برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار و تهدید نادو در آستانه المپیک

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار و تهدید نادو در آستانه المپیک

ايسنا/ مشخص نبودن آدرس ورزشکاران و پيدا نکردن آن‌ها در صورتي که تعداد هشدارها از سوي ستاد مبارزه با دوپينگ و مراجعه از سوي افسر اين ستاد به سه مرتبه برسد، خطر محروميت را براي ورزشکاران آن هم در آستانه المپيک به همراه دارد.
ورزشکاراني از فدراسيون هاي مختلف که عموما ورزشکاران حرفه اي و سطح بالا هستند و قبلا در تست هاي اخذ شده از آن ها، يافته وجود داشته اما به عنوان تخلف قطعي از آن ها ثبت نشده و يا تعدادي از ورزشکاران جوان که محروم هستند و احتمال بازگشت به ورزش دارند، از سوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ الزام به تست گيري مجدد از آن ها وجود دارد.
يکي از اختيارات ستاد اين است که ورزشکار را در هر سطحي و حتي اگر دوره محروميت و مصدوميت دارد مورد تست گيري قرار دهد و از سوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ، اين ورزشکاران انتخاب مي شوند و به تبعيت از کدي که در وادا تعريف شده و قانون استاندارد است، ورزشکاران از فدراسيون هاي مختلف که عمدتا فدراسيون هاي المپيکي هستند و اسامي آن ها به وادا اعلام شده است، وارد ليست RTP مي شوند.
سازمان جهاني مبارزه با دوپينگ (وادا) نيز فعاليت ستاد مبارزه با دوپينگ را مانيتور و رصد مي کند و در عين حال بايد فعاليت درست از سوي ستاد انجام شود. در نهايت بر اساس ليست RTP، الزام در دسترس بودن ورزشکار وجود دارد و نشان مي دهد که آيا ورزشکار با توجه به آدرسي که ثبت کرده در دسترس قرار دارد يا خير؟
به گفته قائم مقام دبيرکل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (ايران نادو) متاسفانه در حال حاضر ليست ورزشکاران ستاد مبارزه با دوپينگ در اين راستا ۸۱ نفر است و از اين ليست تعدادي از آدرس ها همچنان دقيق نيست و يا  کامل نشده است.
در اين راستا، ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در نزديکي المپيک نسبت به اين مسئله به ورزشکاران و فدراسيون هاي ورزشي هشدار داد و اعلام کرد که بايد قبل از اينکه به طور رسمي وارد عمل شويم و اخطار دهيم، آدرس ها از سوي ورزشکاران و فدراسيون ها بررسي شوند. اين درحالي است که صرفا ثبت آدرس در سامانه کفايت نمي کند و درست و دقيق بودن آدرس براي پيدا کردن ورزشکار از سوي ستاد مدنظر قرار دارد.

نکته بسيار مهم اينکه ورزشکاري که نامش در ليست RTP قرار دارد، اگر تعداد سه مرتبه در اين حوزه دچار تخلف شود عملا محروم مي شود؛ يعني اگر ورزشکار به تعداد دو نوبت آدرس ها را پر نکرده باشد و از سوي ستاد مبارزه با دوپينگ به وي ايميل ارسال و اعلام شده و يک نوبت هم افسر ستاد براي تست مراجعه کرده باشد و در نهايت ورزشکار پيدا نشود، اين سه نوبت برابر محروميت است و بايد جدي گرفته شود، بنابراين ورزشکاران در آستانه المپيک نبايد در دام پر نکردن آدرس و در دسترس نبودن قرار گيرند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره