي تکواندوکاران بلژيک از جمله نفراتي که شانس کسب سهميه دارند به همراه «آچاپ» به دليل اختلاف با فدراسيون تکواندو بلژيک اردوي تيم ملي را ترک کرده و با مربي ديگري تمرين مي‌کنند.
در همين رابطه عليرضا نصر به خبرنگار مهر گفت: در بلژيک دو بخش فرانسوي و هلندي زبان دارد که اين تکواندوکاران به دليل اختلافي که با فدراسيون دارند، فعلاً با بخش فرانسوي زبان تمرين مي‌کنند و ما هم در بخش هلندي زبان کار را دنبال مي‌کنيم. البته همه زير نظر کميته ملي المپيک و وزارت ورزش هستند.
وي در پاسخ به اين سوال که شما مسئوليت کدام تکواندوکاران را برعهده داريد؟ گفت: دو تکواندوکار در وزن ۸۰- کيلوگرم مردان و ۶۷- و ۵۷- کيلوگرم زنان براي حضور در مسابقات کسب سهميه را آماده خواهيم کرد.
نصر در مورد اينکه با وجود تمرين راحله آسماني در بخش فرانسوي زبان، آيا بلژيک قصد تغيير تکواندوکار در وزن ۵۷- کيلوگرم را دارد؟ گفت: در شرايط فعلي که در حال تمرين هستيم و آسماني هم در آن بخش تمرين مي‌کند، احتمال تغيير تکواندوکار در اين وزن اندک است، ولي ما تکواندوکاران ديگري هم در اردو داريم که بايد با ايجاد انگيزه آنها را براي آينده حفظ کنيم.

با وجود صحبت‌هاي نصر، پيگيري‌هاي خبرنگار مهر به اين نتيجه رسيد که بلژيک دو فدراسيون تکواندو مجاز براي هر دو بخش فرانسوي و هلندي دارد که اين دو تحت سياست‌هاي کميته ملي المپيک نفرات المپيکي را بر اساس معيارهاي از قبل تعيين شده آماده مي‌کنند و همه موارد حتي ريزترين جزئيات از پيش تعيين شده است و توجه به اينکه کدام تکواندوکار سهميه گرفته و راهي المپيک مي‌شود، مربي انتخاب خواهد شد که به نظر مي‌رسد، تکواندوکاران بلژيکي بدون مربي ايراني راهي المپيک خواهند شد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره