نماد آخرین خبر

راه‌های نرفته‌‌ فکری

منبع
آي اسپورت
بروزرسانی
راه‌های نرفته‌‌ فکری

آي اسپورت/ براي هواداران استقلال که دوران  پرصلابت استراماچوني‌ را درک کرده‌اند پذيرش خوشحالي مربيان استقلال از صدرنشيني تيم به واسطه‌ي شکست رقبا سخت است، آن‌ها دوست دارند تيم محبوبشان خودش گليمش را از آب بيرون بکشد و با انجام بازي هاي مقتدرانه رقبايش را از از ميدان به در کند.
 هواداران استقلال احساس مي‌کنند اگر محمود فکري در انديشه‌هاي خود تجديد نظر کند مطمئناً استقلال مي‌تواند با جسارت و شجاعت بيشتري در ميدان مسابقه ظاهر شود و کارش کم‌تر به اما و اگر برسد. اما و اگر هايي که بارها به زيان آبي‌‌پوشان تمام شده است. 
براي هواداران استقلال قابل قبول نيست که يک نيمه‌ي تمام به ارزيابي و بررسي توان رقيبي مانند نفت مسجدسليمان هدر برود و کادر فني تيم بعد از چهل و پنج دقيقه به اين موضوع پي ببرد که نبايد تيم را بدون هافبک طراح و سازنده راهي ميدان مسابقه مي‌کرد!!
محمود فکري سرمربي فعلي استقلال رکورد‌دار بيشترين تعداد بازي با پيراهن آبي استقلال است و به همين دليل از او انتظار بيشتري مي‌رود، او توانايي هاي زيادي دارد حيف است که در حصار انديشه‌هاي احتياط آميز محصور شود. 
برخي معتقدند که توان فني و پتانسيل کاري کادر فني استقلال و در رأس آن محمود فکري به عنوان سکاندار اين کادر بيشتر از اين نيست که امروز با استقلال مي‌بينيم، اما قطعاً اين حرف نمي‌تواند حرف درستي باشد، محمود فکري اگر در تمام سال‌هاي فعاليت حرفه‌اي اش در فوتبال ايران چه به عنوان بازيکن و بعدها به عنوان دستيار و همکار با مربياني که با آن ها کار کرده است از هر مربي‌ يک درس آموخته باشد مي‌تواند با تلفيق اين آموزه‌ها و تجارب گرانبهايش و آموزه‌هاي خود در کلاس هاي مربيگري در همين فوتبال نيم بند ايران موفقيت‌هاي خوبي به دست آورد، جدا از اين شرايط و اتفاقات فکري به عنوان سرمربي در ليگ عجيب و غريب دسته اول فوتبال ايران که سرشار از چالش‌هاست موفق به رساندن تيم به ليگ برتر شده است. 
محمود فکري براي هدايت آبي‌پوشان و موفقيت در اين نقش راه‌هاي نرفته‌‌ي زيادي در پيش دارد ولي به شرطي که گوش خود را براي شنيدن انتقادات به جا و مهمي که اين روزها به کارش وارد است باز بگذارد، ايرادات فني تيمش را قبول کند و براي رفع اين ايرادات آستين بالا بزند.

دفاع فکري از عملکردش در استقلال که  با ديدي متعصبانه و عدم توجه به واقعيت موجود باشد هرگز کمکي به او نخواهد کرد.
محمود فکري از مربيان نسبتاً جوان فوتبال ايران است که الحق و الانصاف هم نشان داده مي‌تواند به عنوان يک مربي تاثير گذار در فوتبال ايران خودي نشان دهد، اما بايد به ايشان يادآوري کرد که داشتن روحيه‌ي انتقاد پذيري نه تنها براي يک مربي ضعف نيست بلکه مي‌تواند يک حسن و نقطه قوت بزرگ هم تلقي شود، مربي‌اي که شجاعت پذيرش اشتباهاتش را داشته باشد و در رفع آن‌ها بکوشد يقيناً خيلي زود به اهدافش مي‌رسد، شکستن چرخه مربيان و وارد شدن در گود مربيگري فوتبال در ايران چندان کار آساني نيست ولي فکري موفق شد به اين چرخه وارد شود حيف است به خاطر برخي از موضوعات که چندان هم مهم نيست از اين گود خارج شود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره