برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

لیگ یک؛ لیگی که با 9 مدعی پیش می‌رود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لیگ یک؛ لیگی که با 9 مدعی پیش می‌رود

ورزش 3/ تنها 6 هفته به پايان بازي هاي اين فصل ليگ يک باقي مانده است اما هنوز صعود هيچ تيمي به ليگ برتر محرز نشده است.
 تيم هاي هوادار و بادران شرايط بهتري براي صعود به ليگ برتر به نسبت ديگر تيم هاي مدعي دارند و به نوعي سرنوشت صعود به دستان خودشان است اما شرايط جدول رده بندي به گونه اي است که  شايد در پايان دو تيم صعود کننده به ليگ برتر تيم هاي ديگر باشند. به خصوص که امتيازات تيم ها بهم بسيار نزديک است. 
 اگر بخواهيم نگاه منطقي و واقع گرايانه به جدول رده بندي بازي هاي ليگ يک داشته باشيم اين ليگ در حال حاضر 9 مدعي دارد. از هوادار که با 47 امتياز در رده ي نخست جدول قرار دارد تا پارس جنوبي که با 42 امتياز در رده ي نهم جدول ايستاده است. جبران اختلاف 5 امتيازي در فاصله ي 6 هفته مانده به پايان بازي ها دور از ذهن نيست. 
 در حالي که هوادار با 47 امتياز در صدر جدول جا خوش کرده است بادران هم با همين تعداد امتياز تيم دوم جدول بشمار مي آيد. به دليل تفاضل گل کمتر. مس کرمان تنها تيمي است که با يک امتياز کمتر نسبت به تيم هاي اول و دوم جدول در رده ي سوم قرار دارد. 
اختلاف تيم چهارم جدول يعني فجر سپاسي با تيم هاي اول و دوم سه امتياز است. به واقع فجر سپاسي تيم 44 امتيازي جدول رده بندي بشمار مي رود. خوشه طلايي و شاهين شهرداري بوشهر تيم هاي 43 امتيازي جدول بشمار مي روند. تيم هاي پنجم و ششم جدول رده بندي. فاصله ي امتيازي آنها با تيم هاي اول و دوم 4 امتياز است. و بقيه ي تيم هاي مدعي 42 امتيازي هستند. خيبر خرم آباد – استقلال خوزستان و پارس جنوبي جم. 
از اين 9 تيم تنها دو تيم جواز حضور در بازي هاي فصل بعد ليگ برتر را به دست خواهند آورد و صرف نظر از هر اتفاقي که در پايان فصل رخ خواهد داد بايد گفت اين فصل تيم هاي شايسته اي از صعود به ليگ برتر باز مي مانند. با اين حال جاي نگراني براي هيچ تيمي مدعي وجود ندارد چرا که در يک چشم بهم زدن فصل جديد بازي ها از راه مي رسد و اين ماموريت مي تواند دوباره تکرار شود. 

براي تيم هاي دسته اولي ساختارسازي اگر اولويت شود بهتر از صعود به ليگ برتر است چرا که صعود به ليگ برتر براي تيم هاي مدعي دسته اول بالاخره رخ خواهد داد اما تيمي که ساختار حرفه اي شدن نداشته باشد با صعود به ليگ برتر دچار چالش جدي مي شود و حضورش در بازي هاي ليگ برتر کوتاه مدت خواهد بود. اين اتفاق در گذشته به دفعات براي تيم هاي دسته اولي که وارد ليگ برتر شدند رخ داده است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره