برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طارمی چهار سال پیش به فوتبال اروپا پیشنهاد شد

منبع
مهر
بروزرسانی
طارمی چهار سال پیش به فوتبال اروپا پیشنهاد شد

مهر/ دستيار کارلوس کي‌روش سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال ايران مي‌گويد مهدي طارمي چهار سال پيش به فوتبال اروپا پيشنهاد شده بود و او تنها يکي از پرشمار استعدادهاي ايران است.

مهدي طارمي مهاجم تيم ملي فوتبال ايران اين فصل در تيم پورتو پرتغال بازي مي‌کند. طارمي سال گذشته براي نخستين بار به فوتبال اروپا رفت و در تيم نه چندان شناخته شده ريوآوه آنچنان عملکرد خيره کننده‌اي داشت که هنوز فصل به پايان نرسيده بود، رقابت براي جذب او بين تيم‌هاي بزرگ پرتغال آغاز شد.
طارمي با توصيه و با مشورت «کارلوس کي روش» سرمربي وقت تيم ملي ايران که خودش پرتغالي است راهي ليگ اين کشور شد و نشان داد اصرار کي روش براي انتقالش به فوتبال اروپا بي دليل نبوده است. اين مهاجم ايراني فصل قبل در ريوآوه و در ليگ پرتغال ۱۸ گل به ثمر رساند و با دو بازيکن ديگر به صورت مشترک زننده بيشترين گل‌ها بود.
وي اين فصل در ليگ پرتغال تاکنون ۹ گل به ثمر رسانده است و با احتساب جام حذفي (۵) و ليگ قهرمانان اروپا (۱) روي هم رفته ۱۵ بار براي پورتو گلزني کرده است.
اين عملکرد تحسين کارشناسان و مربيان مختلف در پرتغال را در پي داشته است. از جمله «اوسيانو کروز» مربي پرتغالي که سابقه کار در تيم ملي ايران و دستياري کي روش را هم در کارنامه دارد. کروز که شناخت کافي از طارمي و بازيکنان ايراني دارد، مي‌گويد از ديدن موفقيت اين مهاجم در تيم پورتو احساس خوشبختي مي‌کند.
اوسيانو کروز در گفتگو با راديو «observador» پرتغال گفت: طارمي ۴ سال پيش و قبل از آنکه به تيم ريوآوه پرتغال برود، به تيم‌ها و ليگ‌هاي بزرگ اروپايي پيشنهاد شد و اطلاعاتش به اشتراک گذاشته شد.
وي افزود: از عملکرد مهدي طارمي در پورتو لذت مي برم. ديدن موفقيت طارمي خوشبختي بزرگي براي من است.
مربي پيشين تيم ملي فوتبال ايران همچنين به استعدادهاي ايران و بازيکنان کشورمان اشاره کرد و افزود: طارمي تنها يکي از نمونه‌هاي بي شمار بازيکنان با کيفيت و مستعد ايران است.
کروز يادآور شد: هر تيمي که بازيکنان سطح بالاي ايران را خريداري کند، بازيکنان بزرگي را با اشتياق فراوان براي رقابت و گرسنگي براي پيروزي جذب کرده است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره