برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سوریه گوش چین را گرفت و به امارات آورد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
سوریه گوش چین را گرفت و به امارات آورد!

ورزش 3/ علت تغيير ميزبان گروه نخست مقدماتي جام جهاني 2022، عدم صدور رواديد به بازيکنان کرونايي سوريه بوده است.
امروز بود که فدراسيون فوتبال چين با صدور بيانيه اي اعلام کرد که ميزباني رقابت هاي مقدماتي جام جهاني گروه نخست از اين کشور گرفته شده و به امارات واگذار شد. در ابتدا، شرايط کرونايي کشور چين و عدم صدور رواديد براي دو کشور سوريه و مالديو ديگر تيم هاي حاضر در اين گروه علت اين تغيير ميزباني اعلام شد.
در حاليکه اردوي آماده سازي سوريه در دبي به پايان رسيده و قرار بود مسابقات اين گروه به مدت دو هفته در شهر سوژو چين برگزار شود، اما مشکلاتي که در اردوي سوري ها پيش آمد، منجر به تغيير ميزباني اين گروه شد
در اردوي سوريه، 6 نفر از کاروان اين تيم شامل 6 بازيکن و 5 نفر از اعضاي کادر اجرايي به ويروس کرونا مبتلا شدند. ضمن اينکه تست کروناي يکي از بازيکنان مالديو نيز مثبت شد و دولت چين به همين دليل از صدور ويزا براي اين افراد خودداري کرد.
پس از اينکه چيني ها از صدور ويزا براي افراد مبتلا به کرونا در تيم سوريه خودداري کرد، رئيس فدراسيون فوتبال اين کشور در فرودگاه دبي مانع از پرواز هواپيماي حامل کاروان سوريه به چين شد. او معتقد بود که يا بايد براي تمام اعضاي تيم ملي کشورش رواديد صادر شود و يا اينکه سوري ها عازم چين نخواهند شد.
پس از تماس فدراسيون فوتبال سوريه با کنفدراسيون فوتبال آسيا براي يافتن راه حل مناسب، با وجود مکاتبات فراوان مبني بر پذيرش آزمايش هاي PCR بدون استفاده از آزمايش IGM خون، اما از سوي دولت چين هيچ گونه انعطافي نشان داده نشد و رئيس فدراسيون سوريه نيز حاضر نشد تا 11 عضو اين تيم که به کرونا مبتلا شده اند را در امارات به جا بگذارد.
در پي اين اتفاقات، سرانجام کنفدراسيون فوتبال آسيا پس از مکاتبه با فيفا، تصميم گرفت تا ميزباني اين گروه را از چين گرفته و بازي ها را در امارات برگزار کند. در واقع پافشاري هاي فدراسيون سوريه باعث شد تا آنها در اين کارزار و جدال ديپلماتيک موفق به شکست چين شده و ميزباني گروه A را از اين کشور بگيرند.
فدراسيون فوتبال سوريه امروز در بيانيه رسمي اعلام کرد: پس از پايان اردوي آماده سازي تيم ما در امارات، قرار بود امروز صبح کاروان سوريه به چين سفر کند که به دليل تأخير در صدور ويزاي به چين براي اعضاي تيم ملي، اين سفر به تعويق افتاد. اين ويزاها بايد با مهر سبز تأييد شود که به صاحب آن اجازه مي دهد مطابق رويه هاي بهداشتي و پروتکل هاي مصوب در چين وارد اين کشور شود.
در ادامه اين بيانيه آمده است: 6 بازيکن از تيم ما و 5 بازيکن ديگر از ساير اعضاي تيم ويزاي قرمز داشتند، بنابراين مديريت تيم از سفر بدون آنها خودداري کرد. همين اتفاق براي تيم هاي مالديو و گوام نيز رخ داده است که گوامي ها مجبور شدند در بازي روز گذشته مقابل چين را با تعداد بازيکنان کمتري انجام دهند. به همين دليل پس از مکاتبات با فدراسيون فوتبال آسيا، از صفر تيم به چين جلوگيري به عمل آمد.
اين اتفاق جالب توجه در حالي رخ داد که چين روز گذشته مسابقات خود را از سر گرفت و موفق شد در ديداري که با حضور 40 هزار تماشاگر برگزار کرد، با 7 گل نپال را شکست دهد ولي با اين وجود، اصرار فدراسيون سوريه مبني بر سفر بازيکنان مبتلا به کرونايش به چين، باعث شد ميزباني از اين کشور گرفته شد. اتفاقي که مي تواند براي فوتبال ايران نيز قابل توجه باشد چرا که با وجود شکايات رسمي به ميزباني بحرين، ايران موفق نشد مکان برگزاري بازي هايش را تغيير دهد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره