نماد آخرین خبر

سه هدف مهم داریم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سه هدف مهم داریم

تسنيم/ سرمربي تيم ملي کاراته گفت: شعار المپيک حضور بهترين‌ها در مهمترين رويداد دنيا است، اما افسوس که قرار است از ميان پورشيب و گنج‌زاده يک نفر انتخاب شود.
سيدشهرام هروي در خصوص سکوت يک سال و چند ماهه خود و عدم مصاحبه با رسانه‌ها اظهار داشت: با تعويق يک ساله رقابت‌هاي المپيک و عدم برگزاري رويدادهاي مختلف احساس کردم بهتر است مدتي سکوت کنم. از طرفي همواره همکارانم در تيم ملي تلاش مي‌کردند اطلاعات و اخبار تيم ملي را  در اختيار رسانه‌ها و جامعه کاراته قرار بدهند.
وي اضافه کرد: مصاحبه نکردنم به معني عدم پاسخگويي به رسانه‌ها نبود و همواره خود را موظف به پاسخگوي در خصوص عملکرد تيم ملي مي‌دانم، اما با توجه به عدم برگزاري مسابقات ترجيح دادم در اين مدت بيشتر روي برنامه‌‌هاي تيم ملي متمرکز شوم. از طرفي مسائل ديگري نيز وجود داشت که بعد از پايان رقابت‌هاي المپيک به آن خواهم پرداخت، اما در مقطع فعلي مهمترين موضوع، موفقيت در المپيک و به ثمر رساندن زحمات 50 ساله جامعه کاراته است.
سرمربي تيم ملي کاراته در پاسخ به اين سوال که با توجه به قول‌هاي رئيس کميته ملي المپيک مبني بر حل مشکلات و دغدغه‌هاي شغلي او، اقدامي در اين زمينه انجام شده است، گفت: مشکلات و دغدغه‌هاي کاري‌ام مربوط به امروز و اين چند وقت نبوده و هنوز نيز اقدامي براي رفع آن انجام نشده است، اما ديگر اين موضوع مهم نيست و نمي‌خواهم تمرکز خود را روي اين مسئله قرار دهم. مشکلات کاري من مسئله‌اي نيست که فدراسيون کاراته بتواند آن را حل کند و نيازمند توجه مسئولان بالا دستي است. اميدوارم به وعده‌هاي داده شده عمل شود، اما به شخصه با توجه به اهداف بزرگي که دارم ديگر قصد ندارم ذهن خود را درگير اين موضوع کنم.
هروي در خصوص لغو برگزاري رقابت‌هاي قهرماني کشور  عنوان کرد: خوشبختانه استقبال بسيار خوبي از مسابقات قهرماني کشور صورت گرفته و قهرمانان زيادي براي حضور در اين مسابقات ثبت‌نام کردند. بايد بابت اين اتفاق از تمامي ورزشکاران و قهرمانان تشکر کنم، اما با توجه به شرايط کرونا و صلاحديد مسئولان، حفظ سلامت ورزشکاران از برگزاري مسابقات در حال حاضر مهمتر است. استقبال فوق‌العاده قهرمانان براي حضور در مسابقات قهرماني کشور بار ديگر ثابت کرد، جامعه کاراته به خوبي مي‌داند راه رسيدن به تيم ملي براي تمام ورزشکاران به صورت يکسان فراهم است و اين موضوع وظيفه ما را سنگين‌تر کرد.  قطعاً با بهتر شدن شرايط شاهد برگزاري مسابقات بهتري خواهيم بود.
وي درخصوص برگزاري ليگ جهاني کاراته وان ليسبون گفت: طبق اطلاعاتي که به دست آورديم قرار است رقابت‌ها برگزار شود و دولت پرتغال مجوز برگزاري مسابقات را صادر کرده است. تمام تلاش خود را در مراحل مختلف اردو انجام داديم تا ذبيح‌الله پورشيب و سجاد گنج‌زاده بهترين عملکرد خود را در اين مسابقات به نمايش بگذارند. بعد از اين مسابقات نيز تمام تمرکز ما روي مسابقات پاريس خواهد بود تا سهميه سوم را نيز کسب کنيم.

هروي با افسوس خوردن بابت غيبت يکي از کاراته‌کاها شايسته کشورمان در المپيک توکيو به تسنيم گفت: عملکرد پورشيب و گنج‌زاده در مسابقات ليگ جهاني ترکيه بار ديگر نشان داد که حضور هر کدام از اين دو کاراته‌کا در المپيک مي‌تواند همراه با مدال خوشرنگي باشد. شعار المپيک هميشه حضور بهترين‌ها در مهمترين رويداد ورزشي دنيا بوده، اما در کاراته قرار است  از ميان پورشيب و گنج‌زاده، يکي از بهترين ورزشکاران دنيا از حضور در مسابقات محروم شود و حريفاني ضعيف‌تر از آنها کسب سهميه کنند. اتفاقي که بزرگترين حسرت در اردوي تيم ملي کاراته و کاروان ورزشي ايران خواهد بود.
سرمربي تيم ملي کاراته در خصوص شانس امير مهدي‌زاده براي کسب سهميه المپيک يادآور شد: امير مهدي‌زاده پيش از شيوع ويروس کرونا در وزن جديد خود جا افتاده بود و در مسابقات کاراته وان پاريس به مدال طلا رسيد و در امارات شرايط ايده‌آلي داشت و حريفان خوبي را شکست داد و تنها به خاطر آسيب ديدگي از ادامه مسابقات انصراف داد. در اين شرايط شيوع ويروس کرونا باعث شد تا مسابقات لغو شود، اما امير مهدي‌زاده نشان داده است که هر وقت بخواهد مي‌تواند با صرف فعل خواستن به اهداف خود برسد. در اين مسير کادرفني تيم ملي نيز در کنار او خواهد بود و همه بايد کمک کنيم تا او  از لحاظ روحي و رواني  مجدداً به شرايط ايده‌آل خود بازگردد و در پاريس، جايي که اولين مدال خود را کسب کرده است اين بار موفق به کسب سهميه المپيک شود.
وي درخصوص برگزاري مسابقات قهرماني آسيا و قهرماني جهان در سال جاري گفت: بعد از رقابت‌هاي المپيک ما دو رويداد قهرماني آسيا و جهان را در پيش داريم و سه هدف ما در سال جاري موفقيت در المپيک و مسابقات قهرماني آسيا و جهان است. تمام تمرکز خود را خواهيم گذاشت تا براي اولين بار در تاريخ مسابقات جهاني در هر 5 وزن موفق به کسب مدال شويم. اتفاقي که در دو دوره گذشته مسابقات جهاني به آن نزديک شديم و در چهار وزن موفق به کسب مدال شديم و تبديل به يکي از کشورهاي نادر کاراته دنيا شويم که چنين عملکردي را ثبت کرده است. موفقيت‌هاي کاراته در ساليان اخير زياد بوده و اميدوار هستيم در سال 1400 بيشتر شود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره