logo

بحران در کمپ اصلی اورست/ اکثر کوهنوردان علائم کرونا دارند!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بحران در کمپ اصلی اورست/ اکثر کوهنوردان علائم کرونا دارند!

ايسنا/ ابتلاي ۱۷ نفر از کوهنوردان به کوويد ۱۹ در کمپ اصلي اورست دولت نپال را با بحراني جديد روبرو کرده است.
دولت نپال ۳۳۸ مجوز صعود به اورست را در دوران کرونا در حالي صادر کرده که همه کوهنوردان قبل از ورود به نپال بايد تست PCR منفي را ارائه مي‌کردند اما در هفته هاي گذشته يکي از کوهنوردان با علائم اِدِم ريوي (HAPE) با بالگرد به کاتماندو منتقل شد و در بيمارستان مشخص شد که او مبتلا به کرونا شده است.
بعد از اين اتفاق، کمپ اصلي اورست به حالت قرنطينه در آمد اما طبق جديدترين اخبار منتشر شده وضعيت کمپ اصلي اورست اکنون در وضعيت بحراني قرار دارد. کوهنورداني که در کمپ اصلي قرار دارند در گفتگو با بي بي سي اعلام کرده اند که  تعداد کوهنوردان با علائم کوويد ۱۹ افزايش داشته و ترس تست هاي مثبت کرونا وضعيت کمپ اصلي را به حالت بحراني در آورده است. 
مقامات قرارگاه اصلي اورست اظهار داشتند که ۱۷ تن از کوهنورداني که به بيمارستان هاي کاتماندو (پايتخت نپال) منتقل شدند داراي کروناي مثبت هستند. گفته مي شود که اين رقم واقعي نبوده و افراد بيشتري درگير کرونا شده اند چرا که کوهنوردان زيادي با علائم کرونا به بيمارستان ها رفته اند و هنوز جواب تست هاي آنان صادر نشده است.
دولت نپال تاکنون اطلاع از موارد مثبت در اردوگاه اصلي  اورست را انکار کرده است چرا که در صورت ايجاد اين نگراني، دوباره کمپ اصلي اورست قرنطينه خواهد شد.
در هفته هاي اخير تعداد ويروس هاي کرونا در نپال به شدت افزايش يافته است و اين کشور بالاترين ميزان آلودگي را در ميان کشورهاي همسايه هند (جايي که موج دوم باعث ايجاد يک بحران کامل شده است) دارد.

مقامات دپارتمان گردشگري نپال که به طور مستقيم نظارت بر اعزام ها را انجام مي دهند تاکنون در اين خصوص اظهار نظري انجام نداده اند اما معاون وزير فرهنگ جهانگردي و هواپيمايي کشوري نپال، به بي بي سي گفت که اين وزارتخانه از شيوع ويروس کرونا در کمپ اصلي اورست مطلع نيست! 
يکي از اعضاي انجمن نجات هيماليا که يک کلينيک پزشکي مجاز در اردوگاه اصلي دارد به بي بي سي گفته که موارد مثبت در برخي از کوهنوردان  را تاييد مي کند و افزود: "ما ۱۷ مورد کروناي مثبت را در کوهنورداني که از اورست خارج شده اند، تأييد مي کنيم."
گفته مي شود که تعداد افرادي که علائم شبيه ويروس کرونا مانند سرفه و تب مداوم دارند، روزانه در حال افزايش است.
طبق اعلام پزشکان کمپ اصلي، تقريباً همه کوهنوردان در اورست سرفه مي کنند که باعث ايجاد نگراني بين تمامي افراد و کوهنوردان شده است!
به دليل اينکه برخي از علائم ادم ريوي مانند کرونا است تشخيص اين دو از هم سخت خواهد بود. سرفه، تنگي نفس، درد قفسه سينه و کاهش اشتها از جمله مشکلاتي است که به سبب ادم ريوي ايجاد مي‌شود.
گفته مي شود با وجود شيوع کرونا حدود هزار نفر در کمپ اصلي حضور دارند که اين موضوع مي تواند يک بحران براي دولت نپال باشد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره