برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

یحیی به بهترین رکورد برانکو رسید!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
یحیی به بهترین رکورد برانکو رسید!

ورزش 3/ يحيي گل‌محمدي از زمان حضور دوباره روي نيمکت پرسپوليس، 66 امتياز در ليگ برتر کسب کرده که برابر با بهترين آمار برانکو ايوانکوويچ (ليگ شانزدهم) است.
يحيي گل‌محمدي از هفته هفدهم ليگ نوزدهم هدايت قرمزها را برعهده گرفت و در 14بازي پاياني فصل، جايگاه تيم گابريل کالدرون در صدر را تثبيت کرد و با ايجاد اختلاف 14 امتيازي نسبت به تيم رقيب، قهرماني را براي چهارمين سال متوالي به چنگ آورد تا در غياب برانکو ايوانکوويچ نيز موفقيت سرخ ها ادامه دار باشد.
سال گذشته پرسپوليس با 67 امتياز ليگ برتر را به سرانجام رساند که يک رکورد فوق العاده محسوب مي‌شود. 34 امتياز را گابريل کالدرون در 16 بازي به دست آورد و يحيي گل محمدي نيز با کسب 33 امتياز در باقي مسابقات فصل، سرخ ها را به قهرمان بلامنازع ليگ نوزدهم تبديل کرد اما باوجود کسب چهارمين قهرماني متوالي ليگ و صعود به فينال آسيا، سرخ ها همچنان سيري ناپذير به روند خود ادامه مي‌دهند.
تازه ترين رکوردي که سرمربي اين تيم ثبت کرده، دستيابي به بهترين آمار امتيازي برانکو ايوانکوويچ است. يحيي گل محمدي در 30 بازي اخير ليگ برتري که هدايت قرمزها را برعهده داشته، 19 برد، 9 مساوي و 2 باخت را به ثبت رسانده تا با 66 امتياز يک دوره بسيار موفق را سپري کند. نکته جالب اين که برانکو نيز در بهترين فصل خود (ليگ شانزدهم) توانست همين تعداد امتياز را کسب کند و حالا يحيي خود را در حد و اندازه هاي سرمربي کروات قرمزها نشان داده است.
قرمزهاي پايتخت در 30 بازي با هدايت يحيي 48 گل زده‌اند که دو تا بيشتر از آمار تيم برانکو در ليگ شانزدهم است. آن ها البته 18 گل هم دريافت کرده‌اند که چهار تا بيشتر از تيم برانکو ايوانکوويچ است. با اين حال پرسپوليسي ها باتوجه به روند اين فصل خود فرصت اين را دارند که با 49 گل، رکورد گلزني خود از زمان قهرماني چهار گانه را بشکنند.
در طول يک سال اخير تنها دو تيم سبزپوش ذوب آهن و آلومينيوم اراک موفق به شکست پرسپوليس شده‌اند. پيروزي ذوب آهن مقابل پرسپوليس در حالي به دست آمد که سرخ ها آماده جشن قهرماني بودند و اين باخت تاثيري در روندشان نگذاشت اما باخت به آلومينيوم يک نااميدي بزرگ بود که البته پس از آن شش پيروزي دلچسب به دست آمد تا تيم يحيي دوباره بر بام فوتبال ايران قرار بگيرد.

نکته جالب اين که آمار سال گذشته يحيي از آمار امسال او بهتر است چرا که تيم پرسپوليس فصل گذشته در 14 بازي 33 امتياز گرفت اما امسال در 16 بازي اين تعداد امتياز را تصاحب کرده است. در واقع ميانگين قرمزها در ليگ نوزدهم با هدايت اين مربي ايراني 2.3 بود و حالا به 2.03 کاهش يافته اما بررسي ها نشان مي‌دهد هر تيم ايراني که در پايان فصل به ميانگين دو امتياز برسد قهرماني اش قطعي مي‌شود چرا که هيچ نايب قهرماني تاکنون به اين ميانگين امتيازي نرسيده است.
پرسپوليس حالا دو بازي سرنوشت ساز تا پايان سال 1399 خواهد داشت که اهميت بسيار زيادي براي اين تيم دارد. سرخ ها اگر بتوانند صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسليمان را از پيش رو بردارند، با 39 امتياز از 17 بازي به استقبال سال جديدي مي‌روند که در آن بازي هاي فشرده ليگ قهرمانان و جام حذفي نيز وجود دارد و همين موضوع کار را سخت و سخت تر و امتيازات باقي مانده را ارزشمندتر مي‌کند.
بهترين قهرماني پرسپوليس سال گذشته با هدايت مشترک کالدرون - يحيي با 67 امتياز به دست آمد و در ليگ شانزدهم، هفدهم و هجدهم نيز تيم برانکو به ترتيب 66، 64 و 61 امتياز کسب کرد و حالا بايد ديد آيا يحيي گل‌محمدي مي‌تواند به بازه 60 امتيازي در پايان ليگ بيستم برسد يا خير؟

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره