نماد آخرین خبر

وریا، گلزن‌ترین مدافع تاریخ استقلال

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ گلزني در هفته سيزدهم مقابل نفت مسجدسليمان باعث شد تا کاپيتان آبي‌ها به يک رکورد ويژه دست پيدا کند.
در حالي که استقلال در مسجدسليمان در آستانه شکست قرار داشت و مهاجمان آبي‌پوش نتوانسته بودند تيمشان را نجات بدهند، وريا غفوري کاپيتان استقلال نيز براي چهارمين بار در ليگ بيستم در قامت گلزن حاضر شد و با ضربه سر قفل دروازه نفت را شکست تا اين‌چنين شاگردان فکري با دست خالي از مسجدسليمان بازنگردند و اين گلزني نيز براي خود وريا غفوري هم باعث يک تاريخ‌سازي مهم شد.
چرا که غفوري موفق شد سي‌امين گل خود در تاريخ رقابتهاي ليگ را به ثمر برساند؛ نکته جالب توجه اينکه او به عنوان مدافع راست استقلال، در حال حاضر برترين گلزن استقلال با به ثمر رساندن چهار گل در ليگ بيستم نيز محسوب مي‌شود. کاپيتان استقلال با اين تعداد گل همچنين در رده دوم جدول برترين مدافعان گلزن تاريخ ليگ برتر قرار دارد که رکوردي منحصر به فرد براي او محسوب مي‌شود.
در صدر جدول برترين گلزنان تاريخ رقابتهاي ليگ برتر، سيدمحمد حسيني مدافع پيشين تيم ذوب‌آهن  حضور دارد؛ او بيشتر گل‌هايش در ليگ را در تيم‌هاي ذوب‌آهن و ابومسلم به ثمر رساند و در مجموع با 35 گل، عنوان برترين مدافع گلزن تاريخ ليگ را به خود اختصاص داده است؛ غفوري با رساندن شمار گل‌هايش به عدد 30، حالا در رده دوم قرار دارد که با توجه به آمادگي و درخشش او در ترکيب استقلال، پيش‌بيني مي‌شود بتواند با شکست اين رکورد، به صدر جدول برترين مدافعان گلزن تاريخ رقابتهاي ليگ برسد.
وريا غفوري در مجموع 30 گل ليگ‌برتري خود توانسته 17 گل آن با را پيراهن استقلال و طي پنج فصل حضور در جمع آبي‌پوشان و انجام 104 مسابقه به ثمر برساند؛ البته که غفوري به جز ليگ برتر، در جام حذفي با پنج گل و در ليگ قهرمانان آسيا هم با ثبت سه گل براي استقلال آمار درخشاني نيز دارد. ديگر گل‌هاي وريا غفوري در ليگ‌برتر با پيراهن تيم‌هاي مختلف، براي سپاهان (دو گل)، نفت تهران (سه گل)، شهرداري تبريز (سه گل) و پاس همدان (پنج گل) بوده است.
کاپيتان استقلال در ليگ بيستم با گلزني مقابل نفت توانست يک عنوان رکورد ويژه را هم به نام خود کند؛ او حالا با رساندن تعداد گلهايش در استقلال به عدد 17، برترين مدافع گلزن تاريخ اين باشگاه در رقابتهاي ليگ نيز محسوب مي‌شود و توانست از فرزاد مجيدي که 16 گل براي استقلال به ثمر رسانده، عبور کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره