برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ضربه متقابل آنیلی به سری آ پس از لغو سوپرلیگ!

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ضربه متقابل آنیلی به سری آ پس از لغو سوپرلیگ!

تسنيم/ رئيس باشگاه يوونتوس با اتخاذ يک تصميم مهم، سري A را از يک منبع درآمد قابل توجه محروم کرد.
پس از آنکه فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ ايتاليا و تمامي باشگاه‌ها آن به جز اينتر و ميلان، يوونتوس را براي کناره‌گيري از سوپرليگ اروپا تحت فشار قرار دادند تا بانوي پير از درآمد قابل توجه حضور در اين تورنمنت محروم شود، آندره‌آ آنيلي رئيس باشگاه يوونتوس نيز با جلوگيري از ورد يک سرمايه‌گذاري خارجي به ايتاليا، سري A را از يک منبع درآمد بزرگ محروم کرد.
آنيلي که يکي از معماران اصلي پروژه سوپرليگ اروپا و قرار بود نايب رئيس اين سازمان باشد، يکي از اعضاي کميسيوني مذاکره کننده با  که موسسه سرمايه‌گذاري CVC Capital Partners براي آغاز شراکت تجاري اين مؤسسه با سري A بود.
در واقع به موجب يکسري توافق‌هاي صورت گرفته ميان سازمان ليگ سري A و مؤسسه CVC Capital ، درآمدي 1.2 ميليارد يوريي عايد ليگ دسته اول فوتبال ايتاليا مي‌شد اما ظاهراً آنيلي تصميمي گرفته است که عقد قرارداد ميان طرفين را ملغي و سازمان ليگ ايتاليا را از اين درآمد محروم مي‌کند.
گويا آنيلي از پذيرفتن يک شرط طرف خارجي براي عقد قرارداد خودداري کرده است، شرطي که به موجب آن تمام باشگاه‌هاي سري A از جمله يوونتوس را از حمايت از هرگونه تورنمنت اروپايي (به جز ليگ قهرمانان و ليگ اروپا) که باعث کاهش ارزش سري A شود، منع مي‌شوند.
اين همان چيزي بود که امتناع آنيلي از پذيرش آن، خشم ديگر مسئولان باشگاهي فوتبال ايتاليا را به همراه داشته است و حالا زمزمه‌هايي مبني بر احتمال آنها از رئيس بانوي پير شنيده مي‌شود. در همين راستا قرار است که امروز (جمعه) سازمان ليگ ايتاليا تشکيل جلسه دهد و انتظار مي‌رود که رسيدگي به اين موضوع هم در دستور کار آن قرار داشته باشد.

آنيلي چندي پيش در يک بيانيه اعلام کرد که اگرچه به دليل انصراف اکثريت اعضاي سوپرليگ اروپا اين تورنمنت تعليق شده اما هنوز هم طرح برگزاري اين تورنمنت را زيبا و به نفع تيمش مي‌داند. يوونتوس، رئال مادريد و بارسلونا سه تيمي هستند که هنوز حاضر به اعلام انصراف از حضور در سوپرليگ نشده‌اند تنها امکان اجراي اين پروژه را با توجه به محدوديت‌هاي به وجود آمده در نتيجه انصراف 9 تيم ديگر غيرعملي ارزيابي کرده‌اند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره