برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

درس‌های بزرگی از گواردیولا یاد گرفته‌ام

منبع
طرفداري
بروزرسانی
درس‌های بزرگی از گواردیولا یاد گرفته‌ام

طرفداري/ سرمربي آلماني آبي ها به تمجيد از گوارديولا مي پردازد.
تيم هاي چلسي و منچسترسيتي فردا (شنبه) و در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي جام حذفي انگلستان به مصاف هم خواهند رفت.
به نقل از فوتبال لندن، توماس توخل، سرمربي آلماني باشگاه چلسي اذعان مي کند که چيزهاي زيادي از پپ گوارديولا، سرمربي اسپانيايي منچسترسيتي ياد گرفته است.
توخل در اين رابطه مي گويد:
 او تاثير زيادي روي من داشت زيرا وقتي که او سرمربي بارسلونا بود، من تک تک بازي هاي آن ها را تماشا مي کردم. من تحت تاثير موفقيت هاي آن ها با توجه به سبک بازي‌اي که داشتند قرار گرفتم. بازيکنان آکادمي، سبک بازي تهاجمي و مالکيت توپ بالاي آن ها در هر بازي مرا تحت تاثير قرار داده بود. تاثيرگذارترين نکته در مورد آن ها، نحوه دفاع کردنشان در هنگامي که توپ را در اختيار نداشتند بود. از تماشاي بازي هاي بارسلونا تحت هدايت پپ چيزهاي زيادي ياد گرفتم و اين يک درس بسيار بسيار بزرگ بود. در آن زمان من مربي آکادمي بودم و پس از آن نيز سرمربي ماينتس شدم. تقريبا تمامي بازي هاي بارسلونا تحت هدايت گوارديولا براي من يک درس بود و پس از آن نيز اين فرصت را پيدا کرديم تا مقابل تيم او بازي کنيم. بازي کردن مقابل تيم هاي او هميشه لذت بخش نبود اما فرصت ملاقات و رقابت با او در بالاترين سطح فوتبال براي من بسيار لذتبخش بود.
توخل تاکنون موفق به پيروزي مقابل تيم هاي گوارديولا نشده است. از او سوال شد که آيا هنوز هم نسبت به گوارديولا ضعيف تر است که او پاسخ داد:

 بله و خير! بايد بپذيريم که ميان ما و منچسترسيتي فاصله زيادي وجود دارد. اگر به بازي هاي چند سال اخير نگاه کنيد، متوجه مي شويد که ما مجبور به پذيرش اين موضوع (ضعيف تر بودن نسبت به سيتي) هستيم اما نبايد احساس ضعف بيش از حدي مقابل آن ها داشته باشيم. از روز نخست فصل آينده، ما سعي خواهيم کرد تا به منچسترسيتي برسيم و فاصله خود را با آن ها کم کنيم. در اروپا، دو تيم معيار ما محسوب مي شوند: بايرن مونيخ و منچسترسيتي.
 توخل راجع به تقابل با منچسترسيتي گفت:
 فکر نمي کنم که بازي فرداي دوتيم مثل يک بازي شطرنج باشد. وقتي که توپ را در اختيار نداريم، سبک ما اجراي يک بازي پر فشار است. منچسترسيتي خود را با يک DNA و سبک بازي مشخصي معرفي مي کند. آن ها مي خواهند خيلي سريع توپ را بازيابي کنند. ما نيز خواهان چنين چيزي هستيم و بايد براي به دست آوردن آن بجنگيم و آن ها را تحت فشار قرار دهيم.
از توخل سوال شد که پيروزي در بازي فردا چه تاثيري روي تيمش خواهد داشت که او پاسخ داد:
 دوره خوبي را سپري مي کنيم. مقابل وست برومويچ متحمل شکست شديم اما واکنش بسيار خوبي به اين شکست نشان داديم. با چالش هاي سختي روبرو بوديم و در دو بازي پس از آن عملکرد بسيار خوبي داشتيم. چالش خوبي مقابل پورتو داشتيم. در ديدار برگشت مقابل پورتو، بايد بازي، نتايج و تاثيرات بيروني آن را به خوبي مديريت مي کرديم. آنچه که نياز بود انجام دهيم را انجام داديم. مقابل پورتو شايسته کسب پيروزي و ثبت کلين شيت بوديم. يک گل دريافت کرديم و با نتيجه 1-0 شکست خورديم اما اگر قرار است در بازي برگشت متحمل شکست شويد، پس بهتر است که با کمترين اختلاف ممکن شکست بخوريد. اگر موفق به شکست منچسترسيتي شويم، پيشرفت زيادي داشته ايم و اگر متحمل شکست شويم، مجبوريم تا آن را به عنوان يک چالش و فرصتي براي رشد قلمداد کنيم زيرا تقابل هاي بسيار مهم و حساسي را پيش رو داريم. بايد در جام حذفي، ليگ قهرمانان اروپا و در ليگ برتر براي قرارگيري در بين 4 تيم برتر رقابت کنيم.
توخل درباره بازيکناني که قرار است مقابل منچسترسيتي در خط حمله چلسي حضور داشته باشند، گفت:
 از همان بازيکناني که مقابل کريستال پالاس استفاده کرده بوديم، مقابل پورتو نيز استفاده کرديم. بنابراين ساير بازيکنان بايد براي به دست آوردن جايگاه خود بجنگند. با توجه به برنامه بازي ها، زمان زيادي براي تمرين کردن وجود ندارد. به همين خاطر بازيکنان بايد از دقايقي که به ميدان مي روند، به بهترين شکل ممکن استفاده کنند. اکنون بازيکناني که زمان حضورشان در بازي ها کم است و شايد خوشحال نيستند، بايد غرور خود را کنار بگذارند و آماده باشند، اين موضوع خيلي مهم است. ما در اينجا هديه‌اي نداريم که به کسي اهدا کنيم. همه بازيکنان بايد براي به دست آوردن جايگاه خود مبارزه کنند.
در پايان، توخل راجع به مصدومان چلسي براي بازي فردا گفت:
 متئو کواچيچ و آندرياس کريستنسن براي بازي فردا آماده نيستند اما کانته آماده است زيرا 3 روز زمان براي تمرين کردن داشتيم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره