برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
ورزشی

نقشه راه صعود تراکتور ایران در آسیا

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
نقشه راه صعود تراکتور ایران در آسیا

ورزش 3/ تيم فوتبال تراکتور در شرايطي راهي مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا مي‌شود که نتايج دو گروه ديگر به سودشان رقم بخورد.

تراکتور پس از پنج مسابقه شکست‌ناپذيري در گروه B ليگ قهرمانان که با يک پيروزي و چهار تساوي براي آنها همراه بوده، حالا با انگيزه زيادي به استقبال بازي حساس امشب(پنج‌شنبه) مقابل شارجه امارات مي‌رود تا با کسب يک برد ارزشمند نزديک‌تر از هميشه به صعود از مرحله گروهي شود.

تراکتوري‌ها به خوبي مي‌دانند که بدون توجه به ساير مسابقات، ابتدا بايد خودشان هر ۳ امتياز بازي مقابل شارجه امارات را بگيرند و حتي اگر برد آنها همراه با دو گل يا بيشتر باشد، صعودشان محتمل‌تر هم خواهد شد.
شارجه که به‌عنوان قهرمان ليگ برتر امارات در ليگ قهرمانان آسيا حاضر است، صعودش از گروه B به‌عنوان صدرنشين را قطعي کرده و تراکتوري‌ها بايد تلاش کنند تا با شکست اين تيم که ميزبان بازي‌هاست، شانس خود را براي راهيابي به مرحله يک هشتم نهايي بالا ببرند.
صعود تراکتور در شرايطي اتفاق خواهد افتاد که نتايج دو گروه از چهار گروه ديگر بازي‌ها به سودشان رقم بخورد که يکي از گروه‌ها باتوجه به اينکه السد و النصر بايد با يکديگر رقابت کنند، به نفع تراکتور خواهد بود و احتمالا يکي از اين دو تيم قطري يا سعودي حذف خواهند شد.
در صورتي که السد به برتري يا حتي تساوي مقابل النصر برسد، اين تيم عربستاني را از ليگ قهرمانان آسيا حذف مي‌کند و خودش به‌عنوان صدرنشين گروه D به مرحله بعد مي‌رود، اما اگر النصر عربستان به پيروزي مقابل شاگردان ژاوي دست يابد، آن وقت تراکتور بايد با اختلاف دو گل برنده شود يا السد با اختلاف دو گل ببازد تا شاگردان رسول خطيبي يک رقيب‌شان را از پيش رو بردارند.
ديگر گروهي که تراکتوري‌ها اميد زيادي به عدم صعود تيم دوم آن دارند، گروه C است؛ جايي که استقلال ايران، الدحيل قطر و الاهلي عربستان ۸ امتيازي هستند و تساوي در يکي از دو مسابقه هفته ششم اين گروه(استقلال- الشرطه يا الدحيل- الاهلي)، بهترين اتفاق براي تراکتور خواهد بود ولي در غير اين‌صورت و برتري استقلال، الدحيل يا الاهلي، منجر به صعود دو تيم از اين گروه مي‌شود.
البته تراکتوري‌ها مي‌توانند اندک اميدي هم به گروه‌هاي A و E داشته باشند؛ يعني اگر استقلال تاجيکستان در هفته آخر نتيجه را برابر آلماليق ازبکستان واگذار کند يا حتي گوآ هند مقابل الوحده امارات به برتري دست يابد، تراکتوري‌ها با کسب پيروزي دو گله مقابل شارجه امارات راهي مرحله بعد مي‌شوند.
تراکتور ايران که شرايط سختي را در گروه B ليگ قهرمانان آسيا در رقابت با قهرمانان امارات، ازبکستان و عراق داشته، اکنون با عبور از ديدارهاي دشوار خود را در آستانه صعود مي‌بيند و اميد زيادي دارد تا شگفتي‌ساز شود و با کسب پيروزي مقابل شارجه و رقم خوردن ساير نتايج گروه‌ها به نفع‌شان، به مرحله حذفي صعود کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره