برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

یحیی مچ بلان را خواباند!

منبع
طرفداري
بروزرسانی
یحیی مچ بلان را خواباند!

طرفداري/ يک ديدار مهم براي پرسپوليس، براي گل محمدي و براي شهريار مغانلو.
پرسپوليس در دومين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا برابر الريان قطر قرار گرفت و اين بازي را با نتيجه 3 بر 1 پيروز شد.
سرخ ها در اين بازي با ترکيب زير به ميدان رفتند:
حامد لک، محمد حسين کنعاني زادگان، سيد‌جلال حسيني، سيامک نعمتي، وحيد اميري، کمال کاميابي نيا، احمد نوراللهي، مهدي ترابي، احسان پهلوان، اميد عاليشاه، شهريار مغانلو
 


در اين بازي سيدجلال حسيني و محمدحسين کنعاني زادگان در قلب دفاع، وحيد اميري همچون بازي گذشته در پست دفاع چپ، سيامک نعمتي همچن چند بازي اخير در پست دفاع راست. زوج احمد نوراللهي و کمال کاميابي نيا در خط هافبک دفاعي، مهدي ترابي، احسان پهوان و اميد عاليشاه يک خط جلوتر و در نهايت شهريار مغانلو در راس خط حمله قرار داشت.
پرسپوليس در نيمه اول يک بازي دور از انتظار را به نمايش گذاشت. سرخ ها در اين نيمه کند عمل مي کردند، فاصله بين خطوط زياد بود، سرعت انتقال توپ بسيار کم بود، سانترهاي پرسپوليس اثربخشي نداشتند، کرنرها به بدترين شکل ممکن زده مي شدند حال اين ها را اضافه کنيد به پرس بازيکنان الريان و عملکرد خوب شجاع خليل زاده در خط دفاع خصوصا از وقتي که پرسپوليس گل اول را خورد، روحيه بد نيز مزيد بر علت شد تا نااميدتر از هميشه سرخ ها راهي رختکن شوند.
در نيمه دوم اما همه چيز تغيير کرد. اين بازي ما را به ياد دربي تهران انداخت. بازيکنان پرسپوليس در نيمه دوم فوق العاده عمل کردند، پس از جلو، حمايت از يار صاحب توپ، دادن سرعت به بازي و استفاده از فضاها باعث شد که پرسپوليس خيلي زود در نيمه اول موقعيت سازي کند و برخلاف تمام بازي هاي پرسپوليس پيش از اين بازي در اين فصل، مهاجمان نيز توانستند موقعيت هاي به دست آمده را به گل تبديل کنند و پرسپوليس در ده دقيقه 3 گل بزند و خيال خودش را راحت کند. شايد فرق اين بازي با خيلي از بازي هاي ديگر پرسپوليس همين نکته بود که اين بار از موقعيت ها بهتر استفاده کردند. 
حتي اگر بخت با پرسپوليس يار بود و يحيي شهريار مغانلو را براي دادن استراحت به او، بيرون نمي کشيد، پرسپوليس بيشتر نيز گل مي زد. طبق آمار متريکا، پرسپوليس در اين بازي 25 شوت زد يعني 5 برابر الريان و 13 شوت سرخ ها در چارچوب بود. يعني بيش از 6 برابر تيم الريان. سرخ ها در حالي به اين تعداد موقعيت رسيدند که ميان پاس ها و درصد مالکيت دو تيم فاصله زيادي نيست. اين يعني اينکه پرسپوليس بهتر از حريفش موفق شده است از فضاها استفاده کند و با سرعت بيشتري بازي کرده است.


اين بازي براي شهريار مغانلو بسيار ديدار مهمي شد. شايد دوران حضور مغانلو در پرسپوليس با اين بازي تغيير کند. او در اين بازي تنها در 60 دقيقه 2 گل زد تا از زير فشارها خارج شود. نگاهي به آمار مغانلو بکنيم. او پيش از اين، 6 برابر اين مقدار که در زمين بود براي پرسپوليس توپ زده بود اما بيش از يک سوم آن بازي ها شوت زد. بيش از نيمي از آن بازي ها شوت هايش در چارچوب بودند و در نهايت براي اولين بار دو گل زد. از اين به بعد مي توانيم شاهد يک مغانلوي آماده تر و بادقت تر باشيم. بازيکني که ديگر زير فشار نيست و روحيه بالاتري دارد.


اما صحبت از شجاع خليل زاده شد و بد نيست که در اينجا نيز به او بپردازيم. شجاع خليل زاده در نيمه اول حسابي پرسپوليس را اذيت کرد. هم از نظر فني، هم حسابي با حرکاتش با روحيه بازيکنان پرسپوليس بازي کرد. او در نيمه دوم نيز بهترين مهره خط دفاعي تيمش بود و اگر نبود شايد پرسپوليس بيشتر مي توانست به گل برسد. شايد در مهم ترين صحنه، دقايق آخر بازي علي شجاعي در موقعيت تک به تک قرار داشت اما استارت فوق العاده شجاه خليل زاده و تکل بي نظيرش مانع از گلزني بازيکن پرسپوليس شد. شجاع در اين بازي 22 نبرد داشت که بيش از نيمي از آن ها را پيروز شد. 66 درصد تکل هايش موفق بودند و 50 درصد نبردهاي هوايي را نيز برد. او همچنين 2 بار قطع پاس کرد و 7 بار نيز دفع توپ کرد.


با نتايج به دست آماده، پرسپوليس شرايط بسيار خوبي در جدول دارد. اين تيم هر دو بازي خود را برده است و با تيم دوم 4 امتياز فاصله دارد. يک پيروزي ديگر شايد خيال سرخ ها را از صدرنشيني هم راحت کند. اما بازيکنان پرسپوليس نبايد در باد اين برد بخوابند و برابر تيم هندي که نشان داده است از سيستم دفاعي خوبي بهره مي برد، بايد بهترين بازي را انجام دهند و خيال خود را راحت کنند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره