برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قلعه‌نویی باید در تلویزیون عذرخواهی می‌کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
قلعه‌نویی باید در تلویزیون عذرخواهی می‌کرد

مهر/ عضو کميته انضباطي فدراسيون فوتبال با بيان اينکه داوران بيش از هزار بار براي بررسي پرونده شکايت از امير قلعه نويي تماس گرفته‌اند، گفت: قلعه نويي اگر عذرخواهي مي‌کرد به او تخفيف مي‌داديم.

امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال گل گهر در تازه‌ترين مصاحبه خود از کميته انضباطي فدراسيون فوتبال بابت محروميتش در پي شکايت داوران ليگ برتر گلايه کرد و گفت که حتي باوجود دلجويي از داوران، محروم شده است. او در اين مصاحبه از حسن زاده و جاوداني رئيس و عضو کميته انضباطي اسم آورد.
خبرنگار مهر براي بررسي ادعاي سرمربي گل گهر با رضا جاوداني تماس گرفت. اين عضو کميته انضباطي فدراسيون فوتبال اعلام کرد قلعه نويي بايد در يک برنامه تلويزيوني از داوران عذرخواهي مي کرده و دلجويي او و تماس تلفني اش با داوران چاره کار نبوده است. وي همچنين تاکيد کرد اگر سوء نيت قلعه نويي اثبات مي‌شد، جريمه و محروميت سنگين‌تري در انتظارش بود.
مشروح گفتگوي جاوداني با خبرنگار مهر در ادامه مي‌آيد:
به قلعه نويي دو، سه هفته براي عذرخواهي فرصت داديم
در جلسه‌اي که با امير قلعه نويي داشتيم، به او دو تا سه هفته فرصت داديم تا در همان برنامه تلويزيوني - که عليه داوران صحبت کرده بود- از داوران عذرخواهي کند. او مي‌گفت اگر بخواهم در تلويزيون از داوران عذرخواهي کنم براي آن بخش بد مي‌شود و از اين حرف‌ها. قطعاً اگر قلعه نويي عذرخواهي مي‌کرد، به او تخفيف مي‌داديم.
«کونته» با يک جمله ۸۰۰ ميليون جريمه و سه جلسه محروم شد
شما نگاه کنيد «کونته» سرمربي تيم اينترميلان ايتاليا يک جمله به داور گفت "همه جا مي بينمت" و بابت اين جمله نزديک به ۸۰۰ ميليون تومان جريمه و سه جلسه محروم شد. بين صحبت با داور و مقامات رسمي با مقامات عادي تفاوت وجود دارد.
رحمتي هم محروم و جريمه شد
در آن جلسه، آقاي سهرابي از دپارتمان داوري هم حضور داشت. آقاي قلعه نويي استدلال خودش را داشت ولي دليل نمي‌شود آن استدلال را همه جا عنوان کرد. سيدمهدي رحمتي سرمربي شهر خودرو هم صحبت‌هايي مطرح کرد که هم محروم شد هم جريمه نقدي.
قلعه نويي هم فيلمي به ما نداد
اينکه آقاي قلعه نويي اعلام کرده کميته انضباطي و داوران فيلمي ارائه نکرده‌اند بايد بگويم خود ايشان هم فيلمي به ما نداده است. ضمن اينکه شاکي کميته داوران بود و نيازي به فيلم نداشت. آنها شکايت کردند که قلعه نويي به ما تهمت زده است.
دلجويي با عذرخواهي فرق دارد
قلعه نويي را به جلسه کميته انضباطي دعوت کرديم و خواستيم در همان برنامه عذرخواهي کند. آيا شما برنامه‌اي ديديد که قلعه نويي عذرخواهي کرده باشد؟ اينکه ايشان عنوان کرده از داوران دلجويي کردم با عذرخواهي در تلويزيون تفاوت دارد. بايد تعادل برقرار باشد.
اگر سوء نيت احراز مي‌شد جريمه سنگين‌تري صورت مي‌گرفت
من اگر حرفي مي زنم بايد شهامت عذرخواهي اش را هم داشته باشم. اگر سوء نيتي از قلعه نويي مي‌ديديم قطعاً جريمه و محروميت بيشتر مي‌شد. تخلف قلعه نويي احراز شد اما سوء نيت او احراز نشد. درباره ادعاي قلعه نويي مبني بر اشتباه داوران هم بايد بگويم اگر به وي ظلمي صورت گرفته است، رسيدگي به آن در حيطه صلاحيت ما نيست.
داوران بالاي هزار بار با ما تماس گرفتند
در اين شکايت، داوران هم خيلي خيلي جدي پيگير بودند. باور کنيد بالاي هزار بار با اعضاي کميته انضباطي تماس گرفتند. نمي‌خواهم بگويم داوران اشتباه نمي‌کنند. همه ما اشتباه مي‌کنيم ولي مهم اين است آدم اگر اشتباهي مي‌کند آن‌را بپذيرد.
واکنش به مطالبه هواداران پرسپوليس از دعواي بازيکنان استقلال

يک بحثي در فضاي مجازي عليه کميته انضباطي از طرف هواداران پرسپوليس شکل گرفته است و مدام سئوال مي‌کنند چرا به دعواي بازيکنان استقلال در فرودگاه رسيدگي نشد. بايد بگويم رسيدگي به اين بحث در صلاحيت کميته انضباطي نيست و چيزي هم به ما ارجاع نشد. در قانون آمده است که هر اتفاقي خارج از ورزشگاه رخ بدهد، در حيطه وظايف کميته اخلاق است.
پرونده‌اي کامل باشد بيش از يک هفته در کميته انضباطي نمي‌ماند
در بحث دعواي بازيکنان استقلال بايد کميته اخلاق بايد نظر بدهد. اين هجمه ايجاد شده ارتباطي به کميته انضباطي ندارد. هر پرونده‌اي که به کميته انضباطي ارجاع شود، در صورتي که گزارشات و مستندات کامل و آماده باشد، نمي‌گذاريم بيش از يک هفته در کميته بماند. تمام پرونده‌هاي ما به روز است و سرعت مسابقات اين را ايجاب مي‌کند.
پرونده رضا شکاري به کميته انضباطي نيامده است
پرونده رضا شکاري و باشگاه تراکتور به کميته انضباطي نيامده و فکر مي‌کنم کميته تعيين وضعيت به آن رسيدگي مي‌کند. تنها چيزي که آمد، پرونده رشيد مظاهري و تراکتور بود. کميته انضباطي صلاحيت رسيدگي به اين موضوع که فسخ قرارداد قانوني هست يا نه را ندارد. اگر تخلفي صورت بگيرد و ارجاع بشود، مي‌توانيم رسيدگي کنيم. کميته تعيين وضعيت درباره اصل قرارداد نظر مي‌دهد. بعضي از قراردادها سفيد امضا مي‌شود و طرف مي‌گويد هر چه خواستي بنويس. گاهي اوقات هم بندي وجود دارد که براي سال دوم و سوم بايد توافق صورت بگيرد. درست است قرارداد دو يا سه ساله است ولي بايد هر سال از طرف بازيکن يا مربي تاييد شود. براي پرونده رشيد مظاهري امضاي سال دوم و سوم اضافه شده بود.
واکنش به ادعاي وکيل رشيد مظاهري و رفع محروميت تراکتور
در اينکه وکيل رشيد مظاهري عنوان کرده پولي به وي پرداخت نشده و محروميت باشگاه تراکتور نبايد رفع مي‌شد، کميته تعيين وضعيت اجرا کننده حکم است. ماده ۸۹ آيين نامه انضباطي مي‌گويد هرکسي از اجراي احکام قطعي استنکاف کند، بار اول فلان قدر جريمه و محروم مي‌شود و براي دفعات بعد در صورت تکرار، به صورت خودکار جرايم سنگين‌تري در نظر مي‌گيرند بدون احتياج به حکم محروميت. اين مسئله درباره باشگاه‌ها و طرف‌هاي حقوقي شديدتر هم هست.
پرونده عليرضا منصوريان در کميته استيناف است
هنوز پرونده‌اي از رشيد مظاهري و تراکتور به کميته انضباطي ارجاع نشده است. بايد کسي که ذي نفع است به کميته تعيين وضعيت اعلام کند و شکايتش را در کميته انضباطي مطرح کند. تراکتور در پرونده عليرضا منصوريان هم اين شرايط را داشت. کميته تعيين وضعيت راي به سود منصوريان داد اما اين پرونده در حال حاضر در کميته استيناف است. تا قطعي نشود، ماده ۸۹ اعمال نمي‌شود. معمولاً فيفا هم يک دوره زماني را براي باشگاه‌ها در نظر مي‌گيرند تا تراز مالي خود را اعلام کنند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد